جواهر مناسب محیط کار؛ باید‌ها و نباید‌ها

عکس ست گردنبند و دستبند طلا گالری طلای ارل

جواهر مناسب محیط کار؛ باید‌ها و نباید‌ها

احتمالا برای شما هم پیش اومده که صبح‌ها جلوی آینه وایسین و با خودتون فکر کنین :«اشکالی نداره اگه این گوشواره رو بندازم؟» یا «این گردنبند خیلی جلف نیست؟»

مساله اینه که این دست باید و نباید‌ها رو شغلتون تعیین می‌کنه و با اینکه بیشتر کارفرما‌ها قوانینی رو برای لباس پوشیدن کارمند‌ها تعیین می‌کنن اما برای نوع جواهرات هیچ باید و نباید خاصی در نظر نمی‌گیرن.

خبر خوب اینه که جواهراتی وجود دارن که برای هر محیط کاری مناسبن. توی این مطلب، لیستی از باید و نباید‌ها رو تهیه کردیم که به شما کمک می‌کنه جواهر مناسب با محیط کار خودتون رو تشخیص بدین.

شغلتون چیه؟

اغلب اونقدر به محل کارمون عادت می‌کنیم که دیگه به واقعیت‌های مربوط به اون فکر نمی‌کنیم.

اگه توی محیط کارمون با دستامون چیزی رو خلق می‌کنیم، از حیوون‌‌‌‌ها مراقبت می‌کنیم یا کارمون باغبونیه، طبیعیه که حتی به استفاده از جواهرات تو محیط کار فکر هم نکنیم.

خیلی وقتا بعضی از جواهرات مناسب با محیط کار نیستن و شما می‌تونین برای تشخیص این موضوع از خودتون بپرسین: ممکنه استفاده از این آیتم حواس دیگران یا خودم رو از کار پرت کنه؟ اگه جوابتون به این سوال بله هستش، پس ازش استفاده نکنین، اما اگه فکر می‌کنین که حواس کسی رو پرت نمی‌کنه و باعث سوتفاهم نمیشه، پس بندازینش!

می‌تونیم در محیط کار از جواهرات بزرگ و پر زرق و برق استفاده کنیم؟

این موضوع تا حد زیادی بستگی به شغلتون داره. برای مثال، اگه معلم ابتدایی هستین، باید بدونین که استفاده از جواهرات بزرگ میتونه حواس بچه‌ها رو پرت کنه.

اما اگه مثلا مشاور املاک هستین، ممکنه استفاده از جواهرات شیک و پر زرق و برق تصویر بهتری از شما برای مشتری بسازه و روی کارتون تاثیر مثبتی داشته باشه.

دو تا موضوع مهمی که زمان انتخاب جواهر مناسب با محل کار باید در نظر گرفته بشه، احساس امنیت و راحتیه.

اگه کارتون جوریه که امکان گیر کردن جواهرات به ابزار کارتون وجود داره، استفاده از گوشواره‌های آویز یا گردنبند‌های بلند یا انداختن چند دستبند باهم ایده‌ خوبی نیست. مثلا اگه کارتون با تلفنه، گوشواره‌های بلند باعث میشن که احساس راحتی نکنین و اذیت بشین.

خوبه که همیشه به همون اندازه که به زیبایی جواهرات اهمیت میدین، به راحتیتون هم اهمیت بدین.

عکس ست گردنبند و دستبند طلا گالری طلای ارل

قوانین لباس پوشیدن تو محیط کار من محدودیت‌های زیادی داره: آیا من اصلا می‌تونم از جواهرات استفاده کنم؟

اگه محل کار شما صراحتا اعلام نکرده که حق استفاده از جواهرات رو ندارین، پس میشه گفت فرض رو بر این گذاشته که از جواهرات استفاده می‌کنین.

مثلا اگه توی شرکت خصوصی کار می‌کنین، مشکلی نداره که از گوشواره‌های کوچیک یا گردنبند و دستبند‌های ظریف استفاده کنین. البته بعضی از بانک‌ها برای کاهش خطر دزدی اجازه استفاده از جواهرات رو نمیدن.

اگه رییستون خیلی سخت‌گیره، بهتره که از هیچ جواهر بزرگ و رنگی استفاده نکنین.

عکس گوشواره طلا مدل هیلی بیبر گالری طلای ارل

گردنبند‌های پشت گردنی، پا‌بند و اینجور سبک جواهرات چطور؟

جواب این سوال هم به قوانین لباس پوشیدن تو محیط کارتون بستگی داره:

  • در بیشتر شرکت‌ها امکان پوشیدن لباس پشت باز وجود نداره، پس عملا استفاده از گردنبند‌های پشت گردنی هم نا‌ممکن میشه چون که کلا زیر لباس مخفی میشه.
  • در مورد پا‌بند هم میشه گفت که فقط بعضی کار‌فرما‌ها این اجازه رو میدن.
  • انداختن چند‌ تا دستبند بزرگ با‌هم میتونه جزو خط قرمز‌ها باشه و بیشتر شرکت‌ها هم درباره‌ استفاده نکردن از حلقه‌ شصت پا و پابند‌ها‌ی بزرگ با‌هم توافق دارن.

