راهنمای ست کردن جواهرات به زبان ساده

عکس گردنبند طلا مدل مینیمال هرینگتون گالری طلای ارل
برای شما هم پیش آمده که در موقعیت‌های مختلف، ساعت‌ها درگیر ست کردن جواهرات باشین، طوری که با استایل شما مطابقت داشته باشه و بهتون احساس خوبی بده؛ اما موفق نشین؟! هدف ما از نوشتن این مقاله اینه که شما عزیزان در این زمینه یک قدم به موفقیت نزدیک‌تر بشین و زیر و بم ست کردن جواهرات با لباس یا ست کردن اکسسوری‌ها با همدیگه رو به‌خوبی یاد بگیرین. اگه این موضوع دغدغه شما هم هست، تا انتهای این مقاله همراه ما باشین.

یک نقطه شروع انتخاب کنین

ساعت‌ها گیج و سردرگم به خودتون در آیینه نگاه می‌کنین و نمی‌دونین برای یک موقعیت خاص یا یک لباس خاص چه جواهراتی انتخاب کنین؟ قدم اول رو بردارید و کلیدی‌ترین عنصر جواهرات رو انتخاب کنید. این نقطه شروعه و دو گزینه پیش روی شماست.

  • یا یک آیتم برجسته انتخاب می‌کنین که نقطه کانونی اکسسوری‌ها یا حتی استایل شما محسوب می‌شه
  • یا یک قطعه ظریف‌تر انتخاب می‌کنین که در کنار عناصر دیگه هارمونی زیبایی داره و ظاهرتون رو تکمیل می‌کنه.

یک بخش از بدن رو انتخاب کنین

مهمه انتخاب کنین جواهرات شما در کدوم بخش از بدن متمرکز باشن. اصلا متمرکز باشن یا چند تکه ظریف در بخش‌های مختلف رو ترجیح می‌دین؟

جواهرات لایه لایه

اگه قصد ست کردن جواهرات به‌صورت لایه لایه رو دارین، بهتره بخشی از بدن رو انتخاب کنین و تمرکزتون رو اونجا قرار بدین. دستبند، گردنبند و انگشتر برای لایه لایه پوشیدن در محل انتخابی (گردن، مچ دست یا انگشت‌ها) انتخاب خوبیه.

فرضا اگه قصد دارید از گردنبند شروع کنین، به‌فکر لایه‌بندی گردنبندهای مختلف با طول‌های متفاوت باشین.

ست کردن جواهرات؛ گردنبندهای لایه لایه

تفاوت در شکل، رنگ و بافت گردنبندهایی که لایه لایه پوشیده می‌شن، ظاهر جذابی به استایل نهایی شما می‌بخشه. یا اگه انگشت دست رو انتخاب می‌کنین، می‌تونین چند انگشتر هماهنگ در عین حال متناقض رو کنار هم بپوشین.

این اصلا به این معنی نیست که نمی‌تونین از اکسسوری‌های دیگه در بخش‌های دیگه بدن استفاده کنین؛ می‌تونین. فقط باید ظریف باشن و توجه بیننده رو از نقطه کانونی ندزدن.

برای لایه لایه پوشیدن گردنبندها معمولا از طول‌های مختلف (گردنبند چوکر تا اپرا یا حتی بلندتر) استفاده می‌شه. به‌طور کلی تعداد فرد (3 یا نهایتا 5) عالیه. سعی کنین گزینه‌هایی انتخاب کنین که طول اون‌ها قابل تنظیم باشه.

البته هیچ قانونی وجود نداره و شما می‌تونین حتی ۲ گردنبند رو با هم به‌صورت لایه‌ای بپوشین. فقط علاوه بر اینکه به اصول ست کردن اکسسوری با لباس دقت می‌کنین، موقع خرید گردنبند طلا باید گزینه‌هایی انتخاب کنین که شکل، رنگ یا بافت اون‌ها باهم فرق کنه. یا یه قطعه کانونی و چند آیتم ظریف‌تر انتخاب کنین.

ست کردن جواهرات؛ دستبندهای لایه لایه

عکس دستبند طلا مدل بافت دایره خط گالری طلای ارل

پیشنهاد ما برای دستبندها اینه که از چند قطعه دستبند مشابه استفاده کنین. مثلا چندتا النگو با طرح‌ها یا رنگ‌های مختلف که موقع حرکت به هم برخورد می‌کنن. یا اینکه یک قطعه برجسته‌تر انتخاب کنین و اون رو با چندتا دستبند ظریف‌تر ست کنین.

ست کردن جواهرات؛ انگشترهای لایه لایه

عکس انگشتر طلا مدل Angel گالری طلای ارل

در مورد انگشتر هم دست‌ شما برای لایه‌ای پوشیدن حلقه‌ها و ست کردن جواهرات بازه. حتی‌الامکان از یک رنگ فلز با سبک و بافت متفاوت استفاده کنین. یا سبک‌ها مشابه باشه و رنگ فلز انگشترها فرق کنه. یا اصلا همه‌چیز رو با هم ترکیب کنین و چند انگشتر به رنگ‌های مختلف، با سنگ‌های قیمتی متفاوت، در بافت‌ها و اندازه‌های متنوع انتخاب کنین.

