نکات استایل کردن جواهرات (۱۶ ترفند کاربردی)

عکس گردنبند طلا مدل ترکیبی کارتیه و زنجیر و لوله و زنجیر و پولک گالری طلای ارل
چطور از جواهرات برای تکمیل استایلتون استفاده می‌کنین؟ بدون اینکه جواهرات قدیمی که بارها از اون‌ها استفاده کردین، تکراری یا ناهماهنگ به‌نظر برسن؟

در جعبه جواهرات خیلی از ما آیتم‌هایی وجود داره که سال‌هاست به‌رغم زیباییشون از اون‌ها استفاده نکردیم. چون نمی‌دونیم چطور باید اون‌ها رو استایل کنیم. در این مقاله قصد داریم شما عزیزان رو با ترفندهای پوشیدن جواهرات آشنا کنیم.

همراه ما باشین.

۱. لایه لایه پوشیدن جواهرات (انگشتر، گردنبند یا دستبند)

جواهرات با طول‌ها، شکل‌ها، بافت‌ها و رنگ‌های مخالف رو کنار هم تست کنین. گاهی اوقات پوشیدن چند گوشواره کنار هم ترکیب زیبایی برای ما می‌سازه. اما چند نکته مهم قبل از خرید طلا وجود داره. اگه گردنبندها رو لایه لایه می‌پوشین، انواع طول‌های مختلف رو انتخاب کنین تا چشم مخاطب به‌سمت صورت هدایت بشه.

برای دستبند هم به همین صورت از چند آیتم با ابعاد متفاوت استفاده کنین تا هنگام حرکت به هم برخورد کنن و صدا تولید کنن. حلقه‌ها یا انگشترها رو می‌شه کنار هم یا روی هم در یک انگشت ترکیب کرد. اگه چند سوراخ گوش دارین، گوشواره‌ میخی و انواع آویز رو کنار هم تست کنین.

استایل کردن لایه لایه جواهرات کار سختی نیست. سراغ جعبه جواهرات می‌ریم و انواع گردنبند‌ها، انگشتر‌ها و دستبندها رو با طول‌های مختلف، فلز‌های متفاوت و حتی طرح و رنگ‌های متضاد باهم ترکیب و تست می‌کنیم. خاطرتون باشه ترکیب‌هایی که دوست دارین رو یادداشت کنین تا بعدها نیازی به تست مجدد نباشه.

بیشتر بخوانیدراهنمای ست کردن جواهرات به زبان ساده

۲. زیاده‌روی ممنوع!

اگه با پوشیدن لایه لایه چند گردنبند حواس مخاطب رو به سمت گردن و صورت می‌کشونین، بهتره با پوشیدن یک دسته دستبند، نگاه بیننده رو سردرگم نکنین. یا اگه از یک جفت گوشواره برجسته استفاده می‌کنین، شاید بهتر باشه گردنبند ظریف‌تری انتخاب کنین یا اصلاً از خیر گردنبند بگذرین.

کتاب کوکو شانل توصیه جالبی می‌کنه که بهتره همیشه آویزه گوش ما باشه: «قبل از اینکه از منزل خارج بشی، توی آیینه به خودت نگاه کن و یکی از اکسسوری‌ها رو حذف کن». یا اینکه می‌شه با ست کردن جواهرات با لباس انتخابی، حد اعتدال رو حفظ کرد.

3. گوشواره رو یادتون نره

فراموش کردن گوشواره‌ها خیلی راحته. حتی با اینکه مخاطب موقع صحبت با ما به اون حوالی نگاه می‌کنه و وجودش اهمیت زیادی داره. گوشواره‌هایی برای قاب صورت انتخاب کنین که مکمل رنگ مو، رنگ چشم و پوست شما باشن.

عکس گوشواره طلا مدل برگ نانا گالری طلای ارل

اگه موهای بلندی دارین، رنگ یا روکش فلزی گوشواره رو طوری انتخاب کنین که بسته به رنگ مو، برجسته‌تر به‌نظر برسه.

4. به گوشواره‌ها هم تنوع بدین

خیلی از ماها علی‌رغم اهمیتی که به تنوع جواهراتمون می‌دیم، انگارعوض کردن گوشواره‌ها رو یادمون می‌ره. به یک گوشواره جذاب عادت می‌کنیم و همیشه از همون استفاده می‌کنیم. در حالی که عوض کردن هر روزه این اکسسوری جذابیت بیشتری به استایل ما اضافه می‌کنه.

