اندازه استاندارد گردنبند زنانه [ ۵ سایز استاندارد ]

عکس گردنبند طلا مدل دیور گالری طلای ارل
شما هم از اون دسته آدم‌هایی هستین که نمی‌دونین چطور بهترین و مناسب‌ترین سایز گردنبند رو انتخاب کنین؟ نمی‌دونین کدوم مدل و اندازه گردنبند بیشتر بهتون میاد و اطلاعات کافی در مورد طول و نوع گردنبند ندارین؟

درکتون می‌کنیم و به همون اندازه می‌دونیم که داشتن اطلاعات لازم در مورد سایز مناسب گردنبند چه تفاوت بزرگی در زیبایی شما ایجاد می‌کنه. مخصوصا زمانی که می‌خواین دستی به استایلتون بکشین و ظاهر خوبی برای خودتون بسازین.

در این مقاله تصمیم گرفتیم تمام ابهامات ذهنی شما موقع خرید گردنبند طلا رو برطرف کنیم و بهتون نشون بدیم کدوم گزینه مناسب‌ترین انتخاب برای شماست.

حتی بهتون می‌گیم که کدوم گردنبند و آویز با یقه‌ها و لباس‌های مختلف بهتر ست می‌شه. پس تا انتهای مقاله همراهمون باشین.

سایزبندی استاندارد گردنبند

در این بخش با سایزبندی استاندارد گردنبند آشنا می‌شیم و می‌تونیم با استناد به اون‌ها گردنبند و انوع زنجیر طلا دلخواهمون رو بدون دغدغه به‌ صورت اینترنتی سفارش بدیم. قبل از هر چیز فراموش نکنین که گردن ما اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی داره که تعیین می‌کنه یک گردنبند به ما میاد یا بهتره گزینه دیگه‌ای رو انتخاب کنیم.

اندازه گردنبند طلا مدل پری دریایی گالری طلای ارل

در آینه به گردنتون نگاه کنین و اندازه مناسب رو مشخص کنین. بعد تعیین کنین که کدوم ویژگی جواهرات برای شخص شما اهمیت بیشتری داره؟ سبکش براتون مهمه؟ به ساختارش اهمیت می‌دین؟ روی رنگ اون‌ها وسواس به‌ خرج می‌دین یا سایز گردنبند براتون از همه این‌ها مهم‌تره؟

اندازه استاندارد گردنبند زنانه چقدره؟

گردنبندهای استاندارد یا به اصلاح پرنسسی 45 سانتی‌متر طول دارن و از رایج‌ترین گردنبند‌هایی هستن که مورد استفاده قرار می‌گیرن. این گردنبندها برای اکثر موقعیت‌ها گزینه مناسبی محسوب می‌شن و حتی اگه دنبال زنجیری برای استفاده روزمره هستین، باز هم همین طول زنجیر گردنبند رو بهتون پیشنهاد می‌کنیم.

اندازه گردنبند طلا مدل دار خط و ستاره گالری طلای ارل

این اندازه گردنبند معمولا بالای خط یقه می‌ایسته و بهتره با لباس‌های یقه بسته مثل شومیز پوشیده بشه. ظاهر هفتی این گردنبند روی پوست توجه رو به سمت صورت فرد جلب می‌کنه و از نقاط قوت این گردنبند محسوب می‌شه.

اگه قد بلندی دارین یا گردنتون نسبتا بلندتره، پیشنهاد می‌کنیم گردنبندهای ماتین با طول 55 سانتی‌متر رو امتحان کنین. این گردنبندها روی گردن‌های بلندتر تقریبا مثل گردنبند استاندارد می‌شینن و جلوه شکیلی به استایلتون می‌بخشن. این ۱۰ مدل گردنبند ظریف طلا را از دست ندهید.

سایز گردنبند رو چطوری اندازه بگیریم؟

برای اون دسته از افرادی که همیشه دنبال روش‌های ساده و بی‌دردسر هستند، کافیه یکی از گردنبندهایی که توی خونه دارین و از سایزش راضی هستین رو اندازه بگیرین. حتی اگه سایز گردنبند دلخواهتون رو توی خونه ندارین، مقداری نخ، روبان یا یه تیکه نوار بردارین و با استفاده از اون‌ها، اندازه دلخواهتون رو به دست بیارین.

جلوی آینه بایستین و اگر کسی نیست که نخ یا روبان رو براتون نگه داره، یک طرفش رو با سنجاق روی لباستون محکم کنین. چند گردنبند که طول متفاوتی دارن رو تست کنین تا بهتر ببینین کدوم مناسب‌تر به‌ نظر میاد.

اندازه گردنبند طلا مدل دیور گالری طلای ارل

حتی می‌تونین چندتا از لباس‌هاتون رو هم تست کنین تا ببینین برای هر لباس، کدوم طول گردنبند بهتره! این‌طوری خیلی راحت متوجه می‌شین که جای کدوم گردنبندها توی جعبه جواهراتتون خالیه.

فقط موقع اندازه‌گیری خاطرتون باشه که اگه قراره از آویز هم استفاده کنین، زنجیر به جای اینکه مثل منحنی نرم روی پوست شما بشینه، شبیه عدد هفت از گردنبتون آویزون می‌شه و ممکنه از نقطه مورد نظرتون پایین‌تر بیاد.

