۹ مدل مو و انتخاب بهترین مدل گوشواره‌ متناسب

عکس ست گوشواره و گردنبند طلا گالری طلای ارل
راز انتخاب بهترین مدل گوشواره را در اینجا بخوانید. چگونه گوشواره مناسب با مدل مو خود را انتخاب کنیم؟ گوشواره مناسب با مدل مو و فرم صورت

انتخاب جواهراتی که با موها‌ی شما همخونی داشته باشه، مهارتیه که میتونه شما رو جذاب‌تر نشون بده. گوشواره‌ها توجه رو به سمت صورت شما متمرکز می‌کنن و در عین حال باعث ایجاد تضاد با موهای شما هم میشن. برای اینکه مطمئن بشین استایل‌تون بی‌نقصه، باید گوشواره‌ مناسبی رو انتخاب کنین.

حالا سوال پیش میاد که چجوری گوشواره مناسب با مدل مو و لباس‌هاتون رو انتخاب کنین؟

گرچه انتخاب گوشواره مناسب بستگی به فرم صورت و ارتفاع گردن داره، اما فاکتور‌های دیگه‌ای هم وجود دارن که باید بهشون توجه بشه.

بیاین یه راهنمای کلی برای انتخاب گوشواره‌ مناسب با مدل مو رو اینجا بررسی کنیم.

۱. موی بلند باز

وقتی موهاتون رو دورتون می ‌ریزین، ممکنه گوشواره تون دیده نشه.

برای استایل روزمره، یه جفت گوشواره‌ میخی آسون‌ترین و بهترین انتخابه. اگه میخواین انتخاب جذاب‌تری داشته باشین، بهترین گزینه گوشواره‌ میخیه که روی اون سنگ جواهر، مثل مروارید یا عقیق سیاه، کار شده که در کنار موهاتون به خوبی جلب توجه می‌کنه.

اگه چند تا سوراخ روی گوش‌تون دارین، می‌تونین چند‌ تا گوشواره‌ میخی رو با هم بندازین و یه استایل ظریف و مینیمال بسازین. استفاده از گوشواره‌های فلزی همرنگ مثلا نقره یا طلای زرد خیلی زیبا به نظر میرسه. همرنگ بودن گوشواره‌ها باعث میشه از زیبایی صورت‌تون کاسته نشه و استایل‌تون خیلی شلوغ به نظر نرسه.

اما چیزایی که گفته شد به این معنی نیست که اگر موهاتون رو دورتون می‌ریزید حتما باید گوشواره میخی بندازید. گوشواره‌های منگوله‌ دار رنگی رنگی هم با هر مدل مویی می‌تونه یک انتخاب جذاب و هوشمندانه‌ باشه.

فقط حواستون باشه که گوشواره‌ها زیر موها مخفی نشن.

۲. مدل موی گوجه‌ای

توی این مدل، مو‌ها بالای گردن یا کنار گوش‌ها کاملا به سمت عقب جمع میشه (گوجه‌ای). این مدل مو برای مجالس رسمی خیلی شیکه و بهترین مدل گوشواره که باهاش همخونی داره، گوشواره‌های آویز بلند و ظریفه.

بلندی گوشواره توجه رو به سمت گردن و سر شونه‌ها جلب می‌کنه و در عین حال با ماهیت کلاسیک مدل موی گوجه‌ای هماهنگه.

چون که موها به سمت عقب جمع میشن و توی صورت نیستن، می‌تونین از یه جفت گوشواره‌ آویز براق استفاده کنین که یه جلوه‌ جذاب به استایل‌تون اضافه بشه.

۳. موی کوتاه (پیکسی)

عکس گوشواره طلا مدل عشق عتیق گالری طلای ارل

خرید گوشواره طلا برای موی کوتاه یا پیکسی می‌تونه کار سختی باشه. وقتی که موهاتون کوتاهه، ایر‌کاف‌‌ها و گوشواره‌های میخی روی گوش بسیار زیبا به نظر میرسن.

با این مدل مو، گوش‌ها همیشه توی دید هستن. به همین دلیل ایر‌کاف‌ و گوشواره‌هایی که بخش بزرگی از لاله‌ی گوش رو می‌پوشونن ظاهر با نشاط و جسورانه‌ای بهتون می‌بخشن.

به خاطر داشته باشین که شکل ایر‌کاف از ترکیب رنگی اون مهم‌تره. ایر‌کاف‌های تک رنگ، بهترین انتخاب هستن، چون باعث میشن شیک و جذاب به نظر برسین و استایل‌تون رو شلوغ و شلخته نمی‌کنن.

کریستال و الماس انتخابی عالی برای این نوع گوشواره‌ها هستن، چرا که ظاهری زنانه و فریبنده ایجاد می‌کنن.

