فرق گردنبند با آویز که باید بدانید!

عکس گردنبند پلاک قلب و نگین گالری طلای ارل

گردنبندها و آویزها دست به دست هم میدن تا یک اکسسوری مناسب برای خانم‌ها باشن. با اینکه اغلب اوقات کنار هم استفاده می‌شن؛ اما از نظر فنی با هم تفاوت دارن. 

فرق گردنبند با آویز اونجایی مشخص میشه که گردنبند طلا به عنوان یک جواهر دور گردن شما می‌چرخه، در حالی که آویز یک قطعه جواهر کوچک هستش که به خود گردنبند آویزون میشه. 

این قطعه می‌تونه یک آویز قلب باشه که مثلا به یک گردنبند زنجیره‌ای متصل شده. آویزها علاوه بر ترکیب با گردنبند، روی دستبند یا خلخال هم استفاده می‌شن. در واقع می‌تونید یک آویز رو در هر قسمتی از اکسسوری‌های خودتون استفاده کنین. 

تنها شرط لازم اینه که به یک زنجیر متصل بشه. در مقابل، گردنبند فقط روی گردن شما بسته می‌شه. جالبه بدونین که گاهی اوقات ما به گردنبند «collier» هم می‌گیم چون واژه گردنبند یک اصطلاح عمومی به حساب میاد. 

انواع گردنبند

برای درک بهتر فرق آویز با گردنبند باید بدونین که گردنبند یک قطعه مستقل هست که عمدتا از یک زنجیر فلزی (طلا یا نقره) ساخته شده. حتما به این نکته توجه کردین که گردنبندها اشکال و اندازه‌های مختلفی دارن. بعضی از اونها بسیار ساده هستند، در حالی که بعضی دیگه می‌تونن با الماس‌های خیره کننده تزئین شده باشن. 

گردنبند همیشه با ظرافت خاصی تهیه میشه تا مورد پسند خانم‌ها قرار بگیره. همین ظرافت باعث می‌شه که اونها به اکسسوری‌های کاملی برای انواع لباس‌ها تبدیل بشن. ماهیت ساده گردنبند، اون رو به جواهری تبدیل می‌کنه که توجه افراد رو به خودش جلب کنه. 

۱. زنجیر

فرق گردنبند با آویز وقتی قابل درک می‌شه که ما یک زنجیر تنها رو خریداری کنیم. زنجیر هم نوعی گردنبند محسوب می‌شه که از نظر طراحی اشکال مختلفی داره و می‌تونه از هر نوع فلزی ساخته بشه. به طور کلی، انواع زنجیر طلا از نظر ظاهری ضخیم‌تر و از نظر وزن سنگین‌تر هستند. اونها در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید میشن و می‌تونن با یک یا چند آویز ترکیب بشن. 

البته گردنبندهای زنجیری هم در بازار وجود دارن که بدون آویز و در هم تنیده طراحی می‌شن تا جلوه خاصی برای خریدار داشته باشن. 

۲. گردنبند چوکر

گردنبند چوکر شبیه هیچ نوع گردنبند دیگه‌ای نیست و همیشه جلوه خاص خودش رو داره. اونها طوری طراحی شدن که بالای استخوان ترقوه قرار بگیرن و در امتداد پایه گردن بایستن. بعضی از چوکرها فضای کمی برای تنفس باقی می‌گذارن (یعنی از گردن فاصله می‌گیرن)، در حالی که بعضی دیگه محکم دور گردن می‌پیچن. 

اینکه کدوم یکی از طرح‌ها رو بپسندین به خود شما بستگی داره؛ اما در کلیت، گردنبندهای چوکر می‌تونن شانه‌ها و گردن فرد رو برجسته‌تر کنن. 

۳. گردنبندهای آبشاری

زمان بررسی فرق گردنبند با آویز اگه نگاهی به مدل‌های این نوع اکسسوری داشته باشین، درک مطلب براتون ساده‌تر میشه. 

در حالی که زنجیرها و چوکرها معمولا ساده‌ طراحی میشن، گردنبندهای آبشاری بیشتر مورد توجه هستن چون جلوه‌گری خاصی دارن. بعضی از جذاب‌ترین طراحی‌هایی که برای این جواهرات در نظر گرفته میشه طوری تنظیم شدن که چندین رشته داشته باشن و روی هر لباسی دیده بشن. 

