راهنمای خرید تاج عروس (انواع و مدل‌های جدید) ۲۰۲۲

راهنمای خرید تاج عروس (انواع و مدل‌های جدید) ۲۰۲۲

با اینکه گزینه‌های زیادی برای اکسسوری موی عروس وجود داره، هیچ یک به اندازه تاج عروس طرفدار ندارن. تاج عروس اگه به درستی انتخاب بشه، میتونه زیبایی عروس و لباس عروس رو چند برابر کنه.

چطوری تاج عروس رو انتخاب می‌کنین؟ اصلا تاج عروس گزینه مناسبی برای شما هست؟

در این مطلب، به این سوال‌ها جواب میدیم و تمام نکاتی رو که قبل از خرید تاج عروس باید بدونین، بهتون می‌گیم.

چرا تاج عروس؟

اولین سوال اینه که اصلا چرا باید از تاج  استفاده کنیم؟ مگه تاج فقط مخصوص شاهزاده‌ها و خاندان سلطنتی نیست؟

تاج‌ها دیگه فقط مخصوص اعضای خانواده سلطنتی نیستن. اینجا به بعضی از دلایل استفاده از تاج عروس اشاره می‌کنیم:

۱. تاریخچه تاج عروس

از زمان‌های قدیم، عروس‌ها در روز عروسیشون از تاج استفاده می‌کردن؛ این تاج‌ها معمولا با برگ درست میشدن. با گذشت زمان، تاج‌ها دارای جزییات بیشتری شدن و قیمت بیشتری هم پیدا کردن و کم‌کم به نماد خاندان سلطنتی تبدیل شدن و میشد اون‌ها رو روی سر زنان خانواده سلطنتی و خانواده‌های اشرافی دید.

تاج‌هایی که ما امروزه می‌شناسیم، در قرن ۱۸ با به کار‌گیری فلز‌ها و سنگ‌‌های قیمتی ساخته‌ شدن. امروزه، عروس‌ها مثل عروس‌های قدیم تاج به سر میذارن.

۲. نماد‌گری تاج عروس

معمولا فکر می‌کنیم تاج نماد ثروته، اما چیز‌ها‌ی بیشتری هم در مورد تاج وجود داره. تاج نماد از دست رفتن معصومیت «به واسطه عشقه» و به همین خاطر هم هست که تاج بخش مهمی از استایل عروس رو تشکیل میده. طبق سنت، فقط عروس‌ها در روز عروسیشون می‌تونن از تاج استفاده کنن و در واقع، تاج فقط برای خانم‌های متاهله.

۳. زیبایی تاج عروس

تاج عروس ظریف و زنانه هست و یه اکسسوری عالی برای تکمیل‌ کردن استایل عروسه و چون تنوع خیلی زیادی داره، برای همه عروس‌ها، از مینیمالیست گرفته تا ماکسیمالیست، گزینه مناسبیه.

آیا تاج عروس برای من مناسبه؟

بعد از ازدواج کیت میدلتون و همچنین مگان مارکل، تاج به یه انتخاب مهم عروس‌ها برای روز عروسیشون تبدیل شد؛ اما سوال اینه که آیا تاج برای همه عروس‌ها مناسبه؟

برای جواب‌ دادن به این سوال، باید عوامل زیادی رو در‌ نظر‌ گرفت. یکیش اینه که مراسم و لباستون تا چه حد رسمیه؟ برای مثال، اگه مراسم و لباستون تم کژوال داره، تاج کلاسیک انتخاب درستی نیست. همچنین اگه آدمی هستین که زیاد اهل استفاده از جواهرات نیستین، تاج عروس بزرگ نمی‌تونه مکمل خوبی برای استایلتون باشه و ممکنه باعث بشه که در مراسم احساس راحتی نکنین.

شاید با خودتون فکر کنین تاج از مد افتاده و خیلی کلیشه شده، اما فقط کافیه به تنوع تاج‌‌ها‌ی موجود در بازار نگاه کنین تا متوجه بشین که تاج برای خانم‌ها‌ی مدرن هم انتخاب بسیار مناسبیه.

خیلی از تاج‌ها برای عروس‌ها‌ی مدرن ساخته‌ شدن. این تاج‌‌ها از مواد اولیه متفاوت و خاص ساخته شدن و طراحی‌ها‌ی منحصر‌ به فرد‌ی دارن.

چیزی که از همه مهم‌تره اینه که تاج مناسب خودتون رو پیدا کنین.