۴. شینیون جمع

عکس گوشواره طلا مدل پولبال گالری طلای ارل

وقتی موها رو شینیون جمع می‌کنین فضای خالی زیادی بین گوش و شونه‌ به وجود میاد. در این حالت گوش‌ها کاملا بیرون هستن و شما می‌تونین با یک جفت گوشواره‌ کلاسیک به زیبایی هرچه تمام‌تر بدرخشین.

گوشواره‌ای‌ انتخاب کنین که از همه‌ زوایا زیبا به نظر برسه. گوشواره‌های آویز ظریف و بلند، بهترین مکمل برای مدل شینیون بالای سر هستن.

گوشواره‌های حلقه‌ای هم می‌تونن انتخاب مناسب دیگه‌ای برای این مدل مو باشن، چون هم از عقب و هم از جلو زیبا به نظر می‌ رسن. گوشواره‌های حلقه‌ای کار شده با الماس بهترین انتخاب هستن.

بعضی وقتا با توجه به شکل سوراخ گوش، گوشواره‌های حلقه‌ای به حالت بدی توی گوش می‌ایستن. بنابراین هنگام خرید یا پوشیدن این گوشواره‌ها حواستون باشه که صاف وایسن و به سمت چپ یا راست کج نشن.

۵. موی دم اسبی

دو راه برای انتخاب بهترین گوشواره برای موی دم اسبی وجود داره و انتخاب گوشواره برای اين مدل مو به اینکه موهاتون رو بالا بستین یا پایین بستگی داره.

اگه موهاتون رو بالا می‌‌بندین، گوشواره‌‌‌های حلقه‌ای بزرگ انتخاب مناسبی هستن. ایرکاف‌ها و گوشواره‌های حلقه‌ای بدون اینکه توجه رو از روی چهره بردارن، به این مدل مو زیبایی خاصی می‌بخشن.

اگه موهاتون رو بالا می‌‌بندین، گوشواره‌‌‌های حلقه‌ای بزرگ انتخاب مناسبی هستن. ایرکاف‌ها و گوشواره‌های حلقه‌ای بدون اینکه توجه رو از روی چهره بردارن، به این مدل مو زیبایی خاصی می‌بخشن.

دم اسبی پایین یه استایل راحت براتون میسازه، پس بهترین گوشواره برای این مدل، یه گوشواره با زرق و برق کمه. می‌تونین از یه جفت گوشواره‌ میخی بزرگ استفاده کنین یا چند تا گوشواره‌ میخی خیلی ریز رو با یه گوشواره‌ کلیپسی که به گوشتون می‌چسبه (هاگی) ست کنین.

هر دوی این مدل مو‌ها استایلی خانومانه و راحت اما نه لزوما کژوال براتون می‌‌سازن.

۶. مدل موی تا روی شونه

عکس ست گوشواره و گردنبند طلا گالری طلای ارل

گوشواره‌های بزرگ و خاص با این مدل مو عالی میشن. زمانی که موها تا روی شونه هست، یه خط از این شونه تا اون شونه به وجود میاد. این خط معیار مناسبی برای انتخاب قد و سایز گوشواره هست.

بهترین مدل گوشواره برای این مو، گوشواره‌های رنگی و نسبتا بزرگ هستن اما لازمه مطمئن بشین که از خط شونه پایین‌تر نیان.

گوشواره‌های بزرگ و گوشواره‌های چند شاخه با این مدل مو بی‌نظیر میشن، اما گوشواره‌های بلند و ظریف تا حدودی توی موها گم میشن. بنابراین، دنبال گوشواره‌هایی بگردین که فضای بین صورت و موهاتون رو پر کنه.

۷. موی فر

عکس گوشواره طلا مدل قلب اسپشیال گالری طلای ارل

مسئله‌ای که درباره‌ مو‌ی فر وجود داره اینه که خیلی وقتا توی گوشواره گیر می‌کنه و این یه مشکلیه که هیچ‌ کس دوست نداره باهاش سر و کله بزنه! علاوه بر این، موهای فر به اندازه‌ کافی توجه دیگران رو جلب می‌کنن که این موضوع، پیدا کردن گوشواره‌ بزرگ مناسب رو کار سختی می‌کنه.

اگه یه جفت گوشواره میخی شما رو راضی نگه میداره، از این گوشواره با موی فر استفاده کنین، چون که همیشه دلفریب و بی‌نقص به نظر می‌رسن و توی موها گیر نمی‌کنن.

اما اگه دنبال گوشواره‌‌ای هستین که بیشتر به چشم بیاد، گوشواره‌های حلقه‌ای انتخاب مناسبی هستن و دلیلش هم اینه که قوس این گوشواره‌ها مکمل خوبی برای موی فر به حساب میاد.

