زنجیر مربعی یا ماری؟ کدام را در ۲۰۲۲ انتخاب کنیم؟

تصویری از زنجیر ماری

زنجیر‌های طلا مدل‌های بسیار متنوعی دارن اما کدام یک با استایل و ترجیحات شخصی شما بیشتر جور در میاد؟ استفاده از کدام نوع زنجیر طلا راحت‌تره و کدام نوع از همه مقاوم‌تره؟ کدام مدل برای مرد‌ها مناسبه و کدام مدل برای زن‌ها؟

زنجیر ماری از زنجیر مربعی بهتره؟

در ادامه مطلب با ما همراه باشین تا درباره تفاوت‌های این دو مدل زنجیر بدونین.

زنجیر ماری چیه و چه شکلیه؟

دلیل نام‌گذاری این زنجیر اینه که با الهام‌گرفتن از بدن مار طراحی شده. مدل تکون‌خوردن این زنجیر مثل حرکات بدن ماره و همچنین درست مثل بدن این خزنده انعطاف‌پذیری بالایی داره. زنجیر ماری از یه سری حلقه‌های کوچک به شکل نوار‌های باریک تشکیل شده که محکم به هم متصل هستن و زنجیری پیوسته، صیقلی و براق رو به وجود آوردن.

تصویری از زنجیر ماری

نوار‌ها یا همان حلقه‌های این زنجیر بسیار محکم به هم تنیده شدن و فقط از فاصله خیلی نزدیک میشه اون‌ها رو دید. اتصال این حلقه‌ها بافتی بسیار چشم‌نواز رو برای این زنجیر به وجود آورده و اون رو به یکی از جذاب‌ترین انواع زنجیر طلا تبدیل کرده.

طراحی ظریف زنجیر ماری طلا بافتی کاملا متفاوت از زنجیر‌های دیگه به اون داده و همین بافت ظریف استفاده از اون رو با انواع آویز ممکن کرده.

ساختار نیمه منعطف زنجیر ماری باعث شده که این زنجیر به راحتی گره نخوره و بهترین مزیتش اینه که به مو یا اشیا دیگه گیر نمیکنه.

زنجیر ماری چجوری درست میشه؟

این زنجیر‌ها از صفحات با کیفیت فلزی به جای سیم ساخته میشن. برای ساخت این نوع زنجیر از صفحات فلزی استفاده می‌کنن و اون‌ها رو به قطعه‌های نازک موجی شکل و براق فلزی در‌می‌آورن.

درسته که اتصال بین قطعه‌های زنجیر ماری بسیار محکمه اما لازمه که با دقت بالایی از اون‌ها مراقبت بشه. توجه داشته باشین که زنجیر‌های ماری گرد و موجی شکلن و مثل زنجیر امگا صاف نیستن و تفاوت این دو نوع زنجیر هم در همینه. به دلیل اتصالات به هم چسبیده و غیر‌قابل رویت حلقه‌های زنجیر ماری به آن «زنجیر برزیلی» هم گفته میشه.

با توجه به خاص‌بودن زنجیر ماری نه تنها فرآیند تولید آن زمان‌بره بلکه از زنجیر‌های دیگه هم گرون‌تره.

تصویری از زنجیر ماری

مزایا و معایب زنجیر ماری

مزایا

  • طراحی جذاب این زنجیر
  • بافت صیقلی
  • گره نمیخوره و به مو گیر نمیکنه
  • هم زن‌ها و هم مرد‌ها می‌تونن ازش استفاده کنن
  • با آویز جلوه‌ای بی‌نظیر پیدا می‌کنن
  • بافت ظریف و خاص
  • انعطاف‌پذیری

معایب

  • زنجیر ماری خیلی ظریفه و فشار زیادی رو نمیتونه تحمل کنه و به راحتی از هم میپاشه.
  • به دلیل طراحی پیچیده‌اش تعمیر آن آسان نیست.

