نکات مهم در انتخاب جواهرات مناسب با تناژ رنگ پوست

عکس انگشتر طلا مدل آلفابت گالری طلای ارل

نکات مهم در انتخاب جواهرات مناسب با تناژ رنگ پوست

بیشتر مردم موقع خرید جواهرات، فقط سلیقشون‌ رو در نظر می‌گیرن. مثلا شما ممکنه فقط به این دلیل که رنگ آبی رو دوست دارین یه گردنبند یاقوت بخرین یا ممکنه تصمیم بگیرین یه ساعت رزگلد بخرین چون تو دست یه نفر دیگه دیدین و به نظرتون قشنگ اومده.

چرا که نه؟ شما این حق رو دارین که از هر چیزی که باعث ایجاد حس خوب و اعتماد به نفس در شما میشه، تو استایلتون استفاده کنین. اما مطمئنا پیش اومده که از جواهری خیلی خوشتون اومده باشه و اون رو خریده باشین اما بعد استفاده متوجه شده باشین که اونقدری که به نظر میرسیده قشنگ نیست.

از اونجا که جواهرات مستقیما روی پوست قرار می‌گیرن، تضاد رنگشون با پوست به راحتی قابل لمسه و بنابراین میشه گفت یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی که روی زیبا به نظر رسیدن جواهرات تاثیر داره، رنگ پوسته.

اما چطور رنگ پوست بهمون کمک میکنه که بهترین انتخاب رو تو خرید جواهرات داشته باشیم؟ با تشخیص رنگ پوست، میشه رنگ‌های مکمل اون رو پیدا کرد و در نتیجه انتخاب درست‌تری در جواهرات مناسب با تناژ رنگ پوست داشت.

حواستون باشه که اینجا منظور از تناژ رنگ پوست، رنگ لایه سطحی پوست که میتونه با عوامل محیطی تغییر کنه، نیست. مثلا وقتی با آفتاب می‌سوزید، رنگ پوستتون تیره‌تر میشه. اما تناژ رنگ پوست همیشه ثابته و عوامل محیطی روش تاثیری نداره. تناژ رنگ پوست به ژن و عوامل زیستی (مقدار ملانین در پوست) بستگی داره.

سه تناژ پوستی وجود داره: گرم، خنثی و سرد. راه‌های زیادی برای تشخیص تناژ رنگ پوست وجود داره. یکی از آسون‌ترین راه‌ها از طریق رگ‌های روی مچ دستتونه.

اگه رگ‌های روی مچ دستتون آبی یا بنفش باشه، به این معنیه که تناژ رنگ پوست شما سرده، اما اگه رگ‌هاتون سبزه به این معنیه که تناژ  پوستتون گرمه. اگه نمی‌تونین تشخیص بدین که رگ‌ها سبزن یا آبی، پس احتمالا تناژ پوستتون خنثی‌ست. فقط حواستون باشه که زیر نور طبیعی به رگ‌ها نگاه کنین.

راه دیگه تشخیص اینه که ببینین پوستتون چجوری به نور آفتاب واکنش میده. اگه پوستتون زیر نور آفتاب تیره‌تر میشه اما نمیسوزه، معنیش اینه که تناژ پوستتون گرم یا خنثی‌ست. اگه پوستتون زیر نور آفتاب میسوزه اما تیره و برنز نمیشه، معنیش اینه که ملانین پوست کمتره و تناژ پوست سرده.

حالا که یاد گرفتین چجوری تناژ پوستتون رو تشخیص بدین، بیاین ببینیم فصلتون چیه.

فصلتون چیه؟

تشخیص فصل باعث میشه که بفهمین چه رنگ‌هایی بهتون میاد و از اون رنگ‌ها توی انتخاب لباس، اکسسوری و جواهرات استفاده کنین.

  • اگه تناژ پوستتون سرده، شما تابستون یا زمستون هستین.
  • اگه تناژ پوستتون خنثی یا گرمه، شما بهار یا پاییز هستین.

زمستون

عکس ست گوشواره و گردنبند طلا گالری طلای ارل

رنگ‌های خنثی مثل مشکی، سفید، طوسی و رنگ‌های آبی نفتی، قرمز و سرخابی و رنگ‌های سرد انتخاب بهتری برای این افراده. اگه شما هم زمستون هستین، بهتره به دنبال جواهرات ساده باشین و همچنین جواهرات نقره‌ای رنگ بهترین انتخاب برای شماست.

