راهنمای خرید گردنبند چوکر (انواع و مدل‌های جدید) ۲۰۲۲

عکس گردنبند کارتیه ۲ ببر گالری طلای ارل

بعضی از چیز‌هایی که قبلا ترند بودن، بعد از مدتی دوباره به دنیای مد بر‌می‌گردن؛ مثل چوکر که دوباره ترند شده. همه با شنیدن اسم چوکر به یاد محبوبیتش در دهه ۹۰ می‌افتن؛ اما صد‌ها سال است که چوکر‌‌ها در دنیای مد دیده میشن و هر دهه با ظاهری جدید روی بورس میان.

با یه گشت‌ و‌ گذار سریع در موزه هنر‌ها‌ی تجسمی بوستون، چوکری ساده یافت میشه که تاریخچه اون به ۲۴۰۰ـ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر‌می‌گرده!

گردنبند چوکر چه معنایی داره؟

این سوال ممکنه عجیب به نظر برسه، اما خیلی از مردم دوست دارن بدونن که چوکر چه مفهومی داره و آیا استفاده از اون مفهوم خاصی رو القا میکنه؟

عکس گردنبند طلا مدل ترکیبی کارتیه و زنجیر و لوله و زنجیر گالری طلای ارل

اگرچه نسل جدید چوکر‌ها جذاب‌تر از چوکر‌های نسل‌ها‌ی قبل هستن، اما به نظر میرسه که این ترند گردنبند با نظر‌ها‌ی بحث‌ بر‌انگیز‌ی همراهه. بعضی‌ها میگن که چوکر بیش از اندازه جنبه جنسی داره.

چرا بعضی‌ها همچین معنایی رو به چوکر نسبت میدن در حالی که چوکر قرن‌‌‌هاست که در دنیای فشن وجود داره؟ چوکر واقعا چه مفهومی داره؟

جواب شوکه‌کننده و واضح اینه که چوکر فقط یه گردنبند زیباست که به گردن می‌چسبه و راهی جذاب برای به رخ‌کشیدن گردن باریکه. چوکر هیچ معنای متفاوتی از پلاک و زنجیر طلا یا هر جواهر زینتی دیگه‌ای نداره.

از کالکشن جدید گردنبند قلب طلا هم دیدن کنید. 

چطور از گردنبند چوکر به شکل مناسب استفاده کنیم؟

هیچ رازی برای استفاده از چوکر وجود نداره اما توصیه‌هایی وجود داره که عمل بهشون میتونه استایل مناسبی براتون بسازه. اگه چوکر به درستی استایل بشه، برای همه سنین و مناسبت‌ها قابل استفاده‌ست.

عکس گردنبند طلا مدل کارتیه ببر گالری طلای ارل

اگه دارین به تازگی یا حتی خیلی طولانی مدت از چوکر استفاده میکنین، توصیه‌های ساده ما برای استایل‌کردن چوکر رو دنبال کنین تا بدونین آخرین مد استفاده ازش به چه شکله.

۱. از گوشواره‌ها‌ی کوچیک استفاده کنین

مهم‌ترین توصیه‌ای که بهتره بهش عمل کنین اینه که از انواع مدل گوشواره‌هاتون که ظریف ترن در کنار چوکر استفاده کنین. به دلیل اینکه گردن به صورت وصله، احتمال برخورد گوشواره‌های خیلی بزرگ با چوکر وجود داره و این تصویر قشنگی رو به وجود نمیاره.

باید بدونیم به این معنی نیست که نمی‌تونین از چند گوشواره حلقه ای طلا یا گوشواره‌های مدل‌دار استفاده کنین، اما گوشواره‌های بزرگ نمای چوکر رو کم می‌کنن و صورتتون رو بد‌فرم نشون میدن. پس هنگام انتخاب گوشواره به این نکته دقت داشته باشین.

۲. لباس مناسب با چوکر انتخاب کنین

نکته دیگه‌ای که هنگام استایل کردن چوکر باید در نظر داشت، استفاده از لباس مناسبه. لباس یقه‌ گرد همرنگ با چوکر هوشمندانه‌ترین انتخابه.

مثلا پوشیدن یه تیشرت یقه گرد مشکی همراه با چوکر مخمل مشکی ایده بسیار خوبیه. اینجوری انگار چوکر جزوی از تیشرته و خیلی ساده و جذاب به نظر میرسه.

۳. استفاده لایه‌لایه از چوکر

استفاده از چند چوکر باریک یه راه عالی برای ساختن یه تیپ عالی با چوکره. یکی از کارایی که می‌تونین انجام بدین اینه که روز‌ها چند چوکر باریک رو با‌ هم بندازین و شب‌ها از یه چوکر پهن به رنگ آبی کاربنی یا قرمز یا هر رنگ دیگه‌ای به غیر از مشکی استفاده کنین.

عکس گردنبند طلا مدل ترکیبی هرمس مینیمال و زنجیر با آویز گالری طلای ارل

برای داشتن یه استایل لایه‌ لایه غیر‌ معمول، چوکر رو با یه گردنبند لاریات استایل کنین. ممکنه بپرسین لاریات چیه؟ (نمونه‌ای از لاریات رو در عکس زیر مشاهده می‌کنین.)

عکس گردنبند طلا مدل کارتیه دایره خط و آویز ستاره دامله

لاریات نوعی گردنبنده که قفل نداره. برای اینکه بهتر بتونین تصور کنین لاریات چیه، باید گفت که لاریات به معنای کمند هم هست.