زنجیر مربعی چیه و چه شکلیه؟

زنجیر مربعی نوعی زنجیره که از قطعه‌های مکعبی شکل ساخته شده. به آن زنجیر ونتیان هم گفته میشه.

تصویری از زنجیر مربعی

در واقع قطعه‌های این زنجیر گرد یا بیضی نیستن و به شکل مربع هستن. زنجیر مربعی طلا یکی از محبوب‌ترین انواع زنجیر‌هاست که هم خانوم‌ها و هم آقایون می‌تونن ازش استفاده کنن.

 این زنجیر هم بدون آویز و هم به همراه آویز به زیبایی استایل میشه. اگه قصد دارین به همراه این زنجیر‌ها از آویز استفاده کنین، بهتره آویز‌های بزرگ رو انتخاب کنین چون طراحی زنجیر‌ها جوریه که با آویز بزرگ بهتر ست میشن.

با توجه به ساخت زنجیر از قطعه‌های مربعی شکل و همچنین اینکه هر مربع ۴ ضلع برابر داره و سطح صاف و براق فلز، زنجیر‌های مربعی ظاهر متقارن و بی نقصی دارن.

مزایا و معایب زنجیر مربعی

مزایا

  • زنجیر‌های مربعی در صورت از هم باز‌شدن به راحتی سر‌هم، تعمیر و حتی جایگزین میشن.
  • زنجیر‌های مربعی بسیار کاربردین، تنوع بسیار زیادی دارن و هم خانوم‌ها و هم آقایون می‌تونن اون‌ها رو در استایل خود به کار بگیرن.
  • زوج‌ها اغلب این نوع زنجیر رو به عنوان نماد عشق و تعهدشون به یکدیگر انتخاب می‌کنن و با هم ست می‌کنن.
  • زنجیر‌ مربعی به دلیل نوع اتصال بند‌های آن مقاوم‌ترین نوع زنجیره و اگه به خوبی ازش محافظت بشه، تا مدت‌ها سالم میمونه‌.

معایب

  • استفاده از آویز‌های سنگین همراه زنجیر‌های مربعی به مرور زمان اون‌ها رو ضعیف میکنه.
تصویری از زنجیر مربعی

کدام یک بهتره؟ زنجیر ماری یا زنجیر مربعی؟

هر دو طراحی بسیار زیبایی دارن و خیلی شیکن. بعضی‌ها زنجیر ماری رو ترجیح میدن و بعضی‌ها زنجیر مربعی رو.

زنجیر ماری انعطاف‌پذیر‌تر و با‌دوام‌تره و آویختن آویز به آن‌ها باعث ضعیف‌شدنشون نمیشه. تعمیر زنجیر‌های ماری از زنجیر‌های مربعی سخت‌تره؛ قطعه‌های زنجیر‌های مربعی رو به راحتی میشه تعمیر یا جایگزین کرد.

زنجیر‌های ماری محکم هستن؟

اگرچه این نوع گردنبند مقاوم‌ترین نوع گردنبند نیست اما اگه به طور مناسب نگهداری بشه، دوامی طولانی‌مدت داره. همچنین این زنجیر‌ها به دلیل ظریف‌بودن حساس‌تر از زنجیر‌های مربعی هستن.

زنجیر‌های مربعی هنوز هم پر‌طرفدار هستن؟

بله، زنجیر مربعی یکی از انواع پر‌طرفدار زنجیر‌ها در بازاره و خوبیش هم اینه که به همه میاد.

حرف آخر

زنجیر ماری و مربعی دو تا از رایج‌ترین انواع زنجیر طلا هستن که در ساخت گردنبند و دستبند کاربرد دارن. علاوه بر ظاهر، تفاوت اصلی آن‌ها در اینه که زنجیر مربعی در صورت بروز مشکل بر‌خلاف زنجیر ماری به راحتی تعمیر میشه. ارل عرضه کننده انواع گردنبند طلا برای هر بودجه و سلیقه‌ای است. برای بازدید از طراحی‌های گالری ارل به سایت یا شعب حضوری این گالری سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.