تا به حال براتون پیش اومده که موقع خرید جواهرات، شیفته و مجذوب انواع سنگ جواهرات در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بشین و نتونین مناسب‌ترین گزینه رو انتخاب کنین؟

انواع سنگ جواهر طلا جذابیت خودشون رو دارن که آدم‌ها با سلیقه‌های مختلف رو به سمت خودشون جذب می‌کنن. این جذابیت به‌قدری زیاده که حتی گاهی تصمیم‌گیری رو برای ما دشوار می‌کنن.

در این مقاله قصد داریم 15 تا از محبوب‌ترین انواع سنگ قیمتی رو به شما عزیزان معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم همراهمون باشین.

1. سنگ جواهرات آمیتیست

سنگ کوارتز بنفش که به اسم آمیتیست شناخته می‌شه، یه انتخاب عالی برای جواهراته. آمیتیست سنگ ماه تولد متولدین فوریه هست و این رنگ زیبا از تابش و ناخالصی‌های آهن ایجاد شده.

از اونجا که در طبیعت به وفور یافت می‌شه، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین سنگ‌های قیمتی یا نیمه‌قیمتی به شمار می‌ره. جالبه بدونین مردم یونان معتقدن این سنگ قیمتی از مسمومیت فرد جلوگیری می‌کنه.

2. سنگ آکوامارین

عکس سنگ آکوامارین

این سنگ به رنگ آبی کم رنگ، سنگ تولد ماه مارسه و همون‌طور که از اسمش هم پیداست، به آب‌های کریستالی اقیانوس و آرامشی که تماشای اون‌ها به ما می‌بخشه، اشاره می‌کنه.

3. سنگ قیمتی سیترین

عکس سنگ قیمتی سیترین

این سنگ جواهر زرد که در سایه‌های بین زرد تا نارنجی یافت می‌شه سیترین نام داره و به باور مردم قدرت خورشید رو در خودش می‌گنجونه؛ چرا که روشنایی رو به جواهرات هدیه می‌ده، مثل خورشید انرژی می‌بخشه و مشوق فعالیت‌های جدیده.

4. سنگ جواهرات الماس

این سنگ قیمتی که در سراسر دنیا بهترین دوست خانم‌ها شناخته می‌شه، سنگ ماه تولد متولدین آوریله. اما اگه به متولدین ماه‌های دیگه هم هدیه داده باشه، باز هم ارزشمنده.

البته با توجه به ارزش پولی بالای این سنگ، توصیه می‌شه قبل از خرید، تحقیقات کافی رو در مورد جواهرات انتخابی انجام بدین.

5. سنگ جواهر سبز زمرد

عکس سنگ جواهر سبز زمرد

زمرد سنگ ماه تولد متولدین ماه می به رنگ سنگ جواهر سبز هست. رنگ سبز درخشان این سنگ از یک نوع ماده معدنی بریل در ترکیب با مقدار کمی کروم حاصل می‌شه.

6. سنگ جواهرات یاقوت سرخ

عکس سنگ جواهرات یاقوت سرخ

سنگ یاقوت سرخ از قدیم‌الایام یک انتخاب محبوب و پرطرفدار برای سنگ جواهرات بوده. دلیلش می‌تونه این باشه که این رنگ خیلی راحت با لباس‌های مختلف ست می‌شه یا هماهنگی خوبی با رنگ پوست‌های متنوع داره. این سنگ جواهرات برای متولدین ماه جولای هست.

7. سنگ جواهر سبز یشمی (جید)

عکس سنگ جواهر سبز یشمی (جید)

یشم یک نوع سنگ جواهر سبز هست که مخصوصا در فرهنگ چینی، به عنوان یک سنگ محافظ شناخته می‌شه.

8. سنگ قیمتی لاجورد

عکس سنگ قیمتی لاجورد

لاجورد از قرن‌ها پیش مورد احترام همه دوست‌داران طلا و جواهراته. این سنگ قیمتی که معنای لغویش «سنگ آبی» هست، مثل ستاره‌ها در آسمون شب می‌درخشه. رومی‌ها لاجورد رو داروی مقوی غرایز جنسی می‌شناسن.

