چگونه زنجیر گردنبند را کوتاه کنیم؟ (کوتاه‌ کردن زنجیر گردنبند)

عکس گردنبند بمان گالری طلای ارل

احتمال داره که به تازگی گردنبند مورد علاقه خودتون رو برای استایل پاییزی و زمستونی پیدا کرده باشین. اما مشکل بلند بودن زنجیر اون شما رو آزار میده. اصلا جای نگرانی نیست و نباید این جواهر تازه پیدا شده رو کنار گذاشت. چون کوتاه‌ کردن زنجیر گردنبند بهترین راهکار برای شماست. 

چطور یک زنجیر رو کوتاه کنیم؟

اگه یک زنجیر ساده که با گیره باز می‌شه رو خریده باشین، کوتاه کردن اون کار بسیار آسونیه. برای این کار فقط باید حلقه‌ای که زنجیر رو به گیره شما وصل می‌کنه با دو انبر صاف باز کنین. انبردست با نوک نایلونی رو انتخاب کنین تا روی فلز خراشی به وجود نیاد. 

گیره رو بردارین و بعد حلقه یا حلقه‌های اضافی زنجیر را حذف کنین. وقتی سایز گردنبند به اندازه دلخواه رسید، گیره و حلقه‌ها رو به حالت اول برگردونین. اگه زنجیری خریدین که حلقه‌های به هم پیوسته داره، با ما همراه بشین تا ترفند کوتاه کردنش رو به شما آموزش بدیم. 

چطور گردنبندهای مروارید رو کوتاه کنیم؟

چه مروارید اصل باشه و چه فیک، چاره‌ای جز کوتاه کردن اون ندارین. یادتون باشه که توی این وضعیت باید گردنبند مروارید رو دوباره از نو بسازین. برای این کار با رعایت ترتیب مرواریدها، بند یا سیم بین اون‌ها رو جدا کنین. برای این کار از سینی مهره زنی هم استفاده می‌شه. 

تنها کاری که باید انجام بدین اینه که مهره‌ها رو روی یک سیم جدید ببندین. اگه سیم حالت کشی داره، بین هر مروارید یک گره بزنین. 

زمان کوتاه‌ کردن انواع زنجیر گردنبند، می‌تونین مرواریدها رو اینقدر به هم نزدیک نگه دارین که وقت بستن گیره، از هم جدا نشن. مراقب باشین برداشتن مهره‌ها از سمت چپ و راست گردنبند به یک اندازه باشه تا تعادل و زیبایی این اکسسوری رو به هم نزنین. 

کوتاه کردن یک زنجیر با حلقه‌های پیوسته 

احتمالا دیدین که بعضی از زنجیرها حلقه‌های به هم پیوسته دارن. این حلقه‌ها در هم تنیده و فشرده ساخته میشن و گاهی گردنبند بلند و زیبایی رو می‌سازن. اما برای کوتاه کردن اون‌ها هم ترفندی وجود داره. باید گیره رو بردارین. بعد با یک کاتر یا قیچی جواهر، حلقه‌ها رو برش بدین. 

در انتها قفل یا همون گیره رو سر جای خودش ثابت کنین تا کار تموم بشه. یادتون باشه که زمان خرید این اکسسوری‌ها توجه به طول اون‌ها خیلی مهمه تا درگیر چنین مسائلی نشین. البته گاهی هم این کارها نیاز هستن و فقط باید با دقت زیادی انجام بشن. 

کوتاه کردن گردنبند بدون بریدن زنجیر

اگه نمی‌خواین زنجیر رو تکه کنین یا حلقه‌های زنجیر شما بیش از حد پیچیده هستن و ابزار لازم برای کوتاه کردن او رو ندارین، می‌تونین از راه حل‌های زیر استفاده کنین. 

  • از گردنبند به عنوان دستبند استفاده کنین. با چند دور پیچوندن زنجیر دور دست، این کار رو انجام بدین یا با چند دور گردش دور گردن، یک گردنبند چوکر داشته باشین. 
  • به جای کوتاه‌ کردن زنجیر گردنبند، می‌تونین یک آویز مناسب رو بخرین، به زنجیر اضافه کنین و کمی بالاتر از آویز رو گره بزنین.
  • گیره رو بدون حذف حلقه‌ها، کمی جلوتر ثابت کنین. با این روش مقداری از زنجیر کنار گردن شما قرار می‌گیره و حالت اکستنشن پیدا می‌کنه.

کلام آخر 

خرید گردنبند طلا باید با دقت زیادی انجام بشه تا شما رو با دردسرهایی از این دست مواجه نکنه. مهمه که زمان تهیه اکسسوری مورد علاقه‌تون به استایل فصل توجه داشته باشین تا هزینه صرف شده هدر نرفته باشه. همچنین مجبور نباشین بعد از یک بار استفاده گردنبند اون رو کنار بگذارین. 

بیشتر بخوانید: ۳ مرحله برای باز کردن گره گردنبند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.