چرا باید جواهرات دست ساز انتخاب کنیم؟ (۹ دلیل قانع‌کننده)

قرن‌ها قبل از اینکه «صنعت مد» تا این اندازه سریع و ارزون در دسترس همه آدم‌ها قرار بگیره، تمدن‌های مختلف جواهرات و زیور‌آلاتشون رو با دست می‌ساختن. اما بعد از این همه سال هنوز نکته جذابی در مورد جواهرات دست‌ساز هست که نمی‌شه با جواهرات تولید انبوه جایگزینش کرد.

اگه تا قبل از خوندن این مقاله علاقه‌ای به جواهرات دست ساز نداشتین، پیشنهاد می‌کنیم ۹ نکته این مقاله رو تا انتها بخونین تا شاید شما هم طرفدار اصالت این سبک زیورآلات بشین. همراه ما باشین.

۱. خرید جواهرات دست ساز به معنای خریدن وقت و انرژی یک انسان

هر تکه جواهراتی که با دست ساخته می‌شه، از ایده‌پردازی گرفته تا طراحی و اجرا، از مونتاژ گرفته تا کارهای تکمیلی، زمان و انرژی زیادی برای اون صرف شده.

وقتی دنبال جواهرات دست‌ساز هستین، فقط ارزش فلز و مواد اولیه آن را پرداخت نمی‌کنین، بلکه کل این وقت و انرژی که صرف ساخت یک تکه جواهر شده رو جبران می‌کنین.

۲. هر تکه جواهر، روایتگر داستانی متفاوت

عکس جواهرات دست ساز

موقع خرید جواهرات دست‌ساز از جواهرساز در مورد داستان و روایت پشت جواهر سوال بپرسین. معمولا همیشه داستان و روایت جالبی پشتش هست که شاید ارزش اون رو برای شما دوچندان کنه.

اینکه چه چیزی الهام‌بخش طراحی بوده، قطعات چطور روی هم مونتاژ شدن، چرا رنگ یا سنگ جواهر خاصی انتخاب شده و زمانی که این ایده به واقعیت تبدیل شد، چه احساسی داشتن؟

۳. جواهرات دست ساز منحصر‌به‌فرد هستند

عکس جواهرات دست ساز

جواهرات دست ساز در نوع خودشون بی‌نظیرن؛ چون هنر دست هستن و به‌صورت انبوه تولید نمی‌شن. این یعنی از مواد اولیه گرفته تا انتخاب طرح و رنگ، همه‌چیز می‌تونه به سلیقه شما باشه تا مطمئن باشین هیچ آدم دیگه‌ای شبیه زیورآلات شما رو نداره.

۴. زیور آلات دست ساز با عشق ساخته می‌شوند

عکس جواهرات دست ساز

طراحی جواهر یک هنر جذاب برای تجسم خلاقانه و پیاده‌سازی اون هست. تک تک مراحل فرایند ساخت جواهرات با نهایت عشق و دقت انجام می‌شه؛ چون سازنده به هر قطعه به چشم فرزندش نگاه می‌کنه. انگار عشق می‌خرین و می‌پوشین.

۵. خودشان کیفیت جواهرات را بررسی می‌کنن

عکس جواهرات دست ساز

لازمه ساخت جواهرات با دست، توجه فوق‌العاده زیاد به جزئیاته. جواهرساز به خوبی می‌دونه که کیفیت محصول مستقیما با برند شخصیش در ارتباطه و حتی یک آیتم ناقص یا خراب به وجهه اون آسیب می‌زنه. برای همین کیفیت طرح رو مدام در طول مراحل مونتاژ بررسی می‌کنه تا محصول نهایی ارزش هزینه‌ای که مشتری می‌پردازه رو داشته باشه.

۶. اصالت و ماندگاری فوق‌العاده بالا

عکس جواهرات دست ساز

از اونجایی که این جواهرات تولید انبوه نمی‌شن، مواد اولیه توسط خود جواهرساز انتخاب می‌شه. مزیتش اینه که جواهرساز با آگاهی کامل به جای انتخاب لوازم ارزون قیمت، به‌خاطر خوشنامی خودش هم که شده، مواد خالص و موندگاری انتخاب می‌کنه تا رضایت مشتری رو جلب کنه. این چیزیه که جواهرات دست ساز رو از محصولات شرکت‌های بزرگ متمایز می‌کنه.

۷. جواهراتی با طرح‌های الهام گرفته‌شده

عکس جواهرات دست ساز

صنعتگران جواهرسازی معمولا برای ساخت جواهرات از زندگی روزمره و زیبایی اطرافشون الهام می‌گیرن و این باعث می‌شه طرح‌هایی که با دست خلق می‌کنن، به مراتب جذاب‌تر از جواهرات ترند شرکت‌های تولید جواهرات باشه.

۸. امکان افزودن ویژگی‌های دلخواه

وقتی سراغ جواهرات ساخت دست می‌ریم، دست ما برای اضافه کردن جلوه‌های سفارشی کاملا بازه. نه فقط روی جواهر مد نظر، بلکه حتی روی کارت و بسته‌بندی اونم می‌تونیم رد و نشونی از خودمون رو ببینیم.

جواهراتی که با دست ساخته می‌شن، معمولا در بسته‌بندی‌های جذاب اینستاگرامی با یک یادداشت تشکر دست‌نویس از هنرمند به دست شما می‌رسن و این فوق‌العاده هیجان‌انگیزه.

۹. حمایت از چند کسب و کار محلی با خرید جواهرات دست ساز

عکس جواهرات دست ساز

یکی از چیزهایی که همه‌گیری کرونا به ما یاد داد، حمایت از مشاغل محلی برای کمک به معیشت اون‌ها بود. هنرمندانی که جواهر دست ساز می‌سازن، معمولا تمام ابزار و مواد اولیه مورد نیاز چه برای ساخت و چه برای بسته‌بندی رو از خرده‌فروشی‌های محلی تهیه می‌کنن. این یعنی زمانی که جواهرات دست ساز می‌خرین، به نوبه خودتون از همه فروشنده‌هایی که در روند ساخت دخیل بودن،‌ حمایت می‌کنین.

کلام آخر

امیدواریم بعد از مطالعه این مقاله به این جواهرات ارزشمند علاقه‌مند شده باشین و دفعه بعدی که اقدام به خرید جواهر می‌کنین، به اون‌ها به چشم یک گزینه قابل قبول نگاه کنین. یادآوری می‌کنیم که شما عزیزان این فرصت رو دارین تا انواع جواهرات رو با بالاترین کیفیت ممکن از گالری طلای ارل سفارش بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.