انواع تاج عروس

اکثر ما با شنیدن کلمه تاج، تاج‌ها‌ی بلند با لبه‌ها‌ی تیز به ذهنمون میاد، اما در واقع حدود پنج نوع تاج وجود داره که عروس‌ها می‌تونن از بینشون انتخاب کنن.

۱. تاج عروس V شکل

تاج عروس V شکل یکی از مدل‌های قدیمیه که جلوش نوک‌تیزه و شبیه V بر‌عکسه. این مدل ظریف و زیباست و کاملا کاربردیه (به خیلی از لباس‌ها میاد).

۲. تاج عروس مدل پادشاهی

این تاج‌ها کاملا رسمی هستن و بیشتر عروس‌ها ازشون استفاده نمی‌کنن چون که یکم استایل عروس رو افراطی می‌کنن. همچنین این تاج‌ها خیلی بلندن و ثابت‌ نگه داشتنشون برای مدت طولانی روی سر کار سختیه، اما استفاده ازشون میتونه جلوه‌ زیبا و جسورانه‌ای به عروس بده.

۳. تاج عروس دو‌‌ ردیفی

تاج عروس دو‌‌ ردیفی برخلاف  تاج‌ عروس پادشاهی افراطی نیست و با بیشتر مدل مو‌‌ها خوب میشه. همونطور که از اسمشون مشخصه این تاج‌ها دو ردیف دارن.

۴. تاج عروس تلی

این تاج‌ها معمولا از کریستال و مروارید ساخته شدن و ظاهری بسیار زیبا و زنانه دارن.

۵. تاج گل

این تاج‌ها از طبیعت الهام گرفته‌ شدن و از گل، ساقه و برگ ساخته شدن. تاج گل‌ها تصویر الهه‌های یونان رو تداعی می‌کنن و به دلیل ارتباط با طبیعت خیلی رمانتیک هستن. این مدل تاج‌ها برای عروس‌ها‌یی مناسبن که می‌خوان در روز عروسی استایل بوهمین داشته‌ باشن.

نا‌گفته نمونه که همه این تاج‌ها می‌تونن طرح‌های مختلفی داشته باشن و چه با استایل سنتی و چه با استایل مدرن ست بشن. این موضوع مهمه چرا که تاج عروسی باید به تم کلی مراسم بیاد.

چجوری تاج عروس انتخاب کنیم

حالا که با مدل‌های مختلف تاج آشنا شدین، نوبت به انتخاب تاج مناسب میرسه. ممکنه یه تاج عروس توی عکس یا روی سر مدل، خوب به‌ نظر برسه، اما به این معنی نیست که لزوما برای شما هم تاج مناسبیه.

اینجا میگیم که چطور بهترین تاج رو انتخاب کنین:

۱. به لباس عروستون توجه کنین

تاج و لباس باید مکمل هم باشن و با‌ هم در تضاد نباشن. باید اول تصمیم بگیرین که می‌خواین تمرکز روی کدوم یکی از اینا باشه.

اگه می‌خواین تمرکز روی لباس باشه، تاج ساده انتخاب کنین. اگه می‌خواین که تمرکز روی تاج باشه، لباس ساده‌تر انتخاب کنین.

این اصل رو توی انتخاب‌های مگان مارکل هم می‌بینیم که تاجش مرکز توجه بود، در حالی که لباسش در ساده‌ترین حالت ممکن بود. اگه هم لباس و هم تاج پر زرق‌ و‌ برق باشن، ترکیب جالبی رو کنار هم نمی‌سازن.

شاید از خودتون بپرسین: اول باید لباسم رو انتخاب کنم یا تاجم رو؟

لباس در اولویته و همچنین پیدا کردن تاجی که به لباستون بیاد کار راحت‌تریه.

برای ست کردن تاج با لباس، از اجزای لباس عروس ایده بگیرین. برای مثال، اگه روی لباستون مروارید کار شده، تاجی که روش مروارید داره گزینه خوبیه. اگه بخشی از لباستون رنگیه، بهتره اون تناژ رنگی توی تاجتون هم باشه.

۲. تاج و جواهرات عروس

اگه تصمیم دارین که از تاج استفاده کنین، جواهرات بزرگ رو کنار بذارین. یه گردنبند بزرگ یا گوشواره چهل‌ چراغی انتخاب مناسبی برای استفاده در کنار تاج نیست و استایلتون رو اغراق‌آمیز میکنه.

باید تصمیم بگیرین که می‌خواین کدوم اکسسوریتون بیشتر به چشم بیاد. اگه گردنبند بزرگ و خاص دوست دارین، تاج کوچیک انتخاب کنین. اگه اکسسوری  مورد‌ علاقتون تاجه، پس بهتره تمرکز رو روی تاج نگه‌ دارین و بقیه اکسسوری‌ها رو ساده‌تر انتخاب کنین.

