چگونه طلا برای روز مادر انتخاب کنیم؟ (چند ایده عالی)

عکس ست گردنبند و انگشتر طلا گالری طلای ارل
آخرین باری که برای مادرتون هدیه خریدید کی بود؟ هر زمانی که بوده، وقتشه که به زودی دوباره براش هدیه بخرین. ۹ می روز جهانی مادره و در سراسر دنیا این روز جشن گرفته میشه. به نظرتون آیا زمان مناسبی برای خرید کادوی طلا‌ی مورد علاقه مادرتون نیست؟

زحمت و رنجی که مادرتون برای بزرگ‌کردن شما و رسوندن شما به این مرحله کشیده با هیچ چیزی قابل جبران نیست ولی هدیه‌گرفتن از فرزند هر مادری رو خوشحال می‌کنه. ممکنه همه مادر‌ها خوشحالیشون رو به یه شکل بروز ندن، اما هدیه‌گرفتن از سمت شما قطعا اون‌ها رو به وجد میاره.

چرا جواهر طلا را برای هدیه روز مادر انتخاب کنیم؟

فرض کنیم که می‌خواین برای قدر‌دانی از حمایت‌ها‌ی همیشگی مادر برایش هدیه‌ای بخرین. اما چرا طلا؟

می‌تونین هر زمان هر هدیه‌ای که دوست دارین برای مادرتون بخرین، اما باید بدونین هدایای دیگه‌ای فقط لذتی موقتی داره و بعد از مدت کوتاهی بخشی از انبوه وسایل کمد مادرتون میشه.

اما جواهر طلا هدیه‌ای بسیار خاصه و هیچ‌چیز از ارزشش کم نمی‌کنه. یه انگشتر یا یه جفت گوشواره طلا لذتی وصف‌نشدنی به مادرتون میده؛ مخصوصا اگه طلا متناسب با شخصیتش باشه. در این صورت جایگاهی خاص در جعبه جواهراتش پیدا می‌کنه.

در ادامه به دلایل خرید طلا برای روز مادر اشاره می‌کنیم:

۱. دوام بیشتری داره

یه دسته گل رز بعد از یه هفته کاملا پژمرده و به تبع آن دور ریخته میشه. شکلات بعد از چند روز خورده میشه و به خاطرات می‌پیونده. کفش و لباس هم بعد از مدتی کهنه میشن یا از مد میوفتن.

اما جواهر طلا تا همیشه موندگاره و با هر بار استفاده محبت و قدردانی شما رو به یاد مادرتون میاره.

عکس ست گردنبند و دستبند طلا گالری طلای ارل

۲. برای خرید طلا دیگه نگران سایز نیستین

خرید جواهر طلا مشکل گشتن دنبال سایز مناسب لباس یا کفش برای مادر رو حل میکنه (به جز انگشتر). دستبند، گوشواره و گردنبند چیز‌هایی هستن که برای هر سایزی مناسبن. فقط کافیه مدل اون‌ها رو انتخاب کنین و تمام.

۳. جواهرات احساسات بیشتری رو به شخص القا می‌کنن

هر‌چیزی میتونه به عنوان هدیه در نظر گرفته بشه، اما هدیه‌هایی وجود دارن که نسبت به بقیه معنای بیشتری دارن. لباس، کفش و کلاه هدیه‌های خیلی خوبی هستن اما آیا باعث به وجود‌اومدن احساسات خاصی در فرد میشن؟ آیا بعد از گذشت چند سال میتونن باعث لبخند یا اشک‌ریختن مادرتون بشن؟ احتمالا نه.

خرید طلا برای روز مادر این ویژگی رو داره و احتمالا دلیلش هم اینه که طلا نماد روزی خاص، مثل روز نامزدی یا عروسی یا به دنیا‌ اومدن شما، در زندگی مادرتونه و به همین دلیل به عنوان کادوی روز مادر میتونه یاد‌آور عشق و قدردانی شما نسبت به او باشه.

یا شاید دلیلش اینه که طلا در مقایسه با سایر هدیه‌ها گرون‌تره و به تلاش و پول بیشتری برای خریداری به عنوان هدیه نیاز داره.

