۸ مدل گردنبند مروارید طلا

گردنبند مروارید طلا

مروارید که به اسم «اشک ماه» نیز شناخته میشه، یکی از انواع نگین‌های قیمتی ارگانیکه که از زمان‌های دور تا به الان در ساخت جواهرات کاربرد داشته. زیبایی و جذابیت مروارید بر هیچ‌کس پوشیده نیست و میشه گفت اکثر خانوم‌ها جواهرات مرواریدی خصوصا ترکیب طلا با مروارید رو به شدت می‌پسندن.

گردنبند مروارید و طلا از سری گردنبند‌های طلا کاربردی و جذابیه که یک نفر میتونه داشته باشه و تا سالیان سال از داشتن آن خسته نشه. ما در این مقاله به شما در خرید و نحوه ست‌کردن گردنبند مروارید طلا کمک می‌کنیم و همچنین به معرفی انواع گردنبند مروارید با طلا در گالری طلا ارل می‌پردازیم.

انواع گردنبند مروارید طلا

  • یقه‌ای: این نوع گردنبند دور قسمت بالایی گردن قرار می گیره. انواع گردنبند دخترانه مدل چوکر را به راحتی می‌تونین در جواهر‌فروشی‌ها پیدا کنین.
  • چوکر: چوکر کمی از گردنبند یقه‌ای بلند‌تره و پایین‌تر قرار می‌گیره.
  • پرنسسی: بلندی این گردنبند‌ها تا روی ترقوه ادامه داره و طول آن‌ها بین ۴۳ تا ۴۸ سانتی‌متره.
  • ماتینیی: اندازه این نوع گردنبند ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متره و بین ترقوه و سینه قرار می‌گیره.
  • اپرا: این گردنبند تا زیر سینه ادامه داره و در دسته گردنبند‌های بلند قرار می‌گیره. طول آن بین ۷۵ تا ۹۰ سانتی متره.
  • طنابی: بلند‌ترین نوع گردنبند با اندازه‌ای بیش از ۹۰ سانتی‌متذ.

راهنمای خرید گردنبند مروارید طلا

شاید بعضی‌ها فکر کنن که جواهرات مرواریدی دیگه مد نیستن و قدیمی شدن اما این درست نیست چرا که اتفاقا مروارید یکی از ارکان اصلی دنیای مده که هر سال دوباره و دوباره مد میشه. مروارید‌ها امروزه در ساخت انواع جواهرات به کار میرن اما در این بین گردنبند طلا مرواریدی بیشترین‌ طرفدار‌ها رو داره.

گردنبند‌های طلا مرواریدی در طرح‌ها و سایز های متنوع پیدا میشن که در بین آن‌ها گردنبند‌های جدید با طراحی‌های به روز به وفور به چشم میخورن. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که در انتخاب گردنبند مروارید طلا به شما کمک میکنه.

۱. انتخاب نوع مناسب مروارید

قبل از خرید جواهرات مرواریدی باید بدونین که به طور کلی چهار نوع مروارید وجود داره: مروارید آکویا، اقیانوس آرام جنوبی، تاهیتی و مروارید آب شیرین که در شکل، اندازه، درخشش و قیمت با یکدیگر تفاوت دارن. اگه به دنبال مرواریدی سفید‌رنگ با ارزش بالا هستین، مروارید آکویا بهترین انتخابه.

۲. انتخاب اندازه مناسب مروارید‌ها

اگه گردنبند رو برای استفاده در مهمونی یا مناسبت خاصی می‌خواین، بهتره که اندازه مروارید‌های آن درشت باشه و اگر برای استفاده روز‌مره می‌خواین، گردنبند طلا با مروارید ریز گزینه بهتریه.

ایده‌آل‌ترین سایز برای مروارید جواهرات بین ۷ تا ۹ میلی‌متره. به خاطر داشته باشین که هر چه اندازه مروارید بزرگ‌تر باشه، ارزشمند‌تره.

۳. انتخاب گردنبند با طول مناسب

گردنبند‌های طلا مرواریدی در اندازه‌های متنوعی در طلا‌فروشی‌ها عرضه میشن. سایز استاندارد گردنبند‌های مرواریدی که به آن سایز پرنسسی نیز گفته میشه، حدود ۴۵ سانتی‌متره که با همه لباس‌ها به خوبی ست میشه. در ادامه مطلب درباره نحوه ست‌کردن گردنبند‌هایی با اندازه بلند‌تر یا کوتاه‌تر توضیح دادیم.

۴. تعیین بودجه

قیمت گردنبند با مروارید طلا به علل گوناگونی مثل سایز، فراوانی، درخشندگی و … مروارید و همچنین به خلوص، وزن و اجرت طلای به کار رفته در گردنبند بستگی داره. ابتدا گردنبند‌هایی که با بودجه شما هماهنگی دارن رو پیدا کنین و بعد با در نظر گرفتن موارد بالا از بین آن گردنبند‌ها بهترین گزینه رو انتخاب کنین.

نحوه ست‌کردن گردنبند مروارید طلا

در ست‌کردن گردنبند طلا مرواریدی با لباس دو مورد رو باید در نظر داشته باشیم: مدل لباس و رنگ آن.

۱. مدل لباس

همانطور که در بالا اشاره کردیم گردنبند‌های پرنسسی (حدود ۴۵ سانتی‌متر) به همه مدل لباس اعم از یقه باز  یقه بسته، کوتاه و بلند، رسمی و کژوال و… میان و به طور کلی ست‌کردن آن‌ها کار راحتیه.

گردنبند‌های چوکر و یقه‌ای رو با لباس‌های یقه باز مثل یقه قایقی یا یقه هفت عمیق ست کنین. این گردنبند‌ها معمولا هم با استایل‌های رسمی و هم با استایل‌های غیر رسمی هماهنگ میشن.

گردنبند طلا مرواریدی بلند رو با لباس‌های رسمی استفاده کنین. برای ست‌کردن با استایل‌های رسمی، گردنبند‌های چند‌رشته‌ای یا انداختن دو یا یه گردنبند مرواریدی با هم نیز گزینه مناسبیه.

۲. رنگ لباس

رنگ‌های تیره به خصوص رنگ مشکی تضاد زیبایی در کنار مروارید به وجود میارن و باعث میشن مروارید‌ها در گردن شما جلوه بیشتری داشته باشن. اگر می‌خواین کم سن و سال‌تر به نظر بیاین از لباس‌هایی با رنگ روشن مثل سفید، کرم و شیری همراه گردنبند مروارید طلا خود استفاده کنین. همچنین رنگ‌های قرمز کاردینال، بنفش رویال و سبز زمردی ترکیب چشم‌نوازی رو در کنار گردنبند طلا با مروارید خلق می‌کنن.

در عوض استفاده از لباس‌هایی با رنگ‌‌های پاستلی باعث میشه سنتون بیشتر به نظر بیاد و به همین دلیل بهتره که گردنبند مرواریدی رو با این دست لباس‌ها ست نکنین.

گالری طلا ارل طراح و تولید‌کننده انواع گردنبند ظریف و همچنین گردنبند‌های درشت و سنگین است و با فراهم آوردن تنوعی بی‌نظیر و طراحی‌های شیک و به روز انتخاب را برای شما آسان می‌کند.

برای مشاهده سایر مدل ها، گردنبند طلا را لمس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.