راهنمای خرید انواع دستبند (۱۳ نوع اصلی)

عکس دستبند طلا گالری طلای ارل

راهنمای خرید انواع دستبند (۱۳ نوع اصلی)

در حال حاضر تنوع دستبند‌های موجود توی بازار بسیار زیاده که باعث میشه انتخاب سخت بشه. کلمه دستبند یه واژه کلیه که زیر مجموعه‌های زیادی رو شامل میشه.

در این مطلب ۱۳ نوع از اصلی‌ترین دستبند‌‌‌ها رو معرفی می‌کنیم و به طور خلاصه می‌گیم که چه چیزی اون‌ها رو خاص میکنه و هر‌یک مناسب چه موقعیتی هستن؛ به این ترتیب می‌تونین دستبند مناسب خودتون رو از بین انواع دستبند طلا، نقره و … پیدا کنین.

۱. بنگل

عکس ست دستبند و انگشتر طلا گالری طلای ارل

بنگل به دستبند‌ها‌یی گفته میشه که شبیه النگو هستن و قفلی برای باز و بسته شدن ندارن؛ به همین خاطر بنگل‌ها اصولا تو دست آزاد هستن و حرکت می‌کنن.

بنگل‌های باریک رو معمولا به همراه یه دونه یا چند بنگل یا دستبند دیگه دست می‌کنن. همچنین میشه از یه بنگل پهن به تنهایی استفاده کرد.

بنگل‌ها در کشور‌های آسیایی مثل هند و سریلانکا بسیار محبوب و به طور کلی عضوی جدا‌نشدنی از استایل یه فرد هستن.

۲. دستبند زنجیری

عکس دستبند طلا مدل مرسانا گالری طلای ارل

دستبند‌‌های زنجیری معمولا از حلقه‌‌های فلزی متصل به هم تشکیل شدن و تنوع زیادی دارن.

اگرچه این نوع دستبند‌ها با فلز‌های مختلفی ساخته میشن، اما طلا و نقره به دلیل ارزشمندی و دوام، بهترین انتخاب برای اون‌ها هستن. دستبند‌ها‌ی زنجیری در بین انواع دستبند‌ طلای زنانه از محبوبیت زیادی برخوردارن.

بسته به نوع و سایز دستبند‌های زنجیری، می‌تونین استایل‌های مختلفی باهاشون بسازین. این دستبند‌ها قفل دارن که استفاده ازشون رو راحت‌تر میکنه.

همچنین می‌تونین چیز‌های مختلفی بهشون آویزون کنین و به دستبند‌های چارم تبدیلشون کنین. دستبند‌های زنجیری جذاب و شیکن و به درد اکثر مناسبت‌ها هم میخورن.

۳. دستبند تنیسی

دستبند تنیسی یکی از کلاسیک‌ترین و شیک‌ترین انواع دستبند‌‌ و عالی‌ترین انتخاب برای همه‌ مناسبت‌هاست. این دستبند با همه چی ست میشه؛ از لباس شب گرفته تا لباس ورزشی.

دستبند تنیسی الماس اصلی‌ترین نوع این دستبند‌هاست. اگرچه دستبند‌های تنیسی با سنگ جواهر‌های دیگه‌ای جز الماس هم در بازار پیدا میشه و محبوبیت و چشم‌نوازیشون هم رو به افزایشه، اما همچنان دستبند تنیسی الماس طرفداران بیشتری داره.

۴.دستبند کاف

کاف‌ها نوعی بنگل هستن و تفاوتشون با بنگل‌ها‌ی معمولی اینه که دهنه دارن؛ بنابراین استفاده ازشون راحت‌تره و از اونجایی که قفل ندارن، لازم نیست یه دستی برای بستنش تلاش کنین.

کاف‌ها سایز و طرح‌های مختلفی دارن. کاف‌های پهن استایلی جسورانه به شما میدن و از طرفی کاف‌های باریک برای استایل روز‌مره مناسب‌ترن و با هر لباسی هم ست میشن.

