ست کردن جواهرات با لباس (طلایی، مشکی و قرمز)

عکس گردنبند طلا مدل صدف و پروتمه گالری طلای ارل

ست کردن جواهرات با لباس (طلایی، مشکی و قرمز)

وقتی دارین لباس‌ها و جواهراتتون رو انتخاب می‌کنین، بیشتر از همه به چی توجه می‌کنین؟ احتمالا آخرین ترند‌های دنیای مد رو در نظر می‌گیرین و حواستون هست چیزی که انتخاب می‌کنین، کیفیت خوبی داشته باشه. یکی از جنبه‌های مهم یه تیپ خوب، ست کردن رنگاییه که تو اون به کار رفته.

رنگ‌ها اگه با دقت انتخاب بشن، تاثیر چشمگیری روی استایل شما دارن و علاوه بر اون باعث میشن حس خوبی به خودتون داشته باشین. در این مقاله توصیه‌هایی برای انتخاب بهترین رنگ‌ها رو براتون داریم و همچنین بهترین راه‌های ست‌ کردن جواهر با لباس رو بهتون معرفی می‌کنیم.

رنگ جواهرات تا چه اندازه مهمه؟

عکس ست گوشواره و انگشتر طلا گالری طلای ارل

وقتی دارین لباس و جواهراتتون رو ست می‌کنین، خوبه که به رنگشون هم دقت کنین. انتخاب رنگ‌هایی که با هم هارمونی دارن، هم جواهراتتون رو بیشتر تو چشم میاره و هم باعث میشه زیباتر به نظر برسین.

رنگ‌ها به همون اندازه که روی حس شما نسبت به خودتون تاثیر میذارن، تاثیر بسیار زیادی روی نگاه دیگران نسبت به شما دارن. رنگ‌های پررنگ بهتون کمک می‌کنن تا محکم و مقتدر به نظر برسین.

در مقابل، رنگ‌های ملایم باعث میشن مهربون و آروم به نظر بیاین. هر چقدر بیشتر درباره‌ ترکیب رنگ‌ها یاد بگیرین، بیشتر می‌تونین از اونا برای استایل زیباتر بهره ببرین.

چطور بهترین ترکیب رنگی رو برای طلا و لباس پیدا کنیم؟

زیبایی طبیعی‌تون رو در نظر بگیرین

عکس گردنبند ترکیبی هرمس مینیمال و زنجیر با آویز موگه مروارید گالری طلای ارل

هنگام ست کردن لباس با جواهر، همیشه به رنگ پوست، چشم و موهاتون توجه کنین. به این طریق می‌تونین زیبایی طبیعی خودتون رو تا بیشترین حد ممکن نشون بدین.

افرادی با تناژ پوست گرم، معمولا رنگ پوست تیره‌ای دارن و رنگ رگ‌های مچ دستشون سبزه و در مقابل افرادی با تناژ پوستی سرد، رنگ پوست روشنی دارن و رگ‌هاشون آبیه.

اگه تناژ پوستتون گرمه، طلای زرد بیشتر بهتون میاد و بهتره لباس‌هایی در تناژ رنگی قهوه‌ای، مسی و قرمز بپوشین. اگه تناژ پوستتون سرده، طلای سفید و رنگ‌های آبی، طوسی و یاسی بهترین انتخاب برای شما هستن.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در انتخاب جواهرات مناسب با تناژ رنگ پوست

۱. فصلتون رو کشف کنین

عکس گردنبند کارتیه تخت با قفل لاکی لاک قلبی گالری طلای ارل

تشخیص اینکه تناژ پوستتون گرمه یا سرد، تازه اول راهه. آنالیز رنگ‌های فصلی مرحله‌ بعدیه. این روش بر پایه‌ پالت‌های رنگی هست که نقاش‌ها برای به تصویر کشیدن منظره‌ای از هر فصل استفاده می‌کنند.

پس اگه رنگ مو‌ها، چشم‌ها و پوستتون جوریه که انگار بخشی از یک پالت رنگی سرد و برفیه، پس شما «زمستون» هستین. به همین ترتیب ممکنه تابستون، پاییز یا بهار باشین. تشخیص رنگ‌های فصلی ممکنه کمی پیچیده باشه، اما وقتی که پالت رنگیتون رو بشناسین، انتخاب و پوشیدن رنگ‌هایی که بهتون میاد کار خیلی آسون‌تری میشه.