۴. طلا برای آیندگان هم به یادگار میمونه

همه هدیه‌ها بعد از اینکه رسالتشون رو انجام دادن، معناشون رو از دست میدن و چه بسا بعد از مدتی فرسوده و دور ریخته بشن. اما طلا اینطور نیست، طلا رو میشه سال‌ها استفاده کرد و با فرض اینکه مادر بعد از چند سال دیگه استفاده‌ای ازش نداشته باشه، میشه اون رو به عنوان هدیه یا یادگاری به نسل بعدی داد.

۵. طلا به نوعی یادآور شما خواهد بود

مادرتون با هر بار استفاده از طلایی که شما بهش هدیه دادین، مهربونی، عشق و به فکر‌‌بودن شما رو به یاد میاره.

۶. جواهر میتونه شخصی‌سازی بشه

جواهر طلا چیزیه که میتونه فقط برای مادر شما ساخته بشه. مثلا می‌تونین اسم مادرتون رو داخل انگشتر یا پشت آویز طلا حک کنین یا می‌تونین طلا یا سنگ جواهری با رنگ مورد علاقه یا سنگ ماه تولد او خریداری کنین.

این چیز‌ها هرچقدر هم که کوچیک باشن باعث لبخند و حس خوب مادر میشن.

۷. برای هر نوع بدن و رنگ پوستی مناسبه

بعضی از هدیه‌ها فقط برای نوع خاصی از فرم بدن و رنگ پوست مناسبه. اما طلا اینطور نیست و روی هر فرم بدن، از لاغر‌ترین تا چاق‌ترین، و هر رنگ پوستی، از روشن‌ترین تا تیره‌ترین، زیبا به نظر میرسه. فقط کافیه بدونین چی بیشتر به مادرتون میاد و با چه چیزی بیشتر احساس راحتی میکنه.

نکات مهم در انتخاب جواهرات مناسب با تناژ رنگ پوست

به مادرتون و ویژگی‌های دوست‌ داشتنیش فکر کنین، بعد جواهری که با این ویژگی‌ها هماهنگی داره رو به ذهن بیارین. مثلا، طلا با رنگ رز‌گلد میتونه یاد‌آور زیبایی خندیدنش باشه.

ایده برای خرید طلا برای روز مادر

هدیه‌دادن همیشه سخته. حالا اگه هدیه مورد‌نظر طلا هم باشه، به دلیل تنوع بسیار زیاد طلا این کار سخت‌تر هم میشه.

برای اینکه از سر‌درگمی نجات پیدا کنین، در این قسمت چند ایده برای خرید طلا به عنوان هدیه اشاره می‌کنیم. این ایده‌ها کار شما رو در خرید طلا راحت‌تر و احتمال خرید اشتباه رو بسیار کم می‌کنن.

گردنبند

گردنبند‌ها از اولین زیور‌آلاتی بودن که انسان‌ها استفاده می‌کردن. یه زمانی از گردنبند به عنوان طلسم علیه شر استفاده می‌کردن؛ بعد‌ها گردنبند به نماد قدرت و ثروت تبدیل شد. این یکی از دلایلیه که خرید گردنبند طلا برای روز مادر رو میتونه گزینه بسیار مناسبی کنه.

بیش از ده نوع گردنبند در بازار وجود داره. لیست زیر میتونه انتخاب مناسبی برای خرید گردنبند روز مادر باشه:

  • چوکر: گردنبندی کوتاه که روی گلو قرار می‌گیره. انتخاب چوکر مناسب برای مادر زیبایی او را چندین برابر میکنه.
  • گردنبند ریویر: گردنبندی کمی بلند‌تر از چوکر که از سنگ‌های قیمتی بی‌رنگ یا رنگی در سایز‌های مختلف ساخته میشه.
  • گردنبند آویز: در این نوع گردنبند، آویز یا همون پلاک از گردنبند آویزون میشه. قسمت هیجان انگیز خرید این نوع گردنبند، انتخاب آویز طلاست. ما در گالری ارل پیشنهاد‌های بسیار زیبایی برای خرید پلاک طلا برای روز مادر داریم.

دستبند

دستبند‌ها جزو آیتم‌های پر‌طرفدار برای هدیه‌دادن هستن چون که در بسیاری از موارد از اون‌ها به عنوان نماد رابطه احساسی استفاده میشه و در نتیجه گزینه خوبی برای هدیه‌دادن به مادر به شمار میان. دستبند‌ها نشونه پیوند احساسی بی‌پایان با کسی که دوسش دارین، مثلا مادرتون، هستن.