اگه مو داخل این گوشواره‌ها گیر کنه به راحتی میشه جداش کرد، در صورتی که در مورد گوشواره‌‌های دیگه اینطور نیست.

همچنین برای انتخاب بین گوشواره‌های حلقه‌ای دست‌تون بازه و می‌تونین بین سایز‌ها و شکل‌های مختلف انتخاب کنین. گوشواره‌‌های فلزی صیقلی یا چکش‌خورده جلوه‌ی بسیار خاصی دارن.

۸. مدل موی یک طرفه

عکس ست گوشواره و گردنبند طلا گالری طلای ارل

مدل موی یه طرفه یه مدل موی ساده اما بسیار شیکه. گوشواره‌های آویز مزین به سنگ‌ جواهر، برای این مدل مو انتخابی کلاسیک و هوشمندانه هستن.

این گوشواره‌ها ساده، خانومانه و ظریف هستن ومی‌تونین رنگشون رو با لباستون هماهنگ کنین یا با انتخاب رنگ متفاوت گوشواره و لباس، تضاد زیبایی رو در ظاهرتون به وجود بیارین. حتی می‌تونین رنگ سنگ رو با رنگ چشماتون ست کنین.

از انداختن گوشواره‌های خیلی بلند دوری کنین، چرا که این گوشواره‌ها در کنار این مدل مو، صورت رو بیش از اندازه کشیده نشون میدن.

۹.موی نیمه باز

عکس گوشواره طلا مدل صورت مینیمال گالری طلای ارل مدل مو‌های نیمه باز برای مو‌های بلند بسیار زیبا و مناسب هستن، چون در عین حفظ ظرافت زنانه‌‌ حاصل از موی بلند، صورت رو مرکز توجه قرار میدن.

هیچ چیز به اندازه یه جفت گوشواره‌ میخی، این مدل مو رو جذاب‌تر نمی‌کنه. از گوشواره‌های میخی ساده و ظریف استفاده کنین تا تمرکز از روی صورت برداشته نشه.

یه جفت گوشواره‌ی میخی الماس یا سنگ‌‌های بی‌رنگ می‌تونن انتخاب فوق‌العاده‌ای باشن. برای مرتب به نظر رسیدن، بهتره که با این مدل مو از گوشواره‌های خیلی بزرگ یا رنگی استفاده نکنین.

اگه بودجه‌تون به الماس نمیرسه یا علاقه‌ای به الماس ندارین، “کوبیک زیرکونیا” جایگزین ارزون‌تریه. همچنین “مویزنیت” هم جایگزین خوبی برای الماسه.

گوشواره‌ها چجوری میتونن فرم صورت رو تغییر بدن؟

می‌تونیم از مدل مو برای فرم دادن به صورت استفاده کنیم. برای مثال، مدل موی باب میتونه صورت رو کشیده‌تر و استخونی‌تر نشون بده.

در مورد گوشواره‌ هم همینطوره، گوشواره‌های حلقه‌ای همیشه صورت رو گرد‌تر نشون میدن، پس اگه صورت‌تون گرده بهتره که از این نوع گوشواره‌ها استفاده نکنین.

گوشواره‌های خیلی بزرگ باعث میشن صورت کوچیکتر به نظر برسه و ممکنه فرم صورت رو از بین ببرن. اگه صورت کشیده‌ای دارین، گوشواره‌های بلند و باریک باعث میشن صورت‌تون کشیده‌تر از اون چیزی که هست به نظر برسه.

پس چطور انتخاب مناسبی داشته باشیم؟

رمز انتخاب گوشواره مناسب با مدل مو اینه که بین مدل مو، فرم صورت و شکل گوشواره تعادل برقرار کنین.

بهترین راه اینه که فرم صورتتون رو بفهمین و بعد گوشواره‌هاتون رو با مدل مو‌های مختلف امتحان کنین.

مدل مو‌هایی وجود داره که تا به حال فکر می‌کردین به فرم صورت شما نمیاد اما ترکیب صحیح مدل مو و گوشواره میتونه تغییر زیادی رو در شما ایجاد کنه.

به طور خلاصه:

ست کردن گوشواره با مدل مو، راهی عالی برای شیک به نظر رسیدنه. اما اگه گوشواره‌ای دارین که دوسش دارین، اجازه ندین مدل مو، شما رو از پوشیدنش منصرف کنه.

با همه‌ی این‌ها، باید گفت که سلیقه‌ شخصی هم به اندازه‌ “قوانین” مهمه. چه موهاتون رو دم اسبی می‌بندین چه گوجه‌ای یا هر مدل دیگه‌ای، سعی کنین گوشواره‌های مختلفی رو باهاش امتحان کنین.

برای خرید گوشواره طلا و ده‌ها مدل گوشواره طلا دیگر برای سلیقه‌های مختلف می‌توانید به شعب گالری طلای ارل و سایت ارل مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.