9. سنگ جواهرات مشکی اونیکس سیاه

عکس سنگ جواهرات مشکی اونیکس سیاه

اگه برای طراحی جواهرات‌تون دنبال سنگ جواهرات مشکی هستین، باید سراغ اونیکس سیاه برین.

مزیت این سنگ محبوب اینه که به سختی از مد می‌افته و می‌تونه یکی از آیتم‌های جعبه جواهرات شما باشه که با هر چیزی به بهترین شکل ممکن هماهنگ می‌شه.

10. سنگ ارزشمند سنگ ماه

عکس سنگ ارزشمند سنگ ماه

علت اینکه این سنگ «سنگ ماه» نامیده می‌شه اینه که رومیان باستان معتقد بودن از نور منجمد ماه تشکیل شده. این سنگ عموما بی‌رنگه و داخلش ترکیبی از شفافیت و کدری داره که جذابیت جادویی بهش می‌بخشه.

این سنگ جواهرات فوق‌العاده کمیابه.

11. سنگ جواهرات عقیق

عکس سنگ جواهرات عقیق

عقیق سنگ ماه متولدین اکتبره و رنگ اون زیر نور مستقیم خورشید تغییر می‌کنه.

12. سنگ قیمتی مروارید

عکس سنگ قیمتی مروارید

مروارید، هدیه اقیانوس به ما آدم‌ها، سنگ تولد متولدین ماه ژوئنه. تنها سنگ قیمتی که درون یک موجود زنده شکل می‌گیره و جواهر جاودانه‌ای می‌سازه.

13. سنگ جواهر آبی یاقوت کبود

عکس سنگ جواهر آبی یاقوت کبود

«یاقوت کبود» از واژه «Sapphire» برداشته شده که در زبان یونانی به معنای «آبی» هست. رنگ سلطنتی این سنگ فوق‌العاده ارزشمنده و هر چقدر این رنگ عمیق‌تر و کبودتر باشه، قیمتش بالاتره.

14. سنگ ارزشمند توپاز

عکس سنگ ارزشمند توپاز

توپاز سنگ ماه تولد متولدین نوامبره و در رنگ‌های زرد و آبی کم رنگ عرضه می‌شه.

15. سنگ زیرکون

عکس سنگ زیرکون

سنگ جواهرات زیرکون در رنگ‌های متنوع از خاکی گرفته تا قهوه‌ای وجود داره و از اونجا که یکی از سنگ‌های مقرون به صرفه طبیعت محسوب می‌شه، به وفور در صنعت تولید جواهرات مورد استفاده قرار می‌گیره.

حتی زیرکون سفید در طراحی و ساخت حلقه‌های نامزدی و ازدواج به جای الماس به‌کار می‌ره و به لحاظ ظاهری کاملا شبیه الماس هست.

کلام آخر

در این مقاله با ۱۵ تا از محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی دنیا آشنا شدیم. سنگ‌هایی که سرتاسر دنیا طرفدار دارن و فوق‌العاده ارزشمند محسوب می‌شن.

امیدواریم بعد از مطالعه این مطلب راحت‌تر بتونین بهترین سنگ جواهرات رو مطابق با سلیقه شخصیتون انتخاب کنین و دفعه بعدی که اقدام به خرید طلا می‌کنین، انتخاب راحت‌تری داشته باشین.

لازم به یادآوریه که شما عزیزان می‌تونین خیلی از این جواهرات زیبا رو در کنار جواهرات متنوع دیگه از گالری طلای ارل تهیه کنین.

این مقاله رو از دست ندین: 

انتخاب سنگ جواهر مناسب با رنگ پوست ( روش ساده)

2 دیدگاه:
مهر 13, 1401

عالیه

آذر 24, 1401

سپاس از لطف شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.