از لباس‌های دکلته گرفته تا یقه‌های دراپه، گردنبند آبشاری، اکسسوری مناسبی برای ایجاد جلوه منحصر به فرد در استایل خانم‌هاست. یادتون باشه بعضی از گردنبندهای آبشاری با انواع مختلفی از فلزات تهیه می‌شن و گاهی دارای چندین لایه هستن. 

۴. گردنبند تک رشته

گردنبند تک رشته، سنتی‌ترین نوع جواهرات به حساب میاد. این نوع گردنبند معمولا با مروارید تزیین می‌شه؛ همچنین می‌تونه با انواع فلز تهیه بشه. از اونجایی که طول این نوع اکسسوری‌ها متفاوته، افراد می‌تونن گردنبندهای تک رشته رو به روش‌های مختلفی بپوشن. 

گفته شده که نسخه‌های بلندتر این نوع گردنبند رو میشه دو تکه‌ای استفاده کرد (دو بار دور گردن بپیچونیم) تا ظاهری منحصر به فرد ایجاد بشه.

انواع آویز

این قسمت از بررسی فرق گردنبند با آویز رو به شناخت انواع آویز طلا، اختصاص می‌دیم. آویزها جواهراتی هستند که به زنجیرها متصل میشن. این زنجیر می‌تونه یک حالت ساده و یا حتی طراحی پیچیده داشته باشه. برای بسیاری از خانم‌ها استفاده از یک آویز راضی کننده است؛ اما می‌تونیم برای جلوه‌دهی بیشتر چند تا آویز رو کنار هم استفاده کنیم. 

آویزها با اشکال، اندازه‌ها و طرح‌های مختلف توی بازار وجود دارن. در اینجا چند مورد از اونها رو بررسی می‌کنیم. 

۱. الماس

بسیاری از آویزها با الماس طراحی می‌شن. آویزهای الماسی تنوع زیادی دارن؛ پس طیف وسیعی برای انتخاب وجود داره. همچنین در اندازه‌های مختلف تهیه می‌شن تا تضمین کنن که هر استایل و موقعیتی می‌تونه یک آویز الماس برای خودش داشته باشه. 

۲. سنگ‌های قیمتی

وقتی به فرق آویز با گردنبند فکر می‌کنین، نگاهی به سنگ‌های قیمتی جواهراتتون داشته باشین. اگر سنگ‌ها در دل گردنبند هستند، احتمالا مدل آبشاری رو خریداری کردین، اگه به زنجیر آویزون هستن، حتما می‌تونین اونها را کنار گذاشته و تغییر بدین. 

استفاده از سنگ‌های قیمتی توی آویزها واقعا جلوه متفاوتی داره و منحصر به فرد بودن استایل شما رو تضمین می‌کنه. جالبه بدونین که معمولا سنگ‌هایی مثل یاقوت کبود یه عنصر کلاسیک رو به هر جواهری اضافه می‌کنن. با این بررسی‌های ساده فرق گردنبند با آویز رو راحت‌تر درک می‌کنین.

۳. آویز قفل‌دار

اگر ظاهر کلاسیک رو دوست دارین اما سنگ‌های قیمتی مناسب استایل شما نیستن، توصیه می‌کنیم خرید آویز قفل‌دار در سایزهای مختلف رو در نظر بگیرین. این نوع آویز به صاحبش اجازه میده تا آیتمی مثل عکس‌های یادگاری رو توی آویز قرار بده. 

این نوع آویزها معمولا با زنجیرهای بلند استفاده میشن تا شما عکس مورد علاقه خودتون رو نزدیک به قلبتون نگه دارین. 

کلام آخر

حالا که با مرور انواع اکسسوری‌های جالب تونستید تفاوت گردنبند با آویز رو درک کنین، پیشنهاد می‌کنیم وقت خرید طلا دقت بیشتری داشته باشید تا دچار اشتباه نشین.با جستجوی هر کدوم از نکات مربوط به فرق گردنبند با آویز، می‌تونین سفر جالبی به دنیای جواهرات داشته باشین و بنا بر نوع استایل خودتون، خرید موفقی انجام بدین.

از کالکشن‌های گردنبند ارل دیدن کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.