انواع گوشواره‌ طلا‌ی نگین‌دار که حتما باید ببینید

عکس ست گوشواره و انگشتر طلا گالری طلای ارل
هیچ‌چیز مثل یه جفت گوشواره طلا‌ی نگین‌دار ظرافت، رنگ و پختگی رو با جذابیت هر چه تمام‌تر به استایلتون اضافه نمیکنه. فرقی نمیکنه انتخاب شما گوشواره میخی باشه یا آویز، در هر دو صورت طیف وسیعی از انواع نگین (سنگ)‌ها و زمینه (طلای زرد، طلای سفید، نقره و…) برای انتخاب وجود داره.

گوشواره طلا یکی از اکسسوری‌هاییه که در زیبا‌تر به‌نظر‌ رسیدن شما نقش به‌سزایی داره؛ دلیلش هم اینه که درست در کنار صورت قرار می‌گیره و معمولا اولین اکسسوریه که به چشم دیگران میاد.

انتخاب درست گوشواره به زیبایی استایلتون کمک میکنه.

اگرچه فلز‌های نقره‌ای رنگ مثل پلاتینیوم، طلای سفید و جواهرات نقره خصوصا در طراحی‌های مدرن طرفداران زیادی دارن، اما احتمالا شما هم با من هم نظرید که طلای زرد اصالت خاصی داره که در فلز‌های نقره‌ای رنگ پیدا نمیشه. به همین خاطر هم هست که طلای زرد هم از تقاضای زیادی در بازار برخورداره.

ترکیب طلا با نگین، زیبایی غیر‌قابل انکاری رو به وجود میاره. سنگ جواهر راهی برای نشون‌دادن سلیقه شما در فشن و مد هست و علاوه بر این، انتخابی مناسب برای اضافه‌کردن و ست‌کردن رنگ‌ها به استایله.

با ما همراه باشین تا به شما بگیم چطوری بهترین گوشواره نگین‌دار طلا رو برای خودتون یا برای هدیه‌دادن انتخاب کنین.

انواع نگین‌ها

سنگ جواهر‌ها در چهار دسته اصلی جای می‌گیرن: سنگ‌های قیمتی، نیمه‌قیمتی، ارگانیک و سنگ‌های ساختگی.

نگین قیمتی:

اون‌هایی هستن که بیشتر از بقیه خواهان دارن مثل: الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود و زمرد. این سنگ‌ها لزوما کمیاب‌تر یا با‌ارزش‌تر از سنگ‌ جواهر‌ها‌ی دیگه نیستن بلکه محبوب‌ترین نوع سنگ جواهر‌ها یا همان نگین‌ها هستن.

الماس، یاقوت سرخ و یاقوت کبود خیلی سخت و در مقابل خط و خش‌ افتادن مقاوم هستن. اگرچه یاقوت سرخ و یاقوت کبود محکم‌تر از الماسن و الماس کمی شکننده‌تره اما هر سه آن‌ها دوام بسیار بالایی دارن. زمرد به اندازه این سه با‌دوام نیست اما باز هم دوام مناسبی برای استفاده در انواع جواهرات داره.

اگرچه الماس و یاقوت کبود رنگ‌های متنوعی دارن اما الماس با نوع بی رنگ آن و یاقوت کبود با رنگ آبی شناخته میشه. زمرد سبز‌رنگ و روبی (یاقوت سرخ) قرمز رنگه. این چهار نگین جزو گرون‌ترین سنگ جواهر‌ها هستن.

نگین نیمه‌قیمتی:

نگینی که که در دسته سنگ‌های قیمتی (الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود و زمرد) قرار نمی گیره، سنگ نیمه‌قیمتی به شمار میاد. کلمه نیمه‌قیمتی یه مقدار گمراه کننده‌ست چرا که منظور از سنگ نیمه‌قیمتی این نیست که این نگین‌ها لزوما ارزون‌ترن؛ در واقع، بعضی از این نگین‌ها مثل الکساندریت، سرندیبیت و تافیت می‌تونن از الماس هم گرون‌تر باشن.

قیمت سنگ‌های نیمه‌قیمتی به کیفیت، فراوانی و رنگ اون‌ها بستگی داره. اگرچه همه این نوع سنگ‌ها به علت قرار‌گرفتن در معرض چربی پوست یا دیگر آلاینده‌ها (مواد شوینده، موادی که در طول شبانه روز با دست در تماس هستن و…) برای انگشتر گزینه خوبی نیستن اما برای گوشواره انتخاب مناسبی هستن. به همین دلیل، با دوام‌بودن عامل تعیین‌کننده ای در انتخاب نگین برای گوشواره به شمار نمیاد.