هر روز با گوشواره‌های میخی کوچک تغییر جزئی در ظاهرتون ایجاد کنین یا بسته به لباسی که می‌پوشین، با گوشواره‌های آویز خیره‌کننده، درخشش و تحرک بیشتری به استایلتون ببخشین.

در کلکسیون جواهرات‌تون دنبال آیتم‌هایی باشین که مدت‌هاست نپوشیدین. حتی می‌تونین چند گوشواره جدید بخرین و هر روز یکی از اون‌ها رو استفاده کنین.

5. از ترکیب جواهرات با فلز‌های مختلف نترسین

قدیم‌ها ترکیب فلزها با رنگ‌های مختلف فلز نوعی گناه مد تلقی می‌شد. در حالی که خیلی‌ها از پوشیدن و دیدن چنین ترکیبی لذت می‌برن. خوشبختانه امروز این قانون تا حد زیادی برداشته شده و لازم نیست تمام جواهراتی که می‌پوشیم، طلا، نقره یا رزگلد باشه. البته مادامی که جواهرات مناسب رنگ پوست انتخاب کنیم.

عکس انگشتر طلا مدل اسکرو گالری طلای ارل

پس ذهنتون رو باز کنین و خلاقانه به‌دنبال گردنبندها با آویزهایی باشین که با رنگ زنجیر در تضادن. انگشتر‌های چند رنگ بپوشین که خلاقانه فلزات مختلف رو ترکیب می‌کنن یا گردنبندها و دستبندهای چند لایه از جنس‌های مختلف که جنب و جوش خاصی به استایل شما می‌بخشن.

6. ست کردن جواهرات با لباس

ترفند ست کردن اکسسوری با لباس کاملا واضح و بدیهیه؛ اما انگار خیلی از ما موقع استایل‌کردن این نکته رو فراموش می‌کنیم.

قبل از شروع لباس پوشیدن، به این فکر کنین که دوست دارین کدوم تیکه از جواهرات‌تون رو حتما بپوشین؟ ممکنه بعد از ساعت‌ها فکرکردن و کندوکاو به یک گردنبند فوق‌العاده زیبا برسین. در این صورت باید نوع لباس و سایر اکسسوری‌ها رو به تناسب اون آیتم خاص انتخاب کنین. البته اگه پوشیدن یک لباس خاص در اون موقعیت برای شما بسیار مهمه، اول لباس رو انتخاب کنین و بعد به تناسب اون، جواهرات رو بپوشین.

7. تمرکز لباس رو مشخص کنین

دوست دارین تمرکز استایل شما روی چی باشه؟ یک لباس ساده و حتی تکراری و خسته‌کننده با جواهرات و اکسسوری‌های مناسب به یک لباس خاص تبدیل می‌شه. برای این لباس‌ها باید جواهراتی انتخاب کنین که به لباس ساده شما جون تازه‌ای ببخشه. یا اینکه با پوشیدن لایه لایه جواهرات، جذابیت لباس رو بالا ببرین.

اما اگه لباس‌های جسورانه می‌پوشین، بهتره از جواهرات کوچک‌تر و ظریف‌تر استفاده کنین. بهترین پیشنهاد ما به شما اینه که تصمیم بگیرین چه لباسی با چه جواهراتی برای شخص شما بهتره و روی همون کار کنین. هدف باید این باشه که شما مثل خودتون (نه هیچ کس دیگه‌ای!) باشین تا اعتماد به نفستون رو ارتقا بدین.

8. نقطه کانونی جواهرات رو انتخاب کنین

تمایل دارین چشم مخاطب با دیدن شما ابتدا به کدوم سمت کشیده بشه؟ گردن، گوش‌، دست‌؟ یا پا؟ موقع انتخاب جواهرات تمرکزتون رو روی همون بخش از بدن بگذارین. برای مثال اگه یک گردنبند  برجسته انتخاب مي‌کنین، سراغ حلقه‌ها و گوشواره‌های ظریف‌تر برین تا نگاه مخاطب سردرگم نشه. یا اصلا می‌تونین اون‌ها رو حذف کنین! یک نقطه کانونی مناسب انتخاب کنین و مطمئن بشین انتخاب لباس و سایر اکسسوری‌ها به برجستگی بیشتر این نقطه کانونی کمک می‌کنه.