تابستون

عکس دستبند طلا مدل بافت دایره خط گالری طلای ارل

رنگ‌های پاستلی و خنثی و رنگ‌هایی مثل یاسی، آبی روشن و صورتی پودری به این افراد میاد. رنگ‌هایی مثل مشکی و نارنجی مناسب این افراد نیست. اگه شما هم تابستون هستین، استفاده از جواهرات بزرگ و همچنین چندین جواهر با هم، خصوصا جواهرات نقره‌ای رنگ، به شدت به شما پیشنهاد میشه.

پاییز

عکس گردنبند طلا مدل کارتیه با آویز آیسان گالری طلای ارل

رنگ‌هایی مثل طلایی، نارنجی، بژ، انواع قهوه‌ای و طلایی بسیار مناسب این افراد هستن. این افراد باید از رنگ‌های تیره مثل آبی نفتی یا مشکی دوری کنن. اکسسوری‌های مناسب این افراد اکسسوری‌های طلایی رنگه.

بهار

عکس دستبند بافت دایره خط دیوید یورمن گالری طلای ارل

رنگ‌های گرم مثل هلویی، سبز و بژ و رنگ‌هایی با تناژ قهوه‌ای برای این افراد بسیار مناسبه، اما رنگ‌های تیره مثل آبی نفتی انتخاب خوبی نیست. جواهرات مناسب این افراد، جواهرات طلایی رنگه.

فلز مناسب خود را پیدا کنین

بسته به تناژ پوست شما، بعضی فلز‌ها بیشتر بهتون میاد. در این بخش به جواهرات مناسب با تناژ رنگ پوست اشاره می‌کنیم. طلای سفید، نقره و پلاتین جواهرات مناسب با تناژ رنگ پوست سرد هستن. طلای مناسب با تناژ رنگ پوست گرم، طلای زرد و رز‌گلده. اگه تناژ پوستتون خنثی‌ست، پس شانس با شما یاره چرا که هم فلز‌های سفید و هم فلز‌های زرد رنگ بهتون میاد.

سنگ جواهر مناسب خود را پیدا کنین

عکس انگشتر طلا مدل فیروزه گالری طلای ارل

تا اینجا متوجه شدین که چه رنگ جواهراتی بهتون میاد. اگرچه انتخاب فلز درست مهمه، اما خیلی وقت‌ها سنگ‌ جواهر بیشتر از فلز اهمیت داره. انتخاب سنگ جواهری که به پوستتون بیاد، باعث میشه جذاب‌تر به نظر بیاین. برعکس، انتخاب سنگ اشتباه باعث میشه رنگ پریده به نظر برسین.

اگه تناژ پوست سردی دارین، به رنگ‌های قرمز، آبی، بنفش و سبز فکر کنین. سنگ‌های ایده‌آل برای این تناژ پوست، یاقوت قرمز، یاقوت کبود، فیروزه، آکوآمارین، آمیتیس، یاقوت سرخ، نار‌سنگ، زمرد سبز، کهربا و عین الشمسه.

اگه تناژ پوستتون گرمه، رنگ‌های خاکی، قهوه‌ای، نارنجی و زرد مناسب شماست. سنگ‌های ایده‌آل برای این تناژ پوست، سیترین، عقیق، الکساندرایت، الماس‌های زرد رنگ، پریدوت و زیرکن قهوه‌ایه.

اگرچه داشتن اطلاعات در مورد رنگ‌ها همیشه مفیده، اما به خاطر داشته باشین که اینا فقط برای راهنماییه و در نهایت همه‌ چی به انتخاب شما برمی‌گرده. همچنین تناژ پوست تنها فاکتور تاثیر‌گذار در انتخاب جواهرات نیست. باید به فرم صورت و رنگ موتون هم توجه کنین.

نکاتی که در بالا به اون‌ها شاره شد، بهتون کمک میکنه با فکر بیشتری انتخاب کنین و خرید بهتر و لذت‌بخش‌تری داشته باشین.

برای خرید طلا در مدل‌های مختلف به سایت گالری ارل مراجعه کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.