نگین‌های ارگانیک:

نگین‌های ارگانیک گروه خاصی از نگین‌ها هستن که از طریق طبیعی و بدون کاربرد مواد مصنوعی تشکیل شدن. مروارید، کهربا، صدف و مرجان از جمله سنگ‌های قیمتی ارگانیک هستن.

نگین‌های ارگانیک عمدتا نرم هستن و دوام پایینی دارن، اما انتخابی جذاب و چشم‌نواز برای گوشواره طلا‌ی نگین‌دار به حساب میان. هر یک از آن‌ها منحصر‌به‌فردن و زیبایی خاص خود را دارن. احتمالا مروارید شناخته‌شده‌ترین و پرطرفدار‌ترین نوع نگین‌ها‌ی ارگانیکه و همچنین جزو گرون قیمت‌ترین آن‌هاست.

نگین‌های ساختگی:

نگین‌های ساختگی یا آزمایشگاهی اون دسته از نگین‌هایی هستن که در آزمایشگاه توسط انسان و با استفاده از دانش و فناوری و با تقلید از نگین‌های طبیعی ساخته میشن. در حالیکه بیشتر سنگ جواهر‌های استخراج‌شده از زمین طی فرآیندی هزاران ساله تشکیل میشن، سنگ جواهر‌های ساختگی در عرض چند هفته ساخته میشن.

خیلی از مردم بر این عقیده‌ان که سنگ جواهر‌های ساختگی تقلبی هستن اما این عقیده درست نیست. درسته که این سنگ‌ها از زمین استخراج نمیشن اما از هر لحاظ ( شیمیایی، فیزیکی و ظاهری) شبیه به همتای طبیعی خود هستن. پس الماس آزمایشگاهی الماسی واقعیست که درست مثل الماس استخراج‌شده از زمین از کربن ساخته شده.

حالا تفاوت آن‌ها در چیه؟ این سنگ‌ها در آزمایشگاه ساخته شدن. مزیت این نگین‌ها‌ی ساختگی در اینه که سنگ جواهر‌های گرون و کمیاب رو در دسترس مشتری‌ها قرار میدن و شما به عنوان مشتری می‌تونین سنگ جواهر مورد‌نظرتون رو با قیمتی خیلی پایین‌تر از نمونه معدنی آن خریداری کنین.

وقتی از این نگین‌ها در ساخت گوشواره استفاده بشه، هیچ‌کس نمی‌تونه تشخیص بده که اون‌ها سنگ معدنی نیستن.

انواع طلا برای گوشواره

هنگام انتخاب نوع طلا برای گوشواره گزینه‌ها‌ی زیادی وجود داره. اگه محدودیت بودجه ندارین، می‌تونین طلای ۱۴ یا ۱۸ عیار انتخاب کنین. طلای ۱۲ عیار، ۱۰ عیار و ۹ عیار هم وجود داره اما مقدار طلای خالص اون‌ها خیلی کمتره. در نتیجه، رنگ این فلز‌ها به زردی انواع خالص‌تر طلا نخواهد‌ بود.

فلز دارای روکش طلا و نقره آب‌طلا کاری شده هم گزینه‌های دیگه‌ای هستن. همه این ها فلز‌های متفاوتی هستن که در ساخت اون‌ها فرآیند روکش، آبکاری و همجوشی به کار برده میشه تا یه فلز پایه رو با لایه‌ای نازک از طلا روکش کنن.

با گذر زمان ممکنه از ضخامت این فلز‌ها کاسته بشه یا روکش طلای اون‌ها ور‌بیاد؛ اما اگه به درستی از اون‌ها مراقبت و نگهداری بشه، تا مدتی طولانی سالم می‌مونن. همچنین آن‌ها نسبت به طلای واقعی قیمت خیلی مناسب‌تری دارن.

یه گزینه دیگه با قیمت مناسب جواهرات برنجیه. جواهرات برنجی از نظر ظاهری به طلای زرد شباهت دارن اما مانند طلا با‌ارزش نیستن.

طلای ۱۸ عیار چیست؟

انواع مدل گوشواره نگین‌دار طلا

مدل‌های مختلفی از گوشواره نگینی طلا در بازار وجود داره که شما طبق نیاز و سلیقه خودتون می‌تونین از بین اون‌ها انتخاب کنین. در ادامه به محبوب‌ترین انواع مدل‌های گوشواره طلای نگین‌دار اشاره می‌کنیم.

گوشواره اشکی: این گوشواره‌ها به شکل قطره اشک هستن و درست در پایین لاله گوش آویزون هستن. این گوشواره‌ها، نگین رو به زیبایی به نمایش میذارن.

گوشواره آویزان: این نوع گوشواره پر‌طرفدار و شیک نوعی دیگه از گوشواره‌های آویزه که با کوچیک‌ترین حرکت شما، به راحتی تکان میخوره. گوشواره‌ آویز باریک برای صورت‌های پهن مناسبه و گوشواره‌های آویزان پهن برای صورت‌های لاغر‌تر.

از آنجا که گوشواره‌های آویزان به علت تکان‌خوردن زیاد در گوش با نور بازی می‌کنن، گزینه‌ای عالی برای نگین‌هایی هستن که نور رو به خوبی بازتاب می‌کنن. الماس، سیترین، الکساندریت و کهربا از این دسته نگین‌ها هستن.

گوشواره میخی طلا: گوشواره میخی پر‌طرفدار‌ترین و پر‌کاربرد‌ترین نوع گوشواره‌ست که متعلق به جنسیت خاصی نیست و همچنین در همه موقعیت‌ها میشه ازش استفاده کرد. این گوشواره‌ها بدون اینکه خیلی تو چشم باشن، به خوبی استایل شما رو تکمیل می‌کنن. گوشواره میخی نگین‌دار طلا شیک‌ترین و کاربردی‌ترین گوشواره‌ایه که می‌تونین داشته باشین.

گوشواره چلچراغی: این گوشواره‌ها بزرگ هستن و توجه زیادی رو به خودشون جلب می‌کنن. گوشواره‌های چلچراغی انتخابی ایده‌آل برای مراسم‌های رسمی و استایل‌های مجلسیه. این گوشواره‌ها با جذابیت هر چه تمام‌تر از گوش آویزون میشن و آزادانه حرکت می‌کنن. بیشتر گوشواره‌های چلچراغی بسیار می‌درخشن و نگین رو به خوبی به نمایش میذارن.

گوشواره حلقهای: گوشواره‌های حلقه‌ای اغلب از فلز ساده درست میشن اما اگه به دنبال درخشش بیشتر هستین، به سراغ انواعی از گوشواره‌های حلقه‌ای برین که در طراحی اون‌ها نگین به کار رفته.

گوشواره هاگی: این نوع گوشواره شبیه به گوشواره حلقه‌ایه؛ با این تفاوت که هاگی کوچیک‌تره و به اصطلاح گوش رو بغل (هاگ) میکنه.

گوشواره خوشهای: گوشواره‌های خوشه‌ای برای نمایش سنگ جواهر انتخابی عالی هستن. این نوع گوشواره مثل گوشواره میخی روی نرمه گوش قرار می‌گیره. وجه تمایز این گوشواره با گوشواره میخی در اینه که از چندین سنگ یا نگین که اغلب به شکل گل در کنار هم قرار گرفتن، تشکیل شده.

گوشواره جکت: این مدل گوشواره از دو قسمت تشکیل شده. یه قسمتش مثل گوشواره میخی روی لاله گوش قرار می‌گیره و قسمت دیگه اون  به قسمت میخی گوشواره متصله و از پشت، زیر نرمه گوش قرار می‌گیره.

گوشواره بخیهای: نوعی از گوشواره‌ با زنجیری بلنده که از سوراخ گوش رد میشه. نوعی از گوشواره بخیه‌ای وجود داره که مناسب کسانیست که دو یا چند سوراخ گوش دارن.

معمولا در انتهای این گوشواره‌ها برای زیبایی بیشتر آویزی وجود داره؛ حالا اگه اون آویز با نگین کار شده باشه یا سنگی به عنوان آویز به کار رفته باشه، جذابیت گوشواره چند‌برابر میشه.

۸ گوشواره ساده زنانه که حتما باید ببینید

۵ مدل گوشواره ترند ۲۰۲۲ که نبایداز دست دهید

گوشواره کارتیه طلا را بهتر بشناسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.