جواهر مناسب با لباس عروس؛ 6 نکته که باید بدانید

عکس انگشتر طلا مدل گرینال گالری طلای ارل

جواهر مناسب با لباس عروس؛ 6 نکته که باید بدانید

انتخاب جواهر مناسب با لباس عروس قطعا یکی از هیجان‌انگیزترین بخشای برنامه‌ریزی برای عروسیه. لباس سفید رویایی شما برای رنگ و لعاب بیشتر به زیورآلات احتیاج داره؛ اما نه هر زیورآلاتی!

هر تیکه جواهری که انتخاب می‌کنین، باید ظاهرتون رو یک سطح بالاتر ببره، نه اینکه اون رو تحت‌الشعاع قرار بده و از زیبایی لباس یا آرایشتون کم کنه.

ما برای اینکه به انتخاب جواهر مناسب با لباس عروس شما کمکی کرده باشیم، توی این مقاله مهم‌ترین نکاتی که لازمه در مورد جواهرات مناسب با لباس عروس بدونین رو براتون جمع‌آوری کردیم.

پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشین.

به یقه لباس عروستون توجه کنین

عکس گردنبند طلا مدل اسپشیال گالری طلای ارل

اصلا هدف از پوشیدن جواهرات، تکمیل لباس و ظاهر عروسه. پس قبل از هر کاری یه نگاهی به لباس عروستون بندازین و ببینین کدوم بخشا نیاز به تکمیل داره. خاطرتون باشه جواهراتی خوبه که روی پوست بشینه و با لباس هم‌پوشانی نداشته باشه.

مثلا یکی از جاهایی که می‌تونین مانور بدین، یقه لباسه. ادامه این بخشو بخونین تا ایده خوبی از بهترین جواهرات مناسب انواع یقه‌ها به‌ دست بیارین.

۱. لباس‌های بدون بند (یقه قایقی)

یقه لباس‌های بدون بند کاملا بازه و گردنبند به زیبایی روی این فضای خالی می‌شینه و ظاهر عروس رو شکیل‌تر می‌کنه. پیشنهاد می‌کنیم به‌ جای گردنبندهای بلند یا متوسط، از گردنبندهای چوکر یا همون گلوبند استفاده کنین. ارتفاع زنجیر به‌ اندازه‌ای باشه که درست در فاصله بین گردن تا یقه لباس قرار بگیره و توی نگاه اول جلب توجه کنه.

۲. یقه دلبری

برای یقه‌های دلبری پیشنهاد ما انتخاب آویزهای متوسطه که دقیقا تا قوس یقه ادامه داشته باشن. از اونجایی که این یقه ظاهر عروس رو ظریف و رمانتیک می‌کنه، پیشنهاد می‌کنیم گردنبندها، گوشواره‌ها و دستبندهای ساده رو فراموش نکنین.

۳. یقه هالتری

یقه هالتری کاملا بستست و دست عروس رو برای انتخاب گردنبند می‌بنده. برای همیشه پیشنهاد می‌کنیم اگه همچنین لباسی برای عروسی رویاییتون انتخاب کردین، سراغ گوشواره‌ها و دستبندهای پر زرق و برق برین.

۴. یقه وی شکل

هیچی به‌ اندازه گردنبندهای آویز ساده که دقیقا شبیه یقه وی‌ شکل لباس عروس هستن، نمی‌تونه این یقه رو تکمیل کنه. حتی می‌تونین کاملا از خیر گردنبند بگذرین و به‌ جاش از گوشواره‌های کمی پر زرق و برق‌تر استفاده کنین.

زیاده‌روی ممنوع، هرچی ساده‌تر بهتر!

عکس انگشتر طلا مدل گرینال گالری طلای ارل

تنوع جواهر مناسب با لباس عروس اون‌قدر زیاده که اگه بخوایم توی دنیای جواهرات عروس غرق بشیم و از هر تیکه، یدونه برداریم، سر تا پامون می‌شه طلا و زیور‌آلات. ما اینو می‌خوایم؟ معلومه که نه!

اما وقتی شما عروس مجلسی هستین، یادتون باشه تعداد جواهراتتون کمتر ولی کیفیت بیشتر داشته باشن، چون هدف اینه که آدما به شما خیره بشن، نه به جواهراتتون!

برای اینکه از انتخاب جواهرات مناسب با لباس عروستون کاملا مطمئن بشین، موقع پرو لباس همه جواهرات رو بپوشین. این‌طوری می‌تونین حتی مدل موها و آرایشتون رو هم‌سبک با زیورآلاتی که خریدین انتخاب کنین. حتی ممکنه متوجه بشین که یکی دو مورد از اکسسوری‌ها اضافست و باید کنار بذارینشون یا دنبال جایگزین ظریف‌تری باشین.