کدوم سایز گردنبند برای کدوم لباس مناسب‌تره؟

آدم‌های خوش‌ تیپ و خوش‌ پوش معمولا اکسسوری‌هاشون رو به تناسب لباسی که می‌پوشن، انتخاب می‌کنن. می‌شه گفت یکی از مهم‌ترین قدم‌های تکمیل استایل، خرید گردنبند دخترانه طلا یا  زنانه به تناسب یقه لباس و نوع پوششیه که انتخاب می‌کنیم. برای همین توی این بخش از مقاله جدولی براتون آماده کردیم که ایده‌های خوبی در این زمینه در اختیارتون قرار میده.

اندازه گردنبند طلا مدل شعر چون تو دارم گالری طلای ارل

فراموش نکنین که در نهایت، بهترین دوست شما آینه‌ست! این شمایین که به ظاهرتون در آیینه نگاه می‌کنین و تصمیم نهایی رو در مورد سایز گردنبندتون می‌گیرین.

طول گردنبند یا زنجیرمیانگین اندازه گردنبندبهترین استایل با این گردنبند
گردنبند چوکر (Choker)نزدیک پایه گردنگردنبند چوکر با انواع مختلفی از لباس‌ها ظاهر شیک و مجللی رقم می‌زنه، مخصوصا با یقه‌های باز و افتاده مثل یقه قایقی فوق‌العاده می‌شه. البته اگر گردن پهنی دارین یا با پوشیدن چوکر احساس خستگی بهتون دست میده، این طول گردنبند ممکنه برای شما مناسب نباشه.
گردنبند استاندارد / پرنسسی (Standard)روی استخوان ترقوهاین محبوب‌ترین و رایج‌ترین سایز گردنبنده که تقریبا به همه خانم‌ها میاد. همچنین اندازه استاندارد گردنبند زنانه محسوب می‌شه. پیشنهاد می‌کنیم اون رو با لباس‌هایی مثل کت و شلوار ست کنین یا اگه قراره آویزی بهش آویزون باشه، با لباس‌های یقه هفت یا یقه دلبری بپوشین.
گردنبند ماتین (Matinee)بین استخوان ترقوه و سینهاین گردنبند بیشتر برای لباس‌های رسمی مثل پوشش محل کار یا حتی لباس‌های روزمره مناسبه. حتی می‌تونین با خیال راحت اون رو با پیراهن‌های یقه‌دار و لباس‌هایی که یقه بسته‌تری دارن ست کنین. اگه قد بلندی دارین، پیشنهاد می‌کنیم به این سایز گردنبند به چشم گردنبند استاندارد نگاه کنین.
گردنبند اپرا (Opera)روی سینه یا چند سانتی‌متر‌پایین‌تراین اندازه گردنبند با اکثر یقه‌های بلند مثل یقه‌های لاک پشتی قایقی بی‌نهایت زیبا می‌شه. همچنین یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای لباس شبه. بسته به پهنای گردن و طول گردنبند می‌تونین این مدل رو دوبار دور گردن بپیچونین و ظاهر متفاوتی برای خودتون بسازین.
گردنبند طنابی (Rope)با توجه به نحوه پوشیدن، سایز متفاوتی داردبه همه گردنبندهایی که اندازه‌شون از اپرا بلندتر باشه، گردنبند طنابی گفته می‌شه. این مدل گردنبندها معمولا بیشتر از یک بار دور گردن پیچیده می‌شن. همچنین می‌شه اون رو از وسط تا کرد و یک سرش رو از داخل حلقه‌ای گذروند تا یه گردنبند لارینت زیبا ساخته بشه.
گردنبند لایه لایه (Layering necklaces)با توجه به نوع گردنبند متفاوتهگردنبندهای لایه‌ای یا لایه‌ لایه در واقع گردنبندهایی با طول‌های مختلف هستن که با هم پوشیده می‌شن. این مدل گردنبند رو هم میشه با طیف گسترده‌ای از انواع لباس‌های مختلف ست کرد و از ظاهر نهایی لذت برد.
بدون گردنبنداگه همیشه عادت دارین یقه‌های بسته یا بلند بپوشین یا علاقه‌ای به لباس‌های یقه باز ندارین، پیشنهاد می‌کنیم از خیر گردنبند بگذرین و به جاش از گوشوار‌ه‌های برجسته و انگشترهای چشم‌گیر استفاده کنین.

بیشتر بخوانید: انواع گردنبند بلند که در سال ۲۰۲۲ مد است.

جمع‌بندی

دوباره نگاهی به جعبه جواهراتتون بندازین. حالا متوجه می‌شین چرا بعضی از گردنبند‌هاتون با وجود اینکه زیبا هستن، هرگز مورد استفاده قرار نمی‌گیرن؟ مهم‌ترین علتش اینه که احتمالا تا الان نمی‌دونستین اون سایز گردنبند رو باید با چه لباسی بپوشین. توی این مقاله یاد گرفتیم گردنبندها با اندازه‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شن، اما ترکیب فکر نشده اون‌ها با هر لباس و استایلی شیک و زیبا از آب درنمیاد.

برای اینکه ظاهر کامل و بی‌نقصی داشته باشیم، لازمه انواع طول گردنبند رو به‌ خوبی بشناسیم و بدونیم برای هر کدوم از اون‌ها باید سراغ چه لباس و چه مدل یقه‌ای بریم.

درباره گردنبند طلا بیشتر بخوانید:

انواع زنجیر طلا

تشخیص گردنبند طلا از بدل

راهنمای خرید گردنبند طلا

راهنمای خرید گردنبند چوکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.