به طلایی که رنگ صورتی یا رنگی شبیه رز داشته باشه، رز‌گلد گفته میشه. طلا از چه طریقی به این رنگ در‌میاد؟ اصلا طلای این رنگی اصله؟ مزایا و معایب خرید جواهرات رز‌گلد چیه؟ برای پیدا‌کردن جواب این سوال‌ها ادامه مطلب رو بخونین.

همه چیز درباره جواهر رز‌گلد

در ابتدا باید بگیم که بله رز‌گلد طلای واقعیه. ممکنه که رز‌گلد خالص‌ترین نوع طلا نباشه، اما به هر‌حال طلاست. در واقع، جواهر رز‌گلد یکی از مقاوم‌ترین انواع طلاست و دلیلش هم اینه که با مس ترکیب شده.

رنگ این نوع طلا هم به خاطر اضافه‌شدن مس به طلاست و در جواهرات رز‌گلد استاندارد ۷۵‍٪ طلا و ۲۵٪ مس وجود داره. پس طلای خالص نیست اما استحکام بالایی داره.

مزایا و معایب دیگه جواهر رز‌گلد چیه؟ ادامه مطلب رو بخونین تا متوجه بشین.

مزایای جواهرات رز‌گلد

همونطور که گفته شد، رز‌گلد یکی از مقاوم‌ترین انواع طلاست. مقاومت اون به خاطر وجود مسه و باعث میشه که دوام زیادی داشته باشه. مثلا یه حلقه ساده رز‌گلد نسبت به یه حلقه طلای زرد یا سفید مدت طولانی‌تر شکل خودش رو حفظ میکنه؛ طلای زرد و سفید خیلی نرم‌تر هستن و این احتمال وجود داره که به آسونی از شکل بیفتن.

اینکه جواهرات رز‌گلد از طلای خالص ساخته نشدن به این معنیه که طلای رز‌گلد قیمت خیلی مناسب‌تری نسبت به طلای ۲۴ عیار داره. اون‌ها حتی از طلای زرد و سفید که آلیاژ‌های گرون‌تری در اون‌ها به کار رفته، ارزون‌تر هستن.

طلای رز‌گلد مانند طلای سفید به روکش رودیوم نیاز نداره و همچنین به همه نوع تناژ پوستی میاد.

نکات مهم در انتخاب جواهرات مناسب با تناژ رنگ پوست

رنگ صورتی مانند جواهر رز‌گلد جذابیت خاصی به اون میده و همچنین باعث میشه طلا حال و هوای قدیمی گونه و رمانتیک داشته باشه. به همین دلیل جواهر رز‌گلد برای هدیه‌دادن به کسی که دوستش دارین، انتخابی فوق‌العاده‌ست.

معایب جواهر رز‌گلد

یکی از معدود معایب جواهرات رز‌گلد اینه که این نوع طلا به دلیل وجود مس مناسب افراد دارای آلرژی نیست. ممکنه فرد دارای آلرژی بر‌خلاف انواع دیگه طلا، به طلای رز‌گلد حساسیت نشون بده.

یکی دیگه از معایبش اینه که بر‌خلاف محبوبیتی که داره، به اندازه نوع سنتی و قدیمی طلا یعنی طلای زرد و همچنین نوع مدرن طلا یعنی طلای سفید فروش نداره.

چه نوعی از جواهر رز‌گلد رو باید بخرید؟

از اونجایی که طلای رز‌گلد به همه نوع تناژ پوستی میاد، هر فرد دوستدار جواهری باید در بین جواهرات خود طلای رز‌گلد هم داشته باشه. حالا جواهر مورد‌نظر میتونه آویز، گردنبند، گوشواره، انگشتر یا دستبند رز‌گلد باشه.

برای بازدید از انواع طلا در طرح‌ها و وزن‌های مختلف به سایت گالری طلای ارل سر بزنید؛ همچنین می‌تونین برای خرید طلا به شعب حضوری ما مراجعه کنین یا از طریق سایت خریدی مطمئن و بی درد‌سر داشته باشین.

2 دیدگاه:
آذر 1, 1401

محصولات خیلی زیبا هستند

آذر 24, 1401

ممنون از لطف شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.