تصور نکنین چون شما عروس هستین، ضروریه که از همه مدل جواهرات توی ظاهرتون استفاده کنین. گاهی اوقات سبک لباس، آرایش و مدل‌ موهای شما طوریه که یک یا دو تیکه جواهر برای تکمیل ظاهرتون کافیه.

انتخاب جواهر مناسب با لباس عروس و مدل مو

عکس گوشواره طلا مدل عشق عتیق گالری طلای ارل

توی بخشای قبلی هم اشاره کردیم که جواهرات عروس باید از فرق سر تا نوک پا، با همه‌ چیز هماهنگ باشن. یکی از این موارد مدل موهای عروسه. جواهرات مناسب با لباس عروس باید با مدل موی عروس هم به‌ خوبی هماهنگ باشن تا ظاهری کامل و بی‌عیب‌ و‌ نقص بسازن.

نزدیک‌ترین جواهر به موی عروس گوشوارست. اینکه گوشواره برجسته و توی چشم باشه یا ظریف و نازک، تا حد زیادی به شنیون عروس بستگی داره. مثلا اگه شنیون شلوغی دارین، بهتره گوشواره ساده‌ای انتخاب کنین تا همه‌ چیز ملایم به‌ نظر برسه. حتی میشه از جواهرات مو متناسب با گوشواره و گردنبند استفاده کرد.

برای مدل موی نیمه‌باز، جواهر مناسب با لباس عروس گوشواره الماس ظریفه، چون معمولا بخش زیادی از جواهر زیر مو پنهون می‌مونه و اگه گوشواره خیلی بزرگ باشه، صحنه جالبی از آب در نمیاد. اما اگه به گوشواره‌های بزرگ بیشتر علاقه دارین، دنبال آویزی باشین که لا‌به‌لای موهاتون برق بزنه.

رنگ لباس عروس بی‌نهایت مهمه

خب لباس عروس معمولا سفیده؛ اما اگه فکر می‌کنین همه سفیدها یک رنگن، سخت در اشتباهین! ممکنه لباستون سفید روشن، سفید شامپاینی، عاج یا اکرو باشه.چه بخواین چه نخواین، هر کدوم از این رنگ‌ها جواهرات خاص خودش رو می‌طلبه.

بنابراین با توجه به رنگی که انتخاب کردین، دنبال جواهراتی باشین که هماهنگی اجزا رو به‌ هم نزنه و مکمل رنگ لباس باشه. مثلا لباس عروس سفیدی که گرم‌تره، با طلای زرد یا رزگلد بهتر ست می‌شه و برای لباسی عروس سفید یخی، طلای سفید یا پلاتین گزینه بهتری محسوب می‌شه.

بیشتر بخوانید: تفاوت اصلی طلای سفید و زرد

جواهر مناسب با لباس عروس به رنگ آبی

عکس دستبند طلا مدل بافت چشم گرد و فیروزه گالری طلای ارل

زیورآلات یاقوت کبود آبی با استایل شیک و کلاسیک، از محبوب‌ترین جواهرات برای لباس عروس هستن. می‌تونین از توپاز آبی که رنگ روشن‌تر و جلوه خاص‌تری داره، برای گوشواره یا گردنبندتون استفاده کنین.

جواهر مناسب با لباس عروس با فلز نفیس

آخرین نکته‌ای که باید در مورد ست کردن جواهر با لباس عروس بهش توجه کنیم، انتخاب جنس فلز جواهراته. اکسسوری‌های بدل اصلا بد نیستن و اتفاقا ظاهر فان و بامزه‌ای برامون می‌سازن؛ اما عروسی روز خوبی برای ریسک کردن نیست.

سعی کنین همه جواهراتتون رو از یک فلز خاص مثل رزگلد، طلای زرد، طلای سفید یا پلاتین انتخاب کنین تا کاملا هماهنگ و شیک به‌نظر برسن.

کلام آخر

این مقاله خیلی خوب به ما نشون میده که روز عروسی، فقط لباس و آرایش و مدل موی عروس نیست که مهمه و نگاهارو جذب می‌کنه؛ یکی از مهم‌ترین بخش‌های تکمیل ظاهر عروس، انتخاب جواهر مناسب با لباس عروسه. جواهری که سبک، رنگ و حتی فلزش متناسب با ظاهر عروس باشه و نه‌ تنها هارمونی اجزاء رو به هم نزنه، بلکه به تکمیل اون‌ها کمک کنه.

امیدواریم بعد از خوندن این مقاله، انتخاب بهترین و هماهنگ‌ترین جواهرات مناسب لباس عروس براتون مثل آب خوردن باشه. از همراهی شما ممنونیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.