چه اکسسوری برای لباس مشکی مناسب است؟

عکس ست انگشتر و دستبند طلا گالری طلای ارل
پیراهن مشکی کوتاه از اون دسته لباس‌هاییه که هر خانومی باید تو کمدش داشته باشه. شما می‌تونین از یه پیراهن مشکی ساده در موقعیت‌های متفاوتی استفاده کنین. فقط کافیه اکسسوری‌های مناسب باهاش ست کنین و همه‌جا و همه زمان اون رو بپوشین.

در ادامه به شما می‌گیم که برای پوشیدن پیراهن مشکی کلاسیک در عروسی و مراسم‌های رسمی دیگه، چه اکسسوری‌هایی رو باهاش ست کنین.

پر‌کاربرد‌ترین استایل‌ها با پیراهن مشکی

هر خانومی میتونه لباس مشکی مناسب خودش رو پیدا کنه اما برای اینکه بیشترین استفاده رو از یه پیراهن مشکی داشته باشین، مدلی رو بخرین که وابسته به مد نیست و میشه با استفاده از اکسسوری‌های ترند استایل‌های متنوع و به روزی ازش ساخت.

مدل‌هایی با قد تا زیر زانو پر‌کاربرد‌ترین نوع پیراهن مشکی هستن چون هم به اندازه کافی غیررسمی هستن که بشه در طول روز اون‌ها رو پوشید و هم میشه همراه با اکسسوری مناسب لباس مشکی شب‌ها در عروسی یا مراسم‌های رسمی از اون‌ها استفاده کرد.

آستین افتاده و آستین سه ربع، مدل آستین‌های ایده‌آل برای این پیراهن‌های پر‌کاربرده. برای مراسم‌های رسمی، پیراهن‌های مشکی جذب و همچنین پیراهن‌های پشت‌گردنی انتخاب خوبی هستن. فقط توجه داشته باشین که اینجور پیراهن‌ها بهتره که قد زیر زانو داشته باشن.

برای استایل‌های کژوال‌تر، پیراهن بندی با برش ساده و قد روی زانو بهترین انتخابه. پیراهن‌های مشکی سبک‌بافت مثل ساتن، ابریشم یا کرپ مثل بوم نقاشی می‌مونن که آمادگی ترکیب‌شدن با هر رنگ و اکسسوری رو دارن و به این ترتیب میشه در استایل‌ها و موقعیت‌های مختلف از اون‌ها استفاده کرد. برای استایل زنانه به سراغ پیراهن‌های توری و چین دار برین.

ست‌کردن اکسسوری با پیراهن مشکی

ست‌کردن اکسسوری با لباس از اهمیت زیادی برخورداره؛ اما بهترین اکسسوری برای لباس مشکی چیه؟ جواب ثابتی برای این سوال وجود نداره. نحوه ست‌کردن اکسسوری با لباس مشکی کاملا به جایی که می‌خواین برین بستگی داره.

اگه به مراسمی رسمی دعوت دارین، در این صورت می‌تونین هر اندازه جواهر و اکسسوری‌ که مورد نیاز هست رو به استایلتون اضافه کنین. نکته‌ای که باید بهش توجه بشه اینه که اکسسوری‌ها و جواهرات از نظر سبک و رنگ با هم‌دیگه هماهنگ باشن.

عکس ست انگشتر و دستبند طلا گالری طلای ارل

از اینکه خود لباستون تا چه حد رسمیه هم غافل نشین. همونطور که در بالا اشاره شد، بعضی مدل لباس‌ها فانتزی‌تر از بقیه هستن. این موضوع درباره لباس‌هایی با پارچه‌های سبک‌بافت هم صدق میکنه: لباس مشکی ساتن یا توری از لباس مشکی کش‌بافت یا نایلون فانتزی‌تره.

یا مثلا اکسسوری مناسب مانتو مشکی اول از همه به مدل مانتو (رسمی، کژوال، اسپرت) بستگی داره. مثلا انگشتر و دستبند نقره یا هر اکسسوری نقره‌ای رنگ دیگه، هم مناسب استایل غیررسمیه و هم رسمی، اما از جواهرات و اکسسوری‌هایی طلایی رنگ همراه با مانتو مشکی ترجیحا در استایل‌های رسمی یا نیمه‌رسمی استفاده کنین.