۳. به شکل صورتتون دقت کنین

انتخاب تاجی که مکمل صورتتون باشه و زیبایی‌هاتون رو بیشتر نشون بده، خیلی مهمه.

اگه صورت گردی دارین، بهتره از تاجی استفاده کنین که مقداری ارتفاع داره؛ مثل تاج V شکل. اینجوری صورتتون کشیده‌تر نشون داده میشه.

اما اگه صورت کشیده‌ای دارین، تاجی رو انتخاب کنین که ارتفاع نداشته باشه؛ مثل تاج‌های تلی.

اگه فرم صورتتون بیضی یا قلبی شکله، بهتره که تاجی بدون لبه‌ها‌ی تیز انتخاب کنین. تاج گل و تاج‌های تلی مناسب شماست.

۴. تور یا بدون تور

اگه می‌خواین از تور استفاده کنین، باید تاجی انتخاب کنین که بهش بیاد. تاج‌های کلاسیک با تور خوب میشن، اما تاج‌های مدرن گزینه خوبی برای استفاده با تور نیستن.

۵. تاج رو با مدل موهاتون ست کنین

اگه میخواین در بهترین حالت باشین، باید خیلی به هماهنگ‌ بودن مدل مو و تاجتون دقت کنین.

اگه مو‌ها‌ی پر‌پشت و فرفری دارین، تاج‌ها‌ی تلی ظریف توی موهاتون گم میشن و به طور کلی جالب به نظر نمی‌رسه. همچنین، تاج‌های بزرگ روی موی صاف قشنگ نمیشن.

تاج‌های تلی یک یا دو ردیفه برای مو‌های کوتاه گزینه مناسبی هستن.

همه تاج‌ها و مدل مو‌ها به هم نمیان. پس موقع انتخاب تاج حواستون باشه که بین تاج و مدل مو هماهنگی وجود داشته باشه.

برای خرید تاج چقدر باید هزینه کنم؟

تاج‌ها با قیمت‌های مختلف در بازار پیدا میشن. یه نکته‌ای که زمان خرید تاج باید بهش توجه کرد اینه که خیلی از تاج‌های مدرن قابل تفکیک هستن و میشه از اجزای اون‌ها برای ساخت گردنبند و حتی گوشواره و دستبند استفاده کرد.

این قابلیت باعث میشه که اگه تصمیم به خرید یه تاج گرون گرفتین، بتونین اون رو بارها و بار‌ها به شکل‌های مختلف استفاده کنین.

پیشنهاد ما اینه که یه سایتی پیدا کنین که همه مدل تاج عروس برای همه سلیقه‌ها و بودجه‌ها رو داشته باشه تا بتونین از بینشون انتخاب کنین.

بهترین جایگزین‌ها برای تاج

اگه انتخاب شما برای شب عروسی تاج نیست، جایگزین‌های جذاب دیگه‌ای هم وجود داره. مثلا می‌تونین از گل، سنجاق سر‌های شیک یا شونه‌های زیبا استفاده کنین.

استفاده از گل، به تازگی خیلی بین عروس‌ها طرفدار پیدا کرده. همچنین همونطور که در بالا اشاره کردیم، می‌تونین از تاج گل استفاده کنین و مثل الهه‌های یونانی بشین.

اگه یکی از اعضای خانوادتون تاج داره، چرا از همون استفاده نکنین؟ با این کار سنت‌ها رو زنده نگه‌ می‌دارین و به تاج معنا و مفهوم بیشتری میدین.

از کجا تاج بخریم؟

خیلی از مغازه‌های لوازم عروس تاج هم می‌فروشن، پس پیدا کردنش خیلی کار سختی نیست. همچنین می‌تونین آنلاین بخرین. یکی از مزایای خرید حضوری اینه که می‌تونین پرو کنین و خرید مطمئن‌تری داشته باشین.

در این مطلب به ویژگی‌های انواع مختلف تاج عروس اشاره کردیم و نکاتی در مورد انتخاب تاج مناسب رو بیان کردیم. امیدواریم این نکات به شما کمک کنه بهترین انتخاب رو داشته باشین و در شب عروسیتون بدرخشین.

همچنین برای خرید طلا در مدل‌های متنوع و برای بودجه‌های متفاوت می‌تونین به سایت گاری ارل یا شعب ما در سراسر کشور مراجعه کنین.

منتظر شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.