بیشتر بخوانید: اصول ست کردن لباس مجلسی با جواهرات

9. وقت تست کردن لباس‌ها و جواهراته!

لباس ساده‌ای بپوشین و اون رو در مقابل آینه با تکه‌های مختلف جواهرات و سایر اکسسوری‌هایی که دارین، امتحان کنین. حتی جواهراتی که مدت‌هاست رغبتی به استفاده از اون‌ها نداشتین یا اکسسوری‌های مختلف مثل روسری، کیف یا ساعت رو ترکیب و امتحان کنین.

عکس دستبند طلا مدل دایره خط و پر تیز گالری طلای ارل

بعد از انتخاب یک نقطه کانونی، ست کردن و لایه‌بندی جواهرات بعدی فقط با ترکیب و تست امکان‌پذیره. با این کار سرگرم‌کننده به ایده‌های جالبی می‌رسین که حتی به ساده‌ترین لباس‌های شما رنگ تازه و جالبی می‌بخشه.

اگر جواهرات زیادی ندارید یا جعبه جواهرات‌تون تنوع زیادی ندارد، فکر کنین به چه آیتم‌هایی بیشتر از همه نیاز دارین و اون‌ها رو خریداری کنین.

10. برده مد نباشین

پیروی از مد اصلا کار بدی نیست؛ اما نتیجه شباهت زیاد نوع جواهرات یا مدل استایل‌کردن اون‌ها با باقی آدم‌هاست. هرگز کورکورانه از ترند‌های جدید که حتی مطابق سلیقه و شخصیت شما نیستن، پیروی نکنین. چون در نهایت همه‌چیز رو با هم از دست می‌دین.

سعی کنید سبک خودتون رو داشته باشین. ترکیبی که به شما احساس اعتماد به نفس می‌ده و حالتون رو نسبت به خودتون بهتر می‌کنه. حتی اگه هنوز به چنین ترکیبی نرسیدین، ارزشش رو داره که به‌جای پیروی از مدهای عجیب و غریب، برای پیدا کردن استایل خودتون وقت بگذارین.

موقع انتخاب جواهرات به این فکر کنین که چه آیتم‌هایی با رنگ، قاب و حس کلی استایل شما سازگار هستن. بله؛ موقع استفاده از اکسسوری باید همه این موارد رو در نظر گرفت. فراموش نکنین که همه ما متفاوت هستیم و باید اجازه بدیم شخصیت ما با جواهراتی که انتخاب می‌کنیم، بدرخشه.

11. انگشتر‌ها رو روی هم بپوشین

پوشیدن چند انگشتر روی هم تنوع بیشتری به لباس‌های ما می‌ده. چون می‌تونیم هر روز اون‌ها رو به شکل متفاوتی روی هم بپوشیم و ظاهر جدیدی بسازیم. حتی می‌تونیم انتخاب کنیم که فقط یک یا دو حلقه ساده رو روی هم بپوشیم تا بعضی روزها به‌جای ظاهر تجملاتی، استایل مینیمالیستی داشته باشیم.

عکس انگشتر طلا مدل آلفابت گالری طلای ارل

دست‌تون برای انتخاب انگشترها کاملا بازه. می‌تونین حلقه‌های کاملا مشابه رو با هم ست کنین یا سراغ ترکیبی از رنگ‌ها، بافت‌ها و سنگ‌های قیمتی برین.

یک توصیه مهم در مورد پوشیدن انگشترها روی هم وجود داره و اون اینه که اگه قرار توی چند تا انگشت حلقه یا انگشتر بندازین، هر دست فقط یک انگشتر کوکتیل داشته باشه. می‌تونین توی انگشت‌ها یکی در میون به تعداد فرد و زوج انگشتر بندازین.