ست کردن جواهرات مختلف با هم

اگر از ست کردن جواهرات به‌صورت لایه لایه خوشتون نمیاد، گردنبند، گوشواره، دستبند و حلقه‌ای انتخاب کنین که هارمونی خوبی باهم داشته باشن و در عین حال با لباسی که برای موقعیت انتخاب کردین، هماهنگ باشن.

خاطرتون باشه که نیازی نیست تمام قسمت‌های مختلف بدن شما پوشیده از جواهرات باشه. اتفاقا گاهی اوقات هرچی کمتر بپوشین، بهتره. همه‌چیز به استایلی که انتخاب می‌کنین و لباسی که می‌پوشین بستگی داره.

در مورد این‌ یکی هم می‌تونین یک آیتم کانونی انتخاب کنین و با قطعات ظریف‌تر تکمیلش کنین یا چند تکه مکمل بپوشین که همه به یک اندازه جلب توجه کنن. می‌تونین این اکسسوری‌ها رو به‌صورت ست بخرین یا چند تکه جواهرات با شباهت‌های ظریف رو جدا از هم خریداری کنین و خلاقانه اون‌ها رو ست کنین.

آیا می‌تونیم جواهرات کاملا ست بپوشیم؟

برای پاسخ به این سوال، سه نکته اساسی هست که در ادامه بررسی می‌کنیم.

از کاملا ست بودن نترسین

عکس گردنبند طلا مدل شعر چون تو دارم گالری طلای ارل

هیچ اشکالی نداره اگه طوری جواهرات رو انتخاب کنین که کاملا با هم ست باشن یا اصلا یک ست کامل خریداری کنین و بخواین اون‌ها رو باهم بپوشین. در گذشته پوشیدن لباس‌های کاملا همسان از نگاه دنیای مد و فشن اشتباه تلقی می‌شد؛ چون ظاهر «بچه مدرسه‌ای» به فرد می‌داد. اما خوشبختانه اون روزها تموم شدن!

استفاده از یک ست کامل برای موقعیت‌های رسمی یا حتی موقعیت‌های خودمونی‌تر یک انتخاب فوق‌العاده عالیه. اما اگر می‌خواین موقع ست کردن جواهرات ظریف‌تر عمل کنین، از گوشواره، گردن‌بند و انگشتر با طرح سنگ قیمتی ساده و شیک استفاده کنین.

از کاملا ست نبودن هم نترسین

گاهی اوقات بهترین انتخاب ممکن پوشیدن جواهراتیه که با هم متضاد هستن، اما هارمونی زیبایی با استایل شما می‌سازن. رنگ‌های متضاد، فلزها، شکل‌ها و طرح جواهرات رو طوری انتخاب کنین که کاملا با لباستون همخوانی داشته باشه.

اگه از تضاد اکسسوری‌ها خوشتون نمیاد یا چنین انتخابی رو برای موقعیت موردنظر مناسب نمی‌بینین، اکسسوری‌هایی انتخاب کنین که طراحی زیبایی‌شناختی اون‌ها مشابه همه، اما یکسان نیست.

فلزات مختلف رو با خیال راحت ترکیب کنین

عکس دستبند طلا مدل مروارید و هرمس گالری طلای ارل

اگر شما هم از اون دسته آدم‌هایی هستین که فکر می‌کنین هر فلز رو فقط با خودش می‌شه ست کرد و برای همین موقع ست کردن طلا یا ست کردن نقره به مشکل می‌خورید، وقتشه کمی کوتاه بیاین. این روزها خیلی‌ها از ترکیب رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و رزگلد کنار هم استفاده می‌کنن.

حتی اگه ظاهری هماهنگ‌تر می‌خواین، بازهم می‌تونین فلزات رو با هم ترکیب کنین. برای مثال انگشتر عقیق طلا با انگشترها یا دستبندهای نقره به‌خوبی ست می‌شه و هیچ اتفاق بدی رخ نمی‌ده.

اما اگه یک مجموعه کامل از جواهرات هم‌رنگ دارید که کنار هم عالی به‌نظر می‌رسن، سعی کنین اون رو بپوشین. چون ست کردن طلا یا ست کردن نقره یا حتی جواهرات رزگلد با لباس هم راحت‌تره و هم نتیجه شیک‌تری داره.

جمع‌بندی و کلام آخر

برای ست کردن جواهرات، وقتی یک تکه جواهر رو به‌عنوان نقطه شروع انتخاب کردین و تصمیم گرفتین که جواهرات لایه‌ای رو روی بخش خاصی از بدن استفاده کنین یا نه، و بعد از اینکه انتخاب کردین جواهرات شما چقدر باهم ست باشن، نوبت امتحان کردن ترکیب‌های مختلفه.

جلوی آیینه وایسین و اون‌قدر ترکیب‌های مختلف رو امتحان کنین تا نهایتا بهترین مجموعه انتخاب بشه. این یک فرصت عالی برای جست‌و‌جوی عمیق در جعبه جواهرات و امتحان‌کردن اکسسوری‌هاییه که سال‌ها در این جعبه خاک می‌خوردن.

اگه در حال حاضر قصد پوشیدن این ترکیب رو ندارین و فعلا فقط امتحان می‌کنین، بهترین‌هایی که به ذهنتون خطور می‌کنه رو یادداشت کنین و کاغذ رو در جعبه جواهرات بگذارین تا بعدها موقع انتخاب یک ترکیب عالی برای یک موقعیت مهم، بدونین کدوم جواهرات کنار هم ظاهر بهتری به شما هدیه می‌دن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.