بخشی از گردنبند‌های لاریات مثل پلاک به سمت پایین آویزون میشه. اگه می‌خواین یه لباس شب پشت‌ باز بپوشین، می‌تونین لاریات رو بر‌عکس بندازین تا قسمت بلندش پشت سرتون بیوفته و زیباتر به نظر برسین.

از کالکشن 2023 گردنبند ظریف طلا هم بازدید کنید.

بهترین نوع چوکر برای استایل شما چیه؟

بهترین انتخاب برای کسایی که به تازگی دارن از چوکر استفاده می‌کنن، چوکر‌های ساده هستن که میشه با چوکر‌های دیگه هم ازشون استفاده کرد و همچنین خیلی جلب توجه نمی‌کنن. اگه می‌خواین چوکری کلاسیک داشته باشین، انتخابی بهتر از چوکر مخمل مشکی وجود نداره.

مزیت این چوکر‌ها اینه که خودتون‌هم می‌تونین درستشون کنین یا به راحتی در مغازه‌های اکسسوری‌ فروشی پیداشون کنین. اگه به هر دلیلی فکر می‌کنین این چوکر‌ها تکراری شدن، به دنبال چوکر‌های ترندی‌تر باشین.

 چوکر‌ها‌ی چند زنجیری

مزیت این چوکر‌ها اینه که برای داشتن چند تا زنجیر توی گردن، دیگه نیازی نیست که چند تا گردنبند مد روز بخرین و دونه دونه بندازین و مرتبشون کنین و می‌تونین یه دونه چوکر چند زنجیره رو سریع و راحت استفاده کنین.

عکس گردنبند طلا مدل دیور گالری طلای ارل

 چوکر باندانا

اگه به تازگی دارین از چوکر استفاده می‌کنین، حتما تا به حال از چوکر‌های زنجیری ساده یا چوکر مخملی مشکی استفاده کردین. حالا دیگه پیشنهاد ما به شما اینه که از چوکر باندانا استفاده کنین. ترکیب باندانا با فلز باعث جلوه بیشتر اون میشه.

ترند‌های گردنبند چوکر

ترند‌های چوکر امروزه بیشتر از هر زمان دیگه‌ای تنوع دارن. در ادامه با انواع ترندهای دهه ۹۰ تا ترند‌‌های جذاب مناسب لباس شب آشنا می‌شین.

دهه ۹۰ – چوکر‌ها‌ی تاتو و چوکر‌های مخمل گوتیک

این چوکر‌های نوستالژيک مناسب تابستون هستن و معمولا بین یک تا دو سانتی‌متر ضخامت دارن و به دلیل کژوال بودن مناسب استایل روزانه، شرکت در فستیوال‌ها و تعطیلاتن. دو تا از متداول‌ترین اون‌ها، چوکر‌های مخمل گوتیک با آویز چارم و گردنبند‌های تاتو هستن.

می‌تونین از چوکر‌های مخمل رنگی برای ست کردن با لباستون یا از چوکر‌های مخملی پهن‌تر برای شب استفاده کنین. گردنبند‌ها‌ی تاتو تغییری عالی در استایل کژوال روزانه ایجاد می‌کنن و برای استایل‌های اخر هفته هم مناسبن.

کالکشن جدید: 3 مدل برتر گردنبند چشم نظر طلا

روبان و پاپیون

روبان و پاپیون از ترند‌های دیگه چوکر در دهه ۹۰ هستن. این سبک چوکر بسیار ظریف و زنانه‌ست و همچنین نماد بالرین‌هاست که خود عامل محبوبیت چوکر بودن.

می‌تونین از روبان پهن استفاده کنین که چوکری شبیه به چوکر مخملی بسازین. استفاده از روبانی که به شکل پاپیون بسته شده هم ایده‌ با‌مزه و جالبیه.

کریستال

چوکر‌ها اغلب توی روز استفاده می‌شدن، اما حالا با بیشتر‌ شدن موارد استفادشون، طرفداران چوکر به دنبال چوکری هستن که شب‌ها هم بتونن ازش استفاده کنن.

گردنبند‌های چوکر کریستالی رو به جواهرات خودتون اضافه کنین. گردنبند‌های چوکر کار‌ شده با کریستال یا الماس ترندی بسیار زیبا هستن و می‌تونین اون‌ها رو با یه لباس شب ساده بپوشین و در مناسبت‌ها‌ی مهم بدرخشین.

گردنبند چوکر طلا و گردنبند چوکر چرم هم از انواع دیگه چوکر‌ها هستن.

حالا که همه چیز رو درباره معنا و مفهوم چوکر و ترند‌های جدیدش می‌دونین، دیگه هیچ عاملی برای منصرف‌کردن شما از استفاده از چوکر وجود نداره.

این گردنبند‌ها بسیار شیک هستن و بدون شک همیشه در عرصه مد پا بر جا می‌مونن. پس، دفعه دیگه که خواستین از پلاک و انواع زنجیر طلا استفاده کنین، دست نگه‌ دارین و اون رو با یه چوکر عوض کنین.

درباره گردنبند طلا بیشتر بخوانید:

انواع زنجیر طلا

راهنمای انتخاب سایز گردنبند

تشخیص گردنبند طلا از بدل

راهنمای انتخاب گردنبند طلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.