همچنین می‌تونین از ساعت استفاده کنین و رنگ بند ساعت رو با یکی از اجزای استایلتون مثل شال یا کیف ست کنین.

به لباستون نگاه کنین و ببینین چه ویژگی یا ویژگی‌هایی از اون اول از همه به چشمتون میاد. اون ویژگی ممکنه حس خانومانه لباس توری، درخشش لباس ابریشم یا ساتن یا حس سرزندگی لباس‌های با برش ساده و آزاد باشه.

حالا از همین ویژگی در انتخاب اکسسوری استفاده کنین. برای مثال، جواهرات خیلی براق اکسسوری مناسب لباس مشکی با برش نا‌متقارن هستن و گوشواره‌های رنگی رنگی یکی از اکسسوری‌های مناسب لباس مشکی با برش ساده و آزاد به حساب میان و مثلا با لباس مشکی ساتن پشت‌گردنی خوب نمیشن.

انتخاب اکسسوری برای لباس مشکی رو از کجا شروع کنم؟

حتی لباسی به سادگی لباس مشکی ساده هم میتونه با استفاده از تعداد زیادی اکسسوری شلوغ به نظر بیاد. در قدم اول، اون اکسسوری رو انتخاب کنین که باب سلیقه شماست. حالا اون اکسسوری میتونه یه کفش پاشنه‌بلند با پاشنه‌های عجیب یا اکسسوری‌های با‌مزه و جذاب مو باشه. بعد از انتخاب اکسسوری مورد‌نظر، حالا بقیه اکسسوری ها رو باهاش ست کنین.

عکس گردنبند طلا مدل ترکیبی کارتیه و زنجیر و لوله و زنجیر

مثلا اگه یه گردنبند شلوغ و پر‌زرق‌و‌برق به گردن می‌اندازین، بهتره که در کنارش از گوشواره‌های ساده استفاده کنین و در عوض از یه انگشتر برجسته و قابل توجه یا چند دستبند در کنار‌هم استفاده کنین.

در کنار لباس مشکی از چه رنگ‌هایی استفاده کنم؟

همونطور که گفتیم لباس مشکی مثل یه بوم نقاشیه که هر رنگی رو میشه باهاش ست کرد. اکسسوری‌هایی به رنگ جواهرات مناسب ست‌کردن با لباس مشکی در موقعیت‌های رسمی هستن. مثلا سبز زمردی، قرمز یاقوتی و آبی کبود از این دسته رنگ‌ها هستن. رنگ‌های تیره هم انتخاب خوبی برای مراسم‌های شب هستن.

کیف‌دستی‌ها و تل سرهای سنگ‌کاری‌شده راهی عالی برای اضافه‌کردن رنگ به استایل هستن. انتخاب کیف‌دستی، تل سر یا سنجاق‌سر چند‌ رنگ امکان ست‌کردن با سایر اکسسوری‌های رنگی رو فراهم میکنه. برای مثال، اگه یه تل با چند سنگ قرمز‌رنگ دارین، می‌تونین اون رو با کیف یا کفشی در همان طیف رنگی ست کنین.

تصویری از یک کیف

اگه برای انتخاب رنگ مشکل دارین، یه کیف و کفش مشکی و جواهرات ساده الماس بهترین انتخاب برای شماست. این اکسسوری‌ها با هر لباس مشکی به خصوص لباس توری به خوبی ست میشن.

همچنین می‌تونین از بین کیف، کفش و کمربندتون یکی رو رنگی انتخاب کنین و دو‌تای دیگه رو مشکی. قرمز همیشه انتخاب خوبیه چرا که می‌تونین با ست‌کردن اون با رژ‌لب قرمز در استایلتون هماهنگی به وجود بیارین.

چطوری با لباس مشکی استایل مدرن بسازیم؟

اگه برای مراسم‌های رسمیتون به دنبال استایل مدرن هستین، پیراهن مشکی اولین قدم برای ساختن این استایله. مشکی زمینه‌ای عالی برای استایل‌های مدرنه. کفش های پاشنه‌بلند بندی مشکی یا نقره‌ای با جواهرات براق استایلی مدرن براتون میسازه.