دستبند‌ها هم مثل گردنبند‌ها تنوع زیادی دارن که در ادامه به چند مورد اون‌ها اشاره می‌کنیم.

  • دستبند مهرهای: این دستبند‌ها نماد انرژی و شانسن. دستبند‌های مهره‌ای معمولا برای ست‌کردن با آیتم دیگه‌ای مثل گردنبند مرواریدی استفاده میشن.
  • دستبند چارم: این نوع دستبند از زیورهایی تشکیل شده که به دستبند آویزون میشن و قابلیت شخصی سازی دارن؛ به این صورت که هر زیور میتونه نمادی از شخصیت، علایق یا وقایع زندگی یه شخص باشه و این ویژگی اون رو به هدیه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز تبدیل میکنه.
  • دستبند سنگ جواهر: نوعی دستبند که با سنگ‌های قیمتی تزیین شده. سنگ‌های قیمتی رو هم می‌تونین بر اساس شخصیت و کاراکتر مادرتون انتخاب کنین.

انگشتر

خرید انگشتر طلا در گالری ارل به علت تنوع زیادش کاری راحت و در عین حال جذابه. انگشتر‌ها همیشه نماد صداقت و جاودانگی بودن. اما همه ما می‌دونیم که بیشتر از این‌ها، انگشتر نماد عشقه و به همین دلیله که به وسیله‌ای برای نشون‌دادن تعهد تبدیل شده.

درسته که مادر شما دیگه نیازی به خرید حلقه نامزدی یا  ازدواج نداره، اما میشه انواع دیگه‌ای از انگشتر رو برای هدیه‌دادن به او انتخاب کرد.

  • انگشتر ماه تولد: در مرکز اون سنگی قیمتی یا نیمه‌قیمتی که نماد ماه تولد مادر هست، وجود داره. بهترین انگشتر طلا برای روز مادر بدون شک همین مورده.
  • انگشتر بینهایت: انگشتر با علامت بی‌نهایت که معمولا با سنگ الماس ساخته میشه و برای نشون‌دادن عشق بی‌پایانه. این نوع انگشتر معمولا هدیه مرد به همسرشه، اما به این معنی نیست که شما نمی‌تونین برای نشون‌دادن عشقتون به مادرتون این انگشتر رو بهش هدیه بدین.
  • انگشتر خاتمدار: نوعی انگشتر با سطح صاف برآمده‌ست که روی اون میشه اسم مادر یا حرف اول اسمش رو حک کرد. این کار هدیه شما رو به هدیه‌ای خاص و خاطره‌انگیز تبدیل میکنه. نمونه این انگشتر رو در عکس زیر مشاهده می‌کنین.

عکس ست انگشتر، دستبند و گردنبند طلا گالری طلای ارل

گوشواره

زن‌ها از قدیم برای نشون‌دادن زنانگی و موقعیت اجتماعی خود از گوشواره استفاده می‌کردن. گوشواره‌ها انواع زیادی دارن که بعضی از مشهور‌ترین اون‌ها موارد زیر هستن:

  • گوشواره میخی: از سوراخ گوش رد میشه و از پشت گوش قفل میشه و در جای خود فیکس میمونه. مثلا می‌تونین سفارش بدین اسم مادر رو به شکل گوشواره میخی براتون طراحی کنن و هدیه‌ای شخصی‌سازی شده به مادرتون بدین.

  • گوشواره آویز (drop): این گوشواره‌ها از لاله گوش آویزون میشن و معمولا قطعه‌ای ساده با اتصالاتی مثل سنگ جواهر، مهره یا زیور هستن.
  • گوشواره چندشاخه: نوعی از گوشواره با کریستال و سنگ جواهر‌هاییست که به شکل لوستر در‌اومدن.
  • گوشواره آویز (dangle): نوعی از گوشواره‌ست که از لاله گوش آویزون میشه و تفاوتش با نوع قبلی در اینه که معمولا طراحی شلوغ‌تری داره و ساده نیست و بیشتر در گوش حرکت می‌کنه.

عکس گوشواره طلا گالری طلای ارل

این ایده‌ها کلی هستن و اگه با توصیه‌ها‌ی زیر به کار گرفته بشن، قطعا خریدی عالی در زمینه طلا برای روز مادر خواهید داشت.