۲. از روانشناسی رنگ‌ها غافل نشین

یه موضوع خیلی جالب در مورد انتخاب رنگ‌ها اینه که هر ترکیب رنگی انرژی خاصی رو منتقل می‌کنه. بعضی‌هاشون حس قدرت رو منقل می‌کنه و بعضی دیگه حس آرامش رو.

روانشناسی رنگ‌ها نقش مهمی رو در برند‌سازی یه کسب و کار ایفا می‌کننن، اما علاوه بر اون می‌تونن تو انتخاب لباس و جواهرات هم تاثیرگذار باشن.

بیاین خودمون در مورد رنگ‌هایی که تو استایلمون به کار می‌بریم، تحقیق کنیم. می‌تونیم با تشخیص رنگ مناسب هر موقعیت، در موقعیت‌های مختلف فرد تاثیر‌گذار‌تری باشیم و راحت‌تر به چیزی که تو ذهنمونه برسیم. رنگ‌هایی که در جلسه‌ کاری می‌پوشیم، ممکنه با رنگ‌هایی که در اولین قرار عاشقانه می‌پوشیم، کاملا متفاوت باشه.

۳. بخش کلیدی استایلتون رو انتخاب کنین

معمولا یه بخشی از استایلتون هست که دوست دارین بیشتر از بقیه اجزا تو چشم باشه. مثلا اگه قصد دارین یه گردنبند طلا با یاقوت سرخ رنگ بندازین، می‌تونین این گردنبند رو با رنگ‌های خنثی و رنگ قرمز و طلایی ست کنین. با این گردنبند، یه پیراهن مشکی با کفش پاشنه بلند قرمز و کیف دستی قرمز و گوشواره‌ حلقه‌ای طلا عالی میشه.

۴. از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرین

عکس گوشواره طلا مدل شعر دوران گالری طلای ارل

اینترنت پر از ایده‌های استایله. مثلا توی اینستاگرام می‌تونین پیج‌های برند‌ها، مدل‌ها و اینفلوئنسر‌های مختلف رو ببینین و از نحوه‌ ست کردن جواهراتشون ایده بگیرین. تو پینترست هم می‌تونین استایل‌های مختلف با رنگ‌های متفاوت سرچ کنین و ایده بگیرین. رنگ‌ها باعث میشن شما چه فکری درباره‌ فرد توی عکس کنین؟ فکر می‌کنین یه فرد شیک پوش و با کلاس توی عکسه؟ یا فردی شاد و زیبا؟ شایدم یه آدم محکم؟ به این ترتیب می‌تونین از عکس‌ها ایده بگیرین و در نگاه دیگران اونجوری که دوست دارین به نظر بیاین.

ترکیب رنگی‌های رایج

اگه نمی‌خواین ترکیب رنگی خودتون رو بسازین، یه سری ترکیب رنگی وجود دارن که امتحانشون رو پس دادن و می‌تونین از اونا استفاده کنین. در ادامه به بعضی از بهترین ترکیب رنگی‌ها برای لباس و جواهرات اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: اصول ست لباس مجلسی با جواهرات

۱. آبی و طوسی: مرموز

عکس دستبند طلا گالری طلای ارل

آبی و طوسی تیره حس زیبایی و ظرافت رو منتقل می‌کنن. این رنگ‌ها آرامش‌ بخش و اطمینان‌ بخش هستن. این ترکیب رنگی برای مصاحبه یا مهمونی‌های خاص شبانه بسیار مناسبن.

ترکیب پیراهن آبی و کفش و اکسسوری‌های طوسی رو امتحان کنین و استایلتون رو با جواهرات نقره‌ای رنگ کامل کنین. این استایل با سنگ یاقوت کبود بی‌‌نظیر میشه.