این نوع دستبند یونیسکسه، یعنی هم برای آقایون و هم برای خانم‌ها مناسبه و معمولا از طلا یا نقره برای ساختشون استفاده میشه، اما گاهی از چرم هم ساخته میشن.

۵. دستبند دیزاینر

عکس دستبند طلا مدل کارتیه ۲ ببر گالری طلای ارل

نسبت دادن صفت دیزاینر به یه شیء، نشونه تجملاتی و گرون بودن اونه. دستبند‌های دیزاینر گرون‌ترین دستبند‌ها هستن و برای ساختشون از مواد گرون‌ قیمت مثل الماس، پلاتین و طلا استفاده میشه.

این دستبند‌ها معمولا سفارشی ساخته میشن و هر‌ چقدر طراح معروف‌تری داشته باشن، قیمت بالا‌تری هم دارن.

چیزی که این دستبند‌ها رو خاص میکنه اینه که منحصر‌به‌فرد هستن و از اون دسته جواهرات عادی که دست همه دیده میشن، نیستن. درسته که این دستبند‌ها گرونن اما بیشتر از چند دهه عمر می‌کنن و نسل‌های بعدی هم می‌تونن از اون استفاده کنن.

۶.دستبند افسون (چارم)

دستبند‌ها‌ی چارم از قرن بیستم محبوبیت پیدا کردن؛ در اون زمان سرباز‌ها‌ی جنگ‌ جهانی دوم آیتم‌ها‌ی کوچیکی رو که محلی‌ها‌ی مناطق جنگی درست می‌کردن با خودشون به خونه می‌آوردن.

این آیتم‌ها یادگاری‌ها‌ی خوبی بودن و چون به زنجیر وصل می‌شدن، احتمال گم‌ شدنشون خیلی پایین بود. رفته رفته توجه دوستداران جواهرات به این‌ آیتم‌ها جلب شد و این آیتم‌های نمادین رو به دستبند‌هاشون آویزون کردن تا همیشه اون‌ها رو همراه خودشون داشته باشن.

امروزه انواع زیادی چارم در بازار وجود داره که نماد موضوعات مختلف و علاقه‌مندی‌ها‌ی شخص هستن. می‌تونین با توجه به روحیات و ترجیحاتتون، هر زمان که خواستین چارم‌ها‌ی دستبند‌تون رو عوض کنین.

این دستبند‌ها برای هدیه‌ دادن خیلی مناسبن و همچنین راهی جالب برای نشون‌ دادن روحیات و شخصیت به‌ شمار‌ میان.

۷. دستبند مهره‌ای

دستبند‌ها‌ی مهره‌ای معمولا سبک بوهمین دارن و با جنس‌ها‌ی متفاوتی توی بازار پیدا میشن. این دستبند‌ها می‌تونن پلاستیکی، شیشه‌ای، چوبی و … باشن. از محبوب‌ترین انواع دستبند‌ها هستن، چون که ساده‌ان و با استایل‌های زیادی ست میشن.

این دستبند‌ها رو میشه به صورت لایه‌لایه با هم یا با دستبند‌ها‌ی دیگه استفاده کرد. اگه استایلی کژوال دارین، استفاده از این دستبند‌ها رو فراموش نکنین.

۸. دستبند مرواریدی

در واقع، دستبند مرواریدی تو دسته دستبند‌های مهره‌ای قرار می‌گیره، اما معمولا اون رو تو یه دسته‌بندی جدا قرار میدن. دستبند‌های مرواریدی مثل دستبند‌ها‌ی تنیس الماس جزو اصلی‌ترین جواهرات کلاسیک هستن.

این دستبند‌ها بسیار شیک و ظریفن. دستبند‌های مرواریدی به هر استایلی میان و تو مناسبت‌ها قابل استفاده هستن.

به خاطر رنگ خنثی مروارید (مروارید سیاه و رنگی هم وجود داره، اما محبوب‌ترین نوع مروارید، مروارید سفید‌رنگه)، میشه اون رو با همه لباس‌ها ست کرد.