عکس گردنبند طلا مدل مینیمال ( هرینگبون) گالری طلای ارل

اکسسوری‌های مینیمال که اشکال هندسی و فلزات براق دارن هم انتخاب بسیار درست و به جایی هستن. این اکسسوری‌ها با همه مدل پیراهن مشکی خصوصا پیراهن‌های فون و پیراهن‌هایی که از پشت بلند و از جلو کوتاه هستن خوب میشن.

چطوری با لباس مشکی استایل بامزه بسازیم؟

ممکنه پیراهن مشکی به خودی خود فان نباشه، اما میشه با استفاده از اکسسوری‌های هیجان‌انگیز این استایل رو ساخت. مثلا اگه لباستون توری و چین‌چینیه و سبکی ظریف خانومانه داره، به دنبال اکسسوری‌های ظریف فان مثل حلقه گل با رنگ‌های بهاری برین. این استایل رو می‌تونین با دستبند مروارید یا الماس و یه کیف‌دستی صورتی یا هلویی تکمیل کنین.

اگه پیراهنتون حالت غیررسمی داره (پیراهن بندی با برش ساده، پیراهن ساده با برش آزاد و راسته)، به دنبال اکسسوری‌هایی با اشکال فان باشین. گوشواره‌های رنگی و یه جفت کفش با رنگ جیغ ترکیب جذابی رو با این مدل لباس‌ها میسازن.

چطوری با لباس مشکی استایل بوهو بسازیم؟

پیراهن مشکی با قواره آزاد مناسب‌ترین انتخاب برای این استایله چرا که استایل بوهو سبکی از استایله که در آن نوعی آزادی وجود داره. لباس‌های بندی با برش ساده و آزاد و همچنین پیراهن‌های توری با اکسسوری‌های بوهمین هماهنگی دارن.

استایل لایه‌لایه یکی از ویژگی‌های بارز سبک بوهمینه. بهترین اکسسوری برای لباس مشکی در استایل بوهمین، گردنبند‌هایی با اندازه‌های مختلف و حتی جواهرات با فلزات مختلف در کنار همه. اگه لباستون خیلی سادست، می‌تونین همزمان از چندین انگشتر و دستبند استفاده کنین. استایل بوهمین خود را با صندل بند‌ی و کیف‌دستی ریش ریشی تکمیل کنین.

استایل کلاسیک با لباس مشکی

ترکیب الماس، مروارید، کفش ورنی مشکی و پیراهن مشکی ساده جذابیت و ظرافتی داره که محدود به زمان خاصی نیست. هیچ چیز عجیب و غریبی در رابطه با این آیتم‌ها وجود نداره. هر یک به خودی خود زیبایی فنا‌ناپذیری دارن و وقتی در کنار هم قرار می‌گیرن ترکیبی بهشتی به وجود میارن. این آیتم‌ها با هر نوع پیراهن مشکی ست میشن اما بهترین انتخاب پیراهن ساده جذبه.

حرف آخر

لباس مشکی از اون دسته لباس‌هاییه که همیشه شیک و جذاب بوده و مثل یه بوم نقاشیه که می‌تونین با استفاده از اکسسوری‌های متنوع همراه با اون شخصیت خودتون رو به نمایش بزارین. با توجه به استایلی که مد‌نظر دارین (کلاسیک، بوهمین، وینتیج، مدرن یا فان)، اکسسوری‌های مناسب رو انتخاب کنین و اون استایل رو بسازین.

از آنجا که مشکی رنگی خنثی‌ست و با هر رنگی ست میشه، پیراهن مشکی لباسی پر کاربرده که میشه استایل‌های متفاوتی رو با اون تجربه کرد.

این مقالات را هم از دست ندهید:

ست کردن جواهرات با لباس (طلایی، مشکی و قرمز)

چگونه اکسسوری را با لباس ست کنیم؟ (۳ نکته)

اصول ست لباس مجلسی با جواهرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.