۲. مشکی و نارنجی: محکم و استوار

عکس دستبند طلا مدل بافت دایره خط گالری طلای ارل

مشکی رنگ اصلی کمد لباس خیلیاست و دلیلش اینه که رنگی مرموز و جذابه و گرون به نظر میرسه. وقتی مشکی رو با رنگی جیغ مثل نارنجی ترکیب کنین، حس اعتماد به نفس و سرزندگی رو القا می‌کنه.

ست جواهرات با لباس مشکی کار آسونیه. همچنین نارنجی زمینه رو برای استفاده از گوشواره‌های طلایی بزرگ و دستنبد بنگل فراهم میکنه. وقتی میخواین جسور به نظر برسین، از ترکیب رنگی مشکی و نارنجی  استفاده کنین.

۳. قرمز و طلایی: پر حرارت

عکس دستبند طلا گالری طلای ارل

قرمز نماد میل و اشتیاقه و رنگ طلایی هم نماد ثروت و دارایی. هیچ تعجبی نداره که این رنگ‌ها در کنار هم بسیار تاثیر‌گذار باشن. اگر میخواین به یه قرار رمانتیک برین یا کسی رو تحت تاثیر قرار بدین، این ترکیب رنگی گزینه‌ بسیار مناسبیه.

ترکیب یه پیراهن قرمز یا طلایی با کفش پاشنه بلند و اکسسوری همیشه جذابه. ناخون‌هاتون رو لاک قرمز یا طلایی بزنین و استایلتون رو با بهترین جواهرات طلایی رنگ و رژ قرمز تکمیل کنین. بهترین ست جواهرات با لباس قرمز و طلایی، استفاده از طلای زرد یا هر اکسسوری زرد رنگه.

بیشتر بخوانید: چگونه اکسسوری را با لباس ست کنیم؟

۴. مشکی و سفید: بدون محدودیت زمانی

عکس انگشتر طلا مدل پاتریشیا _ گالری طلای ارل

این ترکیب بهترین تضاد رنگی رو ایجاد میکنه و توسط خیلی از برند‌های معروف دنیا مثل نایکی و شنل استفاده میشه. استایل یه دست سفید و مشکی بی‌نهایت شیک و زیباست.

همچنین ست کردن جواهرات با لباس سفید و مشکی کار نسبتا آسونیه، چرا که هر نوع و رنگ فلزی به این ترکیب میاد. این ترکیب رنگی برای هر موقعیتی مناسبه، از محل کار گرفته تا بیرون رفتن با دوستان.

بیشتر بخوانید: نکات استایل کردن جواهرات (۱۶ ترفند کاربردی)

۵. سبز و سفید: نشاط‌ آور

بر اساس روانشناسی رنگ‌ها، سبز نماد رشد، تعادل و هارمونیه و رنگ بسیار آرامش بخشیه. از طرفی دیگه رنگ سفید، پاکی، تازگی و سادگی رو تداعی می‌کنه.

این رنگ‌ها همدیگرو متعادل می‌کنن: رنگ سبز باعث از بین رفتن بی روحی رنگ سفید میشه و سفید در کنار سبز حس تازگی رو القا می‌کنه. این ترکیب رنگی مناسب زمانیه که میخواین با آدمای جدید به پیک نیک یا قرار برانچ برین.

حرف آخر

رنگ‌ها راه مناسبی برای بیان احساسمون هستن. روش‌های زیادی برای انتخاب یه ترکیب رنگی عالی برای استایلتون وجود داره. شاید بخواین از روانشناسی رنگ‌ها کمک بگیرین، شایدم بخواین انتخابتون رو بر مبنای فصلتون انجام بدین.

انتخاب رنگ‌های درست ممکنه یکم سخت به نظر برسه. به طور کلی، رنگ‌ها ابزاری برای کمک به تقویت اعتماد به نفس هستن.

فرقی نمی‌کنه یه لباس ساده سفید و مشکی پوشیده باشین یا یه پیراهن بلند طلایی، اون چیزی که اهمیت داره حس شماست. اگه رنگ‌هایی که پوشیدین باعث میشه لبخند بزنین، در این صورت شما همیشه می‌درخشین.

برای خرید همه‌ مدل‌هایی که مشاهده کردین و خرید طلا‌ برای سلیقه‌های مختلف، می‌تونین به شعب گالری طلای ارل و سایت ارل مراجعه کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.