شرکت‌ها اغلب اوقات نگران این موضوع هستن که چیزی باعث حواس‌پرتی کارمنداشون نشه و عملکرد اونا رو کاهش نده و به همین خاطر عقیده دارن که اگه استایلتون طبق استاندارد‌های مینیمالیست باشه، بهترین عملکرد رو خواهید داشت.

اما باید گفت که طرز فکر شرکت‌ها در حال تغییره و سخت‌گیری‌های مربوط به لباس پوشیدن داره کمرنگ‌تر میشه. این روز‌ها استفاده از جواهرات پر زرق و برق در محل کار رایج‌تر شده.

اما من میخوام بدرخشم

پس بیاین فرض کنیم که قوانین محل کارتون خیلی محدود‌کننده‌ست و می‌دونین که با انداختن گردنبند پشت‌گردنی محبوبتون که دیشب تو قرار عاشقانه‌ گردنتون بوده، احتمالا مورد خشم کارفرما قرار می‌گیرین، اما با این حال باز هم می‌خواین که جلوه خاصی به استایلتون اضافه کنین. این یکی از سختی‌های کار شرکتی برای خانوماست.

هنوز راه‌هایی وجود داره که بهتون کمک میکنه بدون دستبند مورد علاقتون هم شیک به نظر بیاین:

۱. اکسسوری‌های کلاسیک انتخاب کنین.

بعضی از جواهرات برای همه‌ی مناسبت‌ها و موقعیت‌ها مناسبن. مثل:

  • گوشواره‌های میخی مرواریدی
  • دستنبند‌ تنیس الماس
  • گردنبند مرواریدی
  • گردنبند تک نگین الماس
  • گوشواره های میخی الماس
  • رینگ ساده
  • انگشتر تک نگین

این نوع جواهرات هیچ‌وقت از مد نمی‌افتن و به همه‌ لباس‌ها میان. مثلا وقتی که از محل کار برگشتین و خواستین جای دیگه‌ای برین، فقط کافیه که لباساتون رو عوض کنین و نیازی به عوض کردن جواهرات ندارین.

۲. از ست‌های گوشواره و دستبند و گردنبند استفاده کنین.

این کار به لباس فرمتون جلوه میده.

عکس ست گوشواره و دستبند طلا گالری ارل

۳. از چند گردنبند استفاده کنین.

مطمئنا نمی‌تونین تو محیط کار از زنجیر بدن استفاده کنین، اما استفاده از گردنبند چوکر و زنجیر‌ مرواریدی منعی نداره. مثلا ممکنه نتونین بین دو تا از زنجیر‌هاتون یکی رو انتخاب کنین. راه حل چیه؟ جفتش رو بندازین!

عکس گردنبند ترکیبی طلا مدل کارتیه و زنجیر و لوله و زنجیر و پولک گالری طلای ارل

۴. یه انگشتر خاص دستتون کنین.

خیلی از شغل‌ها ایجاب می‌کنن که اکثر اوقات دستاتون توی دید مشتری باشن. از انگشتری استفاده کنین که خاص باشه؛ اینجوری توجه همه رو جلب می‌کنین و کلی هم ازتون تعریف می‌کنن.

عکس انگشتر طلا مدل آمن هوتب گالری طلای ارل

۵. جواهراتتون رو شخصی‌سازی کنین

گردنبندی که با حرف اول اسمتون شروع میشه یا دستبندی مهره‌ای که همه مهره‌هاش رو خودتون انتخاب کردین، میتونن انتخاب مناسبی باشن، چون که این نوع جواهرات شخصی‌سازی شده هستن و بهتون یادآوری می‌کنن که حتی در محیط کار هم استایل شخصی خودتون رو دارین.

۶. از جواهرات کوچیک رنگی استفاده کنین.

اغلب قوانین محیط کار مربوط به اندازه‌ جواهرات میشه، پس نگران رنگشون نباشین. اگه استایل کاریتون براتون کسل کننده شده، با گوشواره‌ یا دستبند رنگی اون رو از حالت تکراری در‌بیارین.

عکس دستبند طلا مدل خط و دایره گالری طلای ارل

۷. سنجاق یقه میتونه انتخاب هیجان‌انگیز و تاثیر‌گذاری باشه.

سنجاق یقه‌ها الان خیلی رو بورسن و انتخابی عالی برای هویت بخشیدن به استایل شما هستن.

پیروی از قوانین محل کار لزوما به معنای داشتن یه استایل کسالت‌آور نیست. حتی تو محیط کار‌ هم می‌تونین خودتون باشین، فقط کافیه که راهشو پیدا کنین و توی چارچوب قوانین این کارو انجام بدین.

می‌تونین با انتخاب جواهرات مناسب با محیط کار به استایلتون جون بدین. بازی با رنگ‌ها و استفاده از ست‌ها میتونه استایلی به شیکی استایل خارج از محیط کار بهتون بده.

برای اطلاع از جزییات مدل‌های بالا و خرید طلا در مدل‌های متنوع به شعب حضوری گالری ارل مراجعه کنید یا از سایت گالری ارل دیدن کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.