کدام جواهرات را انتخاب کنیم: طلا یا نقره؟

عکس گردنبند طلا مدل مرسانا گالری طلای ارل
اگه تجربه کافی در زمینه ست کردن جواهرات نداشته باشین، بسیار محتمله که موقع خرید اکسسوری، علامت سوال بزرگی در ذهنتون شکل بگیره و بپرسین «باید طلا بخریم یا نقره؟». بعضی‌ها موقع انتخاب اکسسوری‌های طلا یا نقره به رنگ پوست یا چشمانشون نگاه می‌کنن و عده‌ای هیچ نظری ندارن که خرید جواهرات طلا بهتر است یا نقره؟!

بحث‌ و جدل‌های زیادی پیرامون رنگ و جنس فلز جواهرات مطرحه که سردرگمی ما خریداران رو بیشتر هم می‌کنه. به‌همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مقاله نکاتی به شما یاد بدیم که خود شما آگاهانه بهترین گزینه ممکن رو انتخاب کنین.

همراه ما باشین.

جواهرات طلا یا نقره؟

قبلا رنگ فلز جواهرات بر اساس رنگ پوست فرد تعیین می‌شد. طوری که برای رنگ پوست‌های گرمتر خرید طلا و برای پوست‌های سردتر خرید نقره‌ پیشنهاد می‌شد.

این روزها این هماهنگی بین جواهرات و رنگ پوست اهمیتی نداره و دست فرد برای اینکه چنین قوانینی رو زیر پا بگذاره، کاملا بازه. البته می‌تونیم از اون‌ها به‌عنوان دستورالعمل‌های راهنما استفاده کنیم و هماهنگی بیشتری به ظاهرمون ببخشیم یا استایل خاصی برای خودمون بسازیم.

کسانی که رگ روی مچ دستشون آبیه و آفتاب خیلی راحت اون‌ها رو می‌سوزونه، پوست سرد در نظر گرفته می‌شن.

افرادی که رگ‌های سبز و رنگ پوست زیتونی یا تیره‌تر دارن یا خیلی راحت برنز می‌شن، رنگ پوستشون گرم محسوب می‌شه.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در انتخاب جواهرات مناسب با تناژ رنگ پوست

موقع انتخاب طلا یا نقره دقت کنین که فلز طلا گرون‌تر از نقره‌ست. این فلز گران‌بها نسبت به نقره ارزش بیشتری داره. البته گزینه‌های ارزون‌تری به‌عنوان جایگزین طلا هم وجود داره که اگه به‌خاطر اختلاف قیمت نمی‌تونین تصمیم بگیرین طلا بهتر است یا نقره، به شما پیشنهاد می‌شه.

جواهرات رزگلد یا مسی‌ رنگ تازه و جالبی به جعبه جواهرات اضافه می‌کنن و تقریبا به همه آدم‌ها میان.

فراموش نکنین که جواهرات شما میتونن مجموعه‌ای از رنگ‌های مختلف (و درخشش!) رو به مجموعه جواهرات شما اضافه می‌کنن.

اگه موقع خرید طلا یا نقره برای هدیه مردد شدین و براتون سواله که «طلا بخریم یا نقره؟»،  به‌خاطر بیارین دوست شما بیشتر از چه رنگ‌هایی توی ست کردن لباس هاش استفاده می‌کنه.

طلا یا نقره؟ هر دو با هم!

در گذشته یکی از قوانین ست کردن جواهرات این بود که نباید طلا و نقره رو با هم پوشید. اما الان دیگه اینطور نیست. بدون نگرانی فلزات رو با هم ترکیب کنین و استایل خودتون رو بسازین.

عکس دستبند طلا مدل هرمس با آویز ملکه گالری طلای ارل

بهتره کمی وقت بگذارین و جواهرات مختلف رو با هم امتحان کنین تا متوجه بشین کدوم آیتم‌ها کنار هم ظاهر بهتری برای شما می‌سازن.

به عنوان نقطه شروع، یک رنگ غالب را انتخاب کنین و از یک رنگ دیگه برای تکمیل اون استفاده کنین. رنگ‌های مختلف حلقه‌ها، گردنبند و دستبند رو با هم ترکیب کنین و ببینین چطور به‌نظر می‌رسن.

کلام آخر؛ طلا یا نقره؟ کدام را انتخاب کنیم؟

بعد از انتخاب رنگ‌های دلخواه، نوبت خرید طلا یا نقره یا جواهرات رزگلده. اگه برای خرید هریک به راهنمایی احتیاج دارین، خوندن مطلب راهنمای خرید گردنبند طلا و سایر مقالات مجله ارل بهتون کمک می‌کنه. اما در نهایت اینکه جواهرات طلا یا نقره رو انتخاب می‌کنین، کاملا به ترجیحات شخصی، حس زیبایی‌شناسی و بودجه شما بستگی داره.

رنگ فلزهای مختلف، سنگ‌های قیمتی متنوع و سبک‌های متفاوت رو خلاقانه ترکیب و آزمایش کنین و ببینین کدوم برای شما مناسب‌تر هستن. ما دنبال این هستیم که مردم به‌جای اینکه همرنگ بقیه باشن، بیشتر از همه «خودشون» باشن. بنابراین چیزی رو انتخاب کنین که باعث می‌شه احساس بهتری به خودتون داشته باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.