12. گردنبند رو مطابق یقه لباس انتخاب کنین

گردنبند یا آویز باید نمایان باشه و ظاهر لباس رو تکمیل کنه. پس باید طوری انتخاب شه که زیر پارچه لباس پنهون نمونه. برای مثال اگه لباسی با یقه V مي‌پوشین، آویزی که بالای قسمت V یقه بشینه، زیبایی استایل شما رو چند برابر بیشتر می‌کنه. یا برای لباسی که یقه گرد معمولی داره، بهتره به فکر پوشیدن یک گردنبند گرد با سایز مناسب باشین.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب سایز گردنبند زنانه [ ۵ سایز استاندارد ]

13. همیشه نیازی به گردنبند ندارید

گاهی اوقات نوع پوشش یا استایل شما بدون گردنبند بهتر به‌نظر می‌رسه. اگه از یک جفت گوشواره جسورانه استفاده می‌کنین، بسته به لباسی که تنتونه، نداشتن گردنبند می‌تونه ظاهرتون رو کمی ملایم‌تر نشون بده. همچنین اگه لباس انتخابی کوتاهه یا یقه بسته‌ای داره، بهتره گردنبند رو کنار بگذارین و روی بخش‌های دیگه کار کنین.

14. مراقب جواهراتی که جنبه احساسی دارن باشین

همه ما جواهراتی داریم که از نظر احساسی برای ما ارزشمند هستن. مثل یک هدیه تولد. طبیعیه که بخوایم این‌ها رو هر روز بپوشیم. اما آیا این جواهرات به همه لباس‌های ما میان؟ آیا با تمام اکسسوری‌های دیگه ست می‌شن؟ معلومه که نه.

فقط به این دلیل که یک آیتم برای ما جنبه احساسی داره، لزوما به این معنی نیست که باید هر روز اون رو بپوشیم. قبل از هرچیز احساستون رو محک بزنین. ببینین تحمل هر روز نپوشیدن اون آیتم رو دارین یا نه. اگه پاسختون مثبت نیست، چند تکه جواهرات مناسب با اون آیتم پیدا کنین تا با لایه‌بندی و ترکیب جواهرات دیگه، تنوع و جذابیت رو به استایلتون برگردونین.

اگر آیتم مورد نظر گردنبنده، یک زنجیر بلندتر یا قابل تنظیم بخرین تا اگه با باقی لباس‌ها همخونی نداشت، خیلی راحت بتونین سایزش رو تغییر بدین.

15. مهم‌ترین قانون: قوانین رو نادیده بگیرین!

شبیه خودتون باشین، نه بقیه آدم‌ها؛ چون پوشیدن لباس و تکمیل استایل با اکسسوری و جواهرات باید سرگرم‌کننده و برای دل خودتون باشه. اینکه دوست دارین چه شخصیتی به‌نظر بیاین. هیچ قانونی نمیگه که همه آدم‌ها باید جواهرات ست بپوشن، همه باید بوهو بپوشن و غیره.

اگر با جواهراتی که همین الان می‌پوشین احساس راحتی می‌کنین، هرگز سراغ ترندهای روز نرین تا تضاد آشفته‌ای بین شما و چیزهایی که دوست دارین بپوشین اتفاق نیفته.

۱۶. جواهرات‌تون رو تمیز نگه دارین

خیلی از آدم‌ها تمیز کردن جواهرات رو نادیده می‌گیرن؛ غافل از اینکه این مسئله چقدر روی ظاهر جواهرات و چیدمان ظاهر اون‌ها تاثیر می‌گذاره. اگر به جواهراتی که اغلب می‌پوشین یا جواهراتی که مدتیه از اون‌ها استفاده نکردین نگاهی بندازین، متوجه می‌شین چقدر کدر و کثیف به‌نظر می‌رسن. شما از تمیز کردن لباس‌هایی که به تن می‌کنین غافل نمی‌شین؛ بنابراین نباید از تمیز کردن جواهراتی که همون‌قدر پرکاربرد هستن، غافل بشین.

عکس دستبند طلا مدل دیور گالری طلای ارل

کلام آخر

امیدواریم بعد از مطالعه این مقاله متوجه شده باشین که پوشیدن جواهرات فقط و فقط برای رضایت شخص شما از ظاهرتونه و هیچ عاملی غیر از سلیقه و خواسته خودتون نمی‌تونه شما رو مجبور به پوشیدن اکسسوری‌هایی کنه که سبک یا شخصیت‌تون رو زیر سوال ببره. این‌ها قوانین کلیه انتخاب جواهراته.

در این مقاله با رعایت این اصل و قانون کلی، ترفندهایی معرفی کردیم که به شما عزیزان کمک می‌کنه جواهرات دلخواه خودتون رو راحت‌تر انتخاب و ست کنین. امیدواریم از این نکات استایل کردن جواهرات لذت برده باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.