اگه فکر می‌کنین دستبند مرواریدی از‌ مد‌ افتاده، در اشتباهین. طراحان خلاقیت زیادی برای جواهرات مرواریدی به خرج میدن و از انواع مختلف مروارید برای ساختن جواهرات مدرن و شیک در شکل‌های متنوع استفاده می‌کنن.

۹. دستبند دوستی

این دستبند‌های زینتی و رنگی بین دوست‌ها به عنوان نماد دوستی رد‌ و‌ بدل میشه. این دستبند‌ها معمولا با نخ و با طرح‌های مختلفی بافته میشن.

دستبند‌ها‌ی دوستی در دهه ۱۹۷۰، زمانی که فرهنگ هیپی‌ و تمایلات ضد‌جنگ بسیار شایع شده شده بود، محبوبیت پیدا‌ کردن. امروزه، همه جای دنیا خصوصا بین جوون‌ها طرفدار دارن.

یه نکته‌ای که باید بهش توجه کرد اینه که وقتی که این دستبند‌ها خیس میشن، احساس نا‌خوشایندی رو به وجود میارن. همچنین بعد از مدتی پوسیده میشن و باید جایگزینشون کرد.

۱۰. دستبند لغزنده

عکس دستبند طلا مدل بافت چشم گرد و فیروزه گالری طلای ارل

بی شک یکی از اذیت کننده‌ترین چیز‌ها در مورد دستبند بستن قفلش با یه دسته. دستبند‌های لغزنده این مشکل رو حل می‌کنن.

برای بستن دستبند لغزنده فقط کافیه مهره پشتی اون رو به سمت جلو سر بدین تا جایی که دستبند اندازه دستتون بشه. این ویژگی استفاده از این دستبند‌ها رو خیلی آسون میکنه.

۱۱. دستبند‌های hololith

به جواهراتی که از یه تیکه سنگ تراشیده شدن، hololith میگن. دستبند‌های hololith جید خیلی محبوب هستن چون که جید سنگی با‌دوام برای این نوع جواهراته.

دستبند‌های hololith جید تو آسیا خیلی طرفدار دارن و بسته به کیفیت سنگ جید، قیمت‌ها‌ی مختلفی دارن و معمولا خیلی گرون هستن. دستبند‌های شیشه‌ای و پلاستیکی بدلی که خیلی شبیه hololith جید هستن هم توی بازار زیادن.

۱۲. دستبند چوبی

دستبند‌ها‌ی چوبی می‌تونن مهره‌ای یا مثل دستبند‌های hololith یه تیکه باشن. همچنین می‌تونن از کنار‌ هم‌ قرار‌گرفتن تیکه‌ها‌ی چوب ساخته بشن. این دستبند‌ها سایز، رنگ و شکل‌های مختلفی دارن. دستبند‌های چوبی خاص و جذاب هستن.

۱۳. دستبند‌های تاکیدی

دستبند‌های تاکیدی اون دسته از دستبند‌هایی هستن که پیامی برای شخصی که اون رو به دست میکنه، دارن. این پیام‌ها معمولا حاوی کلمات یا جملات انگیزشی و مثبت هستن.

دستبند‌های تاکیدی یه دسته‌بندی خاص دستبند نیستن و هر ۱۲ نوع دستبند بالا می‌تونن دستبندی تاکیدی باشن. تفاوتش اینه که پیامی انگیزشی روی دستبند حک یا به نحوی به اون اضافه میشه.

جمع بندی

در این مقاله انواع دستبند و ویژگی‌هاشون رو گفتیم. بعضی از این‌ دستبند‌ها با همه استایل‌ها به راحتی ست میشن و بعضی به استایل‌های به خصوصی بیشتر میان. شما می‌تونین با توجه به استایل شخصی و موقعیت‌های متفاوت از این دستبند‌ها استفاده کنین.

برای خرید دستبند طلا در مدل‌ها‌ی متنوع و برای همه سلیقه‌ها می‌تونین به سایت گالری ارل و همچنین شعب این گالری مراجعه کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.