توصیه‌هایی برای خرید جواهر طلا برای روز مادر

خرید طلا برای مادر کار آسونی نیست و نیاز به دونستن یه سری موارد داره. با استفاده از سه توصیه زیر خریدی آسون‌تر و بهتر خواهید‌ داشت:

۱. برنامه‌ریزی

این مهم‌ترین بخشه. اگه این مرحله رو به درستی انجام بدین، دو مرحله بعدی هم با موفقیت انجام میشه. برای این کار نیازه که به سوال‌ها‌ی زیر جواب بدین:

چه زمانی هدیه بدیم؟ معمولا ما ایرانی‌ها عید نوروز، تولد، سالگرد ازدواج و روز‌ها‌ی خاص مثل روز مادر به همدیگه هدیه میدیم. بهتره که هدیه با مناسبت هم‌خونی داشته باشه.

چه هدیهای بدیم؟ اگرچه ایده‌هایی که در بالا گفته شد راهنمای خوبی برای شروع هستن، اما برا اینکه بدونین کدوم گردنبند، دستبند یا انگشتر مناسب کادو دادنه باید اطلاعاتی که راجع به مادرتون دارید رو لحاظ کنین. خلاق باشین و فکر کنین چه هدیه‌ای مادرتون رو خیلی خوشحال می‌کنه.

بودجهتون چقدره؟ درسته که مادرتون یه هدیه گرون از طرف شما رو بسیار می‌پسنده، اما خرج کردن بیشتر از توانتون اون رو اصلا خوشحال نمی‌کنه. در حد توانتون خرج کنین اما خساست به خرج ندین.

۲. خرید

این مرحله آسون‌تره. می‌تونین جواهر طلا رو از هر طلا‌فروشی که دوست دارین بخرین. اما به خاطر داشته باشین که ممکنه فروشگاه‌ها‌ی مختلف تفاوت قیمت فاحشی با هم داشته باشن. پس قبل از خرید می‌تونین یه سری به وبسایتشون بزنین تا از قیمت‌ها مطلع بشین یا اصلا می‌تونین آنلاین خرید کنین. فقط حواستون باشه سایتی که ازش خرید می‌کنین معتبر و قابل اطمینان باشه.

عکس ست گوشواره و گردنبند طلا گالری طلای ارل

۳. تقدیم هدیه

بعد از روز‌ها آماده‌سازی و فکر‌کردن برای خرید، بالاخره روز هدیه‌دادن رسیده و می‌خواین هدیه رو به مادرتون بدین. این مناسبت اهمیتش کمتر از دادن جایزه بهترین بازیگر در مراسم اسکار نیست!

باید هنگام هدیه‌دادن حس دوست داشتن و تحسین رو به مادرتون القا کنین، جوری که تا همیشه این روز در ذهنش موندگار بشه. می‌تونین این کار رو به شکل روتین «چشم‌هات رو ببند و تا سه بشمار و بعد چشم‌هات رو باز کن» انجام بدین. اما این خیلی تکراریه و درامای زیادی نداره مگر اینکه جلوی همه افراد خانواده انجام بگیره.

می‌تونین مادرتون رو به کافی‌شاپ یا رستوران مورد‌علاقش دعوت کنین و از کارکنان اونجا بخواین که آهنگ مورد‌علاقش رو براش بخونن یا پخش کنن یا می‌تونین اون رو به جایی ببرین که براش یاد‌آور خاطراته و احساساتش رو بر‌می‌انگیزه و بعد با جمله‌ای مثل «تقدیم به عزیز‌ترینم، سرمایه زندگی من» یا چیزی شبیه به این، کادوتون رو تقدیمش کنین.

طلا بهترین گزینه برای هدیه‌دادنه. پس اگر بودجه خرید طلا به عنوان هدیه رو دارین، به هیچ گزینه دیگه‌ای فکر نکنین. برای خرید گردنبند طلا، خرید آویز طلا و انواع دستبند و انگشتر طلا برای سلیقه‌ها و بودجه‌ها‌ی مختلف به شعب یا سایت گالری ارل مراجعه کنید.

این مقالات را هم از دست ندهید: 

چطور هدیه روز مادر انتخاب کنیم؟

بهترین هدیه روز مادر ( ۶